چرا هر کسب و کار کوچکی به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

نرم افزار های حسابداری

در این پست قصد داریم تا بیان کنیم چرا باید برای پیشرفت کارتان از نرم افزار های حسابداری استفاده کنید . ابتدا تعریفی از حسابداری را ارائه می دهیم.

حسابداری چیست؟

حسابداری یکی از مهم ترین قسمت های هر کسب و کاری محسوب می شود در واقع حسابداری زبان کسب و کار است.

قبل از اینکه وارد جنبه های مختلف حسابداری و اهمیت آن در کسب و کار شویم و این که چه نرم افزار های حسابداری ای وجود دارد و کدام نرم افزار حسابداری را باید برای کسب و کار خود استفاده کنیم اجازه دهید تعریف روشنی از حسابداری ارائه دهیم.

حسابداری شامل فرایند جمع آوری،ثبت،طبقه بندی و خلاصه کردن رویداد های اقتصادی بر اساس مدارک مستند است که منجر به استخراج صورت های مالی می شود. در واقع حسابداری ارائه کننده اطلاعات مالی مربوط به یک کسب و کار به استفاده کنندگان مختلف این اطلاعات است.

مدارک و شواهد نشان می دهد حسابداری در جهان در تمدن های مصر،روم و یونان باستان نیز وجود داشته است.در ایران هم در زمان هخامنشی نظام مالی و پولی برای مخارج حکومت وجود داشت.

چرا می گوییم حسابداری زبان کسب و کار است؟

از طریق تهیه گزارش های مالی اطلاعات لازم درباره واحد های اقتصادی در اختیار مدیران،صاحبان سرمایه و اعتبار دهندگان سازمان های مالی و اقتصادی دولت قرار می گیرد از این رو علم حسابداری،زبان کسب و کار هم نامیده می شود.

اهمیت حسابداری و نرم افزار های آن در رشد کسب و کار چگونه است؟

هر کسب و کاری در شرایط فعلی بازار تحت تاثیر موارد متعددی در محیط بازار خود قرار دارد.محدودیت منابع اقتصادی یکی از مهم ترین چالش هایی است که کسب و کار های مختلف با آن درگیر هستند.

امروزه با توجه به نیاز های روز بازار کار استفاده از نرم افزار های حسابداری متناسب با کسب و کارتان می تواند به پیشرفت  کسب و کار شما کمک کند.

حتما بخوانید: تاثیر ‌نرم‌افزار حسابداری آنلاین بر پیشرفت کسب و کار

با گسترش جوامع بشری،بازار های تجاری نیز گشترش یافته و واحد های تجاری بزرگتر و متعددی پدید آمده اند و به رقابت با یکدیگر می پردازند.سازمان ها برای حفظ مزیت رقابتی خود در محیط پویا و متغیر امروزی باید بتوانند خود را با تغییرات هماهنگ نموده و توانایی پیش بینی و پاسخ گیری در برابر آن ها را در خود ایجاد کند. بدین منظور سازمان بایستی با توجه به شرایط محیطی ارزیابی از وضع موجود و مطلوب داشته باشد تا بتواند مناسب ترین استراتژی را اتخاذ و به مرحله اجرا بگذارد.

مطلب پیشنهادی: چند نکته برای حسابداری کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

چرا حسابداری یکی از اصلی ترین مواردی است که یک کسب و کار به آن نیاز دارد؟

آموزش حسابداران و وجود موثر آن ها در فراهم آوری اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد و تجزیه تحلیل این اطلاعات برای توسعه پایدار سازمان ها،دولت و مشاغل مختلف اهمیت فراوانی دارد.وجود اطلاعات دقیق،اعتماد بر انگیز،به موقع و مربوط به فعالیت های اقتصادی نه تنها لازم بلکه حیاتی است.این اطلاعات مالی به وسیله نظام های حسابداری گزارش می شود از این رو تمامی کسب و کار ها به یک مدیریت مالی درست و موثر برای رسیدن به موفقیت نیاز دارند.

نرم افزار های حسابداری چه کارهایی را برای ما آسان تر کرده است ؟

  • نظم دادن به داده ها

با پیشرفت علم حسابداری و ورود علم برنامه نویسی و فناوری اطلاعات و مرتبط شدن این دو باهم نرم افزار های مالی و حسابداری زیادی به وجود آمده اند که می توانند به راحتی همه امور مالی و حسابداری شرکت ها را تنها با وارد کردن اطلاعات انجام دهند و دیگر نیازی به آن هجمه اطلاعات روی هم انباشت شده و صورت های مالی در هم ریخته و بلاتکلیف نیست.تنها کافی است اطلاعات صحیح را به نرم افزار مالی یا حسابداری جامع خود بدهید تا تمام فعالیت های جمع آوری،تجزیه و تحلیل و خروجی های مورد نیاز را به شما بدهد.

  • کمک به انجام فعالیت های شرکت به صورت قانونی:

یک نرم افزار حسابداری می تواند به ما این تضمین را بدهد که تمامی پرداخت ها و بدهی های شرکت در زمان خودش و به موقع پرداخت شود. برنامه حسابداری برای پرداخت هایی مانند ارائه بین پرداخت ها،صندوق بازنشستگی،مالیات بر درآمد و … را می تواند در زمان های خود اعلام کند و از روی پرداخت های ما میزان پرداخت مورد نیاز برای هر یک از این موارد کسر و مشخص کند، که همه این موارد ساختار قانونی شرکت را حفظ می کند.

  • کمک به بودجه بندی و برنامه ریزی برای پروژه های آتی:

نرم افزار حسابداری مناسب و کامل به مدیران کمک می کند تا بودجه های خود را به درستی تعیین کنند و برای آینده برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.همینطور می تواند به شرکت ها کمک کند تا ضمانت نامه های مالیاتی خود را به درستی تکمیل واسناد بورس خود را آماده کنند.

  • شناسایی مشتریان بد حساب:

یک نرم افزار حسابداری خوب می تواند با کنترل حساب های دریافتی به تحلیل رفتار مشتری به لحاظ باز پرداخت بدهی ها کمک کند.

  • آگاهی از تغییرات بازار:

یک نرم افزار حسابداری خوب می تواند با آگاهی از تغییرات بازار از طریق بررسی تغییرات ناگهانی در هزینه و درآمد فروش دید کلی جامع و خوبی به شما برای ادامه راه بدهد.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حسابداری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو، در حسابداری و رسیدگی به امور پرداختی به شما کمک می­کند تا بهترین راندمان کاری و بیشترین سود­آوری را داشته باشید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا