8 مورد برای مدیران شرکت تازه تاسیس

مدیر هر شرکت تازه تاسیسی برای جریمه نشدن، باید بداند!

مدیریت مانند همه شرکتها مهمترین رکن یک شرکت تازه تاسیس است لذا به کار بستن آن و استفاده صحیح از آن تاثیر بسزایی در موفقیت شرکت دارد اما مدیریت را می توان این گونه تعریف نمود: مدیریت در واقع فراگیری و به کار بستن منابع اعم از مادی و انسانی موجود در جامعه یا در یک نظام ارزشی با رعایت اصولی همچون کنترل و نظارت برنامه ریزی و سازماندهی و استفاده از حداکثر منابع و امکانات برای رسیدن به اهداف مقرر در آن سازمان است.

8مواردی که مدیر هر شرکت تازه تاسیس برای جریمه نشدن باید بداند:

با توجه به آنچه که گفته شد، آگاهی هر مدیر شرکت تازه تاسیسی از ضوابط و چارچوب‌ها، به او کمک می‌کند تا بتواند از ظرفیت منابع در اختیارش به منظور پیشبرد آن‌ها برای رسیدن به موفقیت شرکت خود استفاده کند.

اگرچه مدیریت برای هر کسب و کاری بسیار اساسی و حیاتی به شمار می‌رود اما حساسیت این کار در شرکت های تازه تاسیس علاوه بر اینکه اهمیت بیشتری دارد با دشواری های خاص خود نیز روبه‌روست؛ بخشی از این مسئله به کم بودن تجربه و بخشی دیگر به آگاه نبودن به ضوابط مربوط می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را بازگو کنیم تا کمک کند تا مدیران شرکت های تازه تاسیس از جریمه شدن در امان بمانند؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کارهایی که مدیر یک شرکت تازه تاسیس برای امور حسابداری شرکتش باید انجام دهد

اصل اول: جذب نیروی انسانی متخصص

 مدیر شرکت تازه تاسیس باید در وهله اول نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود را جذب نماید نیروی انسانی متخصص از مهمترین ابزارهای پیشبرد اهداف است. شرکت تازه تاسیس باید سعی کند افرادی که تخصص و توانایی شرکت تازه تأسیس را جذب نماید.

مدیر شرکت تازه تأسیس باید به جای اینکه سعی در جذب افراد حقوق کمتری می‌خواهند، نیروهایی که تجربه و تخصص لازم  و پشتکار و تلاش برای پیشرفت را دارند استخدام کند. مدیران باید بدانند که هیچ عاملی برای شرکت های تازه تاسیس زیانبارتر از خطای نیروی انسانی نیست.بنابراین بهتر است مدیران در انتخاب نیروهای خود، دقت و ریزبینی لازم را به کار ببندند.

به یاد داشته باشید، همراه شما در موفقیت‌ها و یا شکست های احتمالی، نیروهای انسانی‌ای هستند که خودتان دست به انتخابشان زده‌اید؛ نیروی انسانی می‌تواند سرعت حرکت شرکت شما را به سوی موفقیت بسیار سرعت ببخشید و یا بالعکس سدی برای آن باشد.

بنابراین مدیر هر شرکت تازه تاسیسی در قدم اول، می‌تواند با انتخاب نیروی انسانی کارآمد از جریمه شدن و هدر رفت سرمایه شرکت جلوگیری نماید.

مدیران شرکت های تازه تاسیس

اصل دوم: مشورت کردن

 یکی دیگر از اصولی که مدیر شرکت تازه تاسیس باید بدان پایبند باشد، مشورت کردن با افراد آگاه دلسوز و با تجربه است. مشورت کردن این قدرت را به مدیر شرکت تازه تاسیس می‌دهد که بتواند تصمیمات بهتری اتخاذ کند. مشورت کردن علاوه بر فوایدی که بر همه‌ی ما روشن است، کمک می‌کند تا نقاط کور و تاریکی را که مدیر شرکت تازه تاسیس نسبت به آنها جاهل است را نمایان و هویدا شود.

مشورت کردن در واقع استفاده از قوه تفکر دیگران و تجربه آن‌ها و به کار بستن آن بهترین شیوه برای دستیابی به هدف شرکت، بدون پرداخت هزینه‌هایی همچون جریمه است.

اصل سوم: برنامه ریزی

 برنامه ریزی مهمترین و اساسی ترین شالوده یک مدیر شرکت تازه تاسیس خوب است؛ در واقع برنامه ریزی نقشه راه آینده شرکت تازه تاسیس است.

یک برنامه ریزی خوب مستلزم شناخت تمام جوانب کار می‌باشد اگر مدیر شرکت تازه تاسیس یک برنامه ریزی خوب و یک نقشه راه مناسب داشته باشد و در طول کار بر آن اصرار کند می‌تواند با کمترین هزینه و با مصون نگه داشتن شرکت خود از جریمه شدن، آینده شرکت را تضمین نماید و به اهداف مقرر خود برسد.

موفقیت برای مدیر شرکت تازه تاسیس

اصل چهارم: پرهیز از رویاپردازی

 مدیر شرکت تازه تاسیس باید برنامه‌ها اقدامات و تصمیمات خود را بر مبنای واقعیت موجود و پتانسیل شرکت تازه تأسیس بنا کند اگر مدیر شرکت تازه تاسیس در ابتدای امر توهم کسب سود بالا را داشته باشد و رویا پردازی کند طبیعتاً در آخر کار شکست خواهد خورد و این امر موجب جریمه شدن وی خواهد شد اما اگر محتاط باشد و در عمل تمام جوانب را رعایت کند نه تنها شکست نخواهد خورد بلکه در آخر کار پیروز و موفق خواهد شد.

دسترسی به سود بالا در اول کار امری غیر ممکن و دشوار و ریسک در چنین شرایطی مهلک و زیان آور است؛ پس مدیر شرکت تازه تاسیس می‌تواند با درک واقعیت و اتخاذ تصمیم مناسب در آینده‌ای نه چندان دور به سود مورد نظر دست یافت و به تبع آن از جریمه شدن نیز مصون بماند.

حتما بخوانید :  چرا برخی از  کارمندان به نوع رهبری شرکت خود اعتماد دارند و برخی دیگر اعتماد ندارند

اصل پنجم: ایجاد تنوع و انگیزه

 یکی دیگر از عواملی که در موفقیت مدیر شرکت تازه تاسیس اهمیت فراوانی دارد، ایجاد تنوع نه تنها در بین پرسنل خود بلکه در ایجاد محصول و خدمات جدید شرکتش است. مدیر شرکت تازه تاسیس باید تنوع محصولات و انگیزه کارکنان خود را ارتقا دهد تا بدین وسیله به مقصود خود دست پیدا کند تنوع نه تنها در داخل شرکت بلکه در بیرون برای مصرف کنندگان و مراجعانی که با شرکت سروکار دارند نیز مفید و موثر می‌باشد به جرات می‌توان گفت که ایجاد تنوع و انگیزه یکی از اصول به غفلت سپرده شده در میان مدیران شرکت‌های تازه تاسیس است.

تجربه ثابت کرده افرادی که در کار و حتی در زندگی اصل تنوع را لحاظ کرده‌اند افراد موفق‌تری هستند و گاهی مسیر موفقیت خود را از طریق ایجاد تنوع و توسعه خدماتشان، پیدا کرده‌اند.

اصل ششم: ارائه محصول جدید

 معمولاً هر شرکتی برای ارائه محصول و یا خدمتی جدید تأسیس می‌شود؛ مدیر شرکت تازه تاسیس این نکته را باید بدانند برای جذب مشتری پیدا کردن جایگاه و پایگاه خود باید محصول جدید یا ایده جدیدی را ارائه کند.

ارائه محصول جدید در عین حال که برای رشد هر شرکتی لازم و ضرورت حیات است، می‌تواند تهدید بزرگی نیز برای شرکت به حساب بیاید. مدیر شرکت باید این نکته را در نظر بگیرد که شناساندن محصول جدید و یا ایده نو نیاز به ابزار و مکانیزم خاصی می‌باشد پس اگر وی بر این مهم واقف نباشد جریمه خواهد شد. تجربه ثابت کرده که مدیران زمانی از محصول جدید و یا ایده جدید استقبال می‌کنند که شناخت کافی از آن داشته باشند.

حتما بخوانید: اصول حسابداری انبار و مراحل آن

اصل هفتم: ویژگی‌های شخصیتی رفتاری

 یکی از مهمترین اصول مدیر شرکت تازه تاسیس ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری هر مدیری است؛ با توجه به حساسیت جایگاه مدیریت در یک مجموعه انتظار می‌رود مدیر آن مجموعه فردی خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد باشد. از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی رفتاری یک مدیر خوب می‌توان موارد ذیل را شمرد:

اولین ویژگی شخصیتی ادب و شخصیت یک مدیر خوب است. یک مدیر همچنین باید برنامه مشخص حداقل شش ماهه و یا یک ساله از آینده خود در شرکتش را داشته باشد و با تعامل سازنده با گروه و نیروهای زیر مجموعه خود، محرک آن‌ها برای کمک به رشد شرکت باشد.

دفاتر قانونی حسابداری
دفاتر قانونی حسابداری

اصل هشتم: دفاتر قانونی و حسابداری را از یاد نبرید

 دفاتر حسابداری که قانون تمام شرکت‌ها را موظف به پر کردن آن‌ها کرده است را بشناسید و در موعدهای مقرر نسبت به تکمیل و تحویل آن‌ها اقدام کنید.

برای آشنایی بیشتر با این دفاتر و آنچه قانونا موظف به اجرای آن‌ها هستید را در وبلاگ فینتو بخوانید.

بادتان باشد عامل دیگری که ممکن است از نظرتان جا بماند، ارسال لیست بیمه و پرداخت حق بیمه کارکنان تان به سامانه تامین اجتماعی است؛ هر شرکت می‌بایست لیست بیمه خود را تا پایان هر ماه برای سامانه تامین اجتماعی ارسال و حق بیمه مقرر را پرداخت کند؛ چنانچه لیست بیمه یک ماه پس از تاریخ مقرر ارسال شود و مبلغ آن نیز پرداخت نگردد، شرکت معادل 12 درصد کل مبلغ بیمه ماه مذکور و اگر لیست را ارسال کرده باشد و پرداختی خود را انجام نداده باشد 2 درصد از آن را جریمه خواهد شد.

برای انجام بهتر این امور توصیه می‌شود از سیستم های حقوق و دستمزد آنلاین استفاده کنید زیرا به دلیل ارزان بودن، هزینه های شرکت شما را به شدت پایین می‌آورد و در واقع سودتان را بیشتر می‌کند به علاوه به دلیل امنیت و در دسترس بودن اطلاعاتتان در همه جا و همه زمان، خیالتان را از نگاه داشتن آرشیو کامل و منظمی از اطلاعات حسابداریتان آسوده می‌کند و همینطور نیاز به دانش حسابداری تخصصی ندارد و باعث می‌شود که بتوانید به آسانی با آن کار کنید؛ برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا