ردیف پیمان چیست؟ لیست مدارک و نکاتی که درمورد ردیف پیمان باید بدانید

ردیف پیمان

ردیف پیمان نامی آشنا برای تمام شرکت های پیمانکاری است، چرا که برای انجام هر پروژه ای به آن نیاز دارند. در این مقاله از فینتو به توضیح ردیف پیمان، نحوه دریافت آن و نکان مهمی که لازم است درباره ردیف پیمان بدانید پرداخته ایم. پس مثل همیشه تا انتها همراه فینتو باشید

 

 

ردیف پیمان چیست؟

همانطور که میدانید تمامی شرکت ها ملزم به اخذ کد کارگاهی هستند اما شرکت های پیمانکاری به جز کد کارگاهی لازم است که برای پروژه های خود ردیف پیمان نیز دریافت کنند. پیمانکاران از طریق این کد، لیست بیمه شدگان و افراد مشغول در پروژه را به سازمان تامین اجتماعی تحویل میدهند. توجه داشته باشید که همانطور که در بالا اشاره کردیم دریافت این کد فقط مخصوص شرکت های پیمانکاری است و کد پیمانکاری برای سایر شرکت ها (000) در نظر گرفته میشود.

 

بیشتر بخوانید: کد گارگاهی چیست؟ + لیست مدارک برای دریافت کد کارگاهی

 

برای دریافت ردیف پیمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

شرکت های پیمانکاری برای دریافت ردیف پیمان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • نامه تقاضای کارفرما برای دریافت ردیف پیمان (در این نامه باید تاریخ شروع و پایان قرارداد، شماره قرارداد، کد کارگاهی و شناسه ملی کارفرما، کد کارگاهی و شناسه ملی پیمانکار قید شده باشد)
  • یک نسخه از اصل قرارداد پروژه
  • یک نسخه کپی برابر اصل شده ی قرارداد پروژه

با مدارک فوق به قیمت درآمد شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید تا کارشناس بیمه، نامه ی تقاضا و راستی آزمایی اطلاعات قرارداد را تایید کند. پس از تایید و در ادامه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • آخرین تغییرات روزنامه مربوط یه هیئت مدیره
  • کپی کارت ملی مدیرعامل
  • آخرین تغییرات روزنامه مربوط به آدرس شرکت
  • تکمیل فرم تعهدنامه ابلاغ الکترونیک
  • تکمیل فرم ثبت اطلاعات ابلاغ الکترونیک

لازم است که با به همراه داشتن مدارک فوق، به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی به محل انجام پروژه مراجعه کنید و نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنید.

 

ردیف پیمان

 

آیا شرکت های مهندسین مشاور باید ردیف پیمان دریافت کنند؟

در پاسخ به این سوال که یکی از متداول ترین سوالات در خصوص اخذ ردیف پیمان است باید بگوییم که خیر. شرکت های مهندسین مشاور نیاری به دریافت ردیف پیمان ندارند.

 

آیا برای هر ردیف پیمان باید یک محل جدید تعریف کرد؟

بله. شرکت های پیمانکاری ملزم هستند که برای دریافت ردیف پیمان هر پروژه یک محل خدمت جدید تعریف کنند

 

نکات مهم در مورد ارسال لیست بیمه با ردیف پیمان:

برای ارسال لیست اسامی نفرات در ردیف پیمان لازم است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگر شرکت متعلق به پیمانکار و محل آن ثایت است ارسال لیست جداگانه برای ردیف پیمان لازم نیست و همان لیست بیمه کفایت میکند
  • اگر پشتیبانی از راه دور انجام میگیرد و تعداد افراد ثابت است نیازی به ارسال جداگانه بیمه برای هر ردیف پیمان نیست و همان لیست اصلی بیمه کفایت میکند.
  • اگر پشتیبانی به صورت ماموریتی انجام میشود لازم است طی چند رور اول اسامی را رد کنید تا مجموع کارکرد هر فرد 30 روز شود

 

درج اسامی کارگران تازه وارد به کارگاه برای ردیف پیمان چگونه است؟

  • اگر کارگر هیچ سابقه بیمه ای ندارد، لازم است که به اداره بیمه مراجعه کنید و برگ نام نویسی بیمه فرد جدید را دریافت، تکمیل و مهر و امضا کنید تا ثبت نام او در بیمه تامین اجتماعی کامل شود
  • اگر کارگر سابقه پرداخت بیمه داشته باشد میتوانید نامه ای به شعبه تامین اجتماعی مربوط به محل انجام پروژه بزنید و درخواست تغییر مکان دهید.

 

نحوه تمدید زمان ردیف پیمان چگونه است؟

برای تمدید زمان ردیف پیمان لازم است که به صورت حضوری به شعبه تامین اجتماعی مربوطه مراجعه کنید.

 

با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو که افتخار این را دارد که برای چندمین سال متوالی نرم افزار حقوق و دستمزد شماره 1 ایران باشد، میتوانید به صورت آنلاین و از هر کجا و در هر زمان به تمام امور مربوط به حقوق و دستمزد از جمله ثبت حقوق، مزایا و کسورات، تعریف بی نهایت کارگاه و پرسنل، تهیه دیسکت های بیمه و مالیات، تعریف انواع وام و مساعده و اعمال انواع معافیت های مالیاتی و…. را انجام دهید. نرم افزار فینتو 30 روز مهلت تست رایگان دارد و شما میتوانید همین حالا و با کلیک بر روی تصویر زیر انجام کلیه امور مربوط به حقوق و دستمزد کسب و کار خود را با فینتو آغاز کنید

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “ردیف پیمان چیست؟ لیست مدارک و نکاتی که درمورد ردیف پیمان باید بدانید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا