حسابداری ابری چیست؟ مزایای استفاده از حسابداری ابری

وقت خداحافظی با نرم افزارهای حسابداری نسل قدیم فرا رسیده است و اغلب کسب و کارها از کوچک گرفته تا بزرگ برای انجام امور مالی و حسابداری خود در حال مهاجرت از نرم افزارهای قدیمی به نرم افزارهای حسابداری ابری (آنلاین) هستند. اما چرا؟ مزیت نرم افزارهای ابری چیست؟ اگر هنوز درباره نرم افزارهای ابری یا آنلاین اطلاعات کاملی ندارید و با مزایای آن ها آشنا نیستید تا پایان این مقاله همراه فینتو باشید، چرا که هرآنچه را که لازم است درباره نرم افزارهای حسابداری ابری (آنلاین) بدانید برای شما آماده کرده ایم.

 

حسابداری ابری یا آنلاین چیست؟

اجازه بدهید تا صحبت درباره نرم افزار حسابداری ابری یا آنلاین را با یک مثال ساده آغاز کنیم. همه ی ما این روزها چه متوجه باشیم و چه نه در حال استفاده از سیستم ابری یا کلود هستیم. مثلا میتوانیم با موبایل، تبلت و یا کامپیوتر وارد حساب کاربری خود شویم و از طریق سیستم بانکداری آنلاین به امور مالی و بانکی خود رسیدگی کنیم، ایمیل های خود را چک کنیم یا با تهیه اشتراک از پلتفرم ها به صورت آنلاین فیلم تماشا کنیم. تفاوتی هم ندارد که کجا باشیم یا از چه دستگاهی استفاده کنیم. این دسترسی و کاربری آسان به لطف سیستم ابری یا cloud است و نرم افزارهای ابری یا آنلاین از جمله نرم افزار حسابداری ابری نیز از همین شیوه بهره میبرند. در نرم افزارهای حسابداری ابری اطلاعات شما در یک فضای cloud یا ابری ذخیره میشود. برخلاف نرم افزارهای نسل قدیم که اطلاعات تنها بر روی هارد یک سیستم ذخیره میشد و دسترسی به اطلاعات فقط از طریق همان دستگاه ممکن بود، در نرم افزارهای حسابداری ابری شما با هر دستگاهی و در هرکجا که باشید، تنها با اتصال به اینترنت و ورود به حساب کاربری خود میتوانید به تمام اطلاعات و داده ها دسترسی داشته باشید و به امور مالی و حسابداری خود رسیدگی کنید. این تنها یکی از قابلیت های نرم افزار حسابداری ابری است. در پایین با هم به توضیح ویژگی های دیگر نرم افزار حسابداری ابری میپردازیم

 

در نرم افزارهای حسابداری ابری کمتر هزینه کنید، بیشتر استفاده کنید

در نرم افزارهای حسابداری ابری شما دیگر نیاز به خرید نرم افزارهای گران قیمت ندارید. تعرفه و هزینه های نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری فینتو به طرز چشمگیری کم تر از هزینه نرم افزارهای نسل قدیم است که نیاز به نصب نیز داشتند. از آن جایی که در حسابداری ابری شما دیگر محدود به استفاده از تنها یک دستگاه نیستید و به وسیله هر دستگاهی و در هر زمان میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و به امور مالی و حسابداری خود رسیدگی کنید این یک مزیت قابل توجه است: هزینه ی کمتری پرداخت میکنید اما دسترسی بیشتر و آسان تری خواهید داشتید.

 “همین حالا میتوانید از 15 روز مهلت تست رایگان نرم افزار حسابداری فینتو استفاده کنید: نرم افزار حسابداری ابری فینتو”

در نرم افزارهای حسابداری ابری جای اطلاعات شما امن است!

امنیت اطلاعات در استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری به طور کامل حفظ میشود. در واقع در این نرم افزارها اطلاعات در فضای ابری (cloud) رمزنگاری میشوند و تنها خود شما با استفاده از رمز و نام کاربری که برای خود انتخاب کرده اید به اطلاعات و داده ها دسترسی خواهید داشت. در صورتی که دو یا چند نفر به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند، هر کدام با توجه به نام کاربری و رمز عبورشان تنها به اطلاعات خود یا اطلاعاتی که دیگران اجازه دسترسی به آن ها را داده باشند دسترسی دارند.

حسابداری ابری

 

بدون نیاز به نصب و راه اندازی

در نرم افزارهای حسابداری نسل قبل شما احتیاج به خرید یک نرم افزار فیزیکی داشتید و پس از خرید لازم بود تا این نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب کنید و آن را راه اندازی کنید. کاربران عموما با این رویه مشکل داشتند و برای نصب نرم افزار دچار سردرگمی یا مشکل میشدند و نصب و راه اندازی نرم افزار هزینه بر و زمان بر بود. اما در نرم افزار حسابداری ابری شما دیگر احتیاج به خرید نسخه فیزیکی نرم افزار و نصب آن ندارید. تنها لازم است که اشتراک مورد نظر خود را خریداری کنید و با استفاده از اینترنت وارد حساب کاربری خود شوید و رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود را شروع کنید. در نرم افزار حسابداری ابری فینتو در صورتی که برای استفاده از نرم افزار سوالی داشته باشید، تیم پشتیبانی فینتو قدم به قدم همراه و پاسخگوی شما است.

 

در نرم افزارهای حسابداری ابری از پاک شدن اطلاعات نترسید

از بزرگترین مشکلات نرم افزارهای نسل قبل این بود که ممکن بود به دلیل بروز یک نقص فنی، آسیب دیدن دستگاه و یا خطای انسانی همه اطلاعات و یا بخشی از آن پاک شود و امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد. در نرم افزارهای ابری اما این مشکل دیگر وجود ندارد زیرا همواره به صورت خودکار از اطلاعات نسخه پشتیبان (بک آپ) گرفته میشود و در صورتی که بخشی از اطلاعات شما پاک شود جای نگرانی نیست، زیرا یک نسخه پشتیبان از آن وجود دارد و به راحتی میتوانید اطلاعات خود را مجددا بازیابی کنید.

 

نیازی به بروز رسانی نرم افزار ندارید

در نرم افزارهای حسابداری ابری دیگر نیازی نیست که هزینه و وقت خود را صرف بروز رسانی نرم افزار برای استفاده از قابلیت های جدید بکنید. بروز رسانی در نرم افزارهای ابری از جمله نرم افزار حسابداری فینتو همواره به صورت خودکار انجام میشود و در صورتی که امکانات و قابلیتی به نرم افزار حسابداری اضافه شود، شما بدون نیاز به هیچگونه نصب یا بروزرسانی به آن دسترسی خواهید داشت و به محض ورود به حساب کاربری خود، این قابلیت را مشاهده میکنید و میتوانید از آن استفاده کنید.

 

وجود نسخه هماهنگ و یکپارچه

در نرم افزارهای حسابداری ابری، اطلاعات به صورت هماهنگ و یکپارچه در اختیار کاربران قرار میگیرد. بنابراین کاربران میتوانند در لحظه به اطلاعات یا بروز رسانی هایی که توسط کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شده دسترسی داشته باشند. این امر در انجام امور حسابداری ویژگی مهم و ارزشمندی است چرا که از دوباره کاری، بروز خطای انسانی هنگام محاسبه های مالی یا گزارش گیری و کاغذ بازی تا حد زیادی جلوگیری میکند و باعث میشود که تعامل افراد در بخش های مختلف در زمینه مالی آسان تر، بهتر و یکپارچه تر پیش برود.

 

“بیشتر بخوانید: معرفی قابلیت سطح دسترسی در نرم افزار حسابداری فینتو

 

نرم افزار حسابداری ابری فینتو 15 روز مهلت تست رایگان دارد و شما میتوانید همین حالا رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود را با فینتو آغاز کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید یا همچنان سوال های دیگری درباره نرم افزار حسابداری ابری فینتو دارید، میتوانید سوالات خود را در بخش کامنت ها برای ما بنویسید یا با ما تماس بگیرید. همکاران ما در تیم پشتیبانی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

 

نرم افزار حسابداری

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا