حسابدار حرفه ای و ویژگی های بارز او

حسابدار حرفه ای

همه تا حدودی با حسابدار و وظایف آن آشناییم.حسابداری نیز مانند هر شغل دیگری در زیر چتر خود افراد حرفه ای و همچنین غیر حرفه ای دارد. حسابداری چیزی بیش از اضافه و کم کردن رقم ها است. بخش های پویای زیادی در حسابداری وجود دارد که گاهی کارآفرینان نوپا حتی از آن آگاه نیستند.
در حقیقت، حسابداران خوب زمانی کمک کننده اند که به شما چیزی را که نمی دانید، بگویند.آنها بایستی به شما در یافتن زمینه های پیشرفت مالی که قبلاً هرگز نمی دانستید وجود دارند، کمک کنند.معیار انتخاب شما هرگز کارهایی نیست که در گذشته از یک حسابدار انتظار می رفت انجام دهد.
آنچه مهم است شناخت شیوه های عملکرد بهتر و حرفه ای تر شدن در کار است.در این پست قصد دارم تا شما را با ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای آشنا کنم.
حال می خواهیم تا هر کدام از این ویژگی ها را دقیق تر بشناسیم تا در پایان قادر باشیم یک حسابدار حرفه ای را از کسی که فقط حسابدار است تمییز دهیم.
ویژگی هاایی بارز یک حسابدار حرفه ای

  • سازماندهی عالی:

ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای
آنچه یک حسابدار با آن سر و کار دارد انبوهی از اطلاعات، ارقام و اعداد نامنظم و به هم ریخته است.یک حسابدار خوب بایستی بتواند این اطلاعات به هم ریخته را سازماندهی و طبقه بندی کند، تا هم به در به حداکثر رساندن بهره وری به سازمان کمک کند و هم از وقت خود نهایت استفاده را ببرد.

  • مهارت های مدیریت زمان:

ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای
نقش حسابدار در مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک سازمان، غیر قابل چشم پوشی است.آنها وظایف بزرگتری از کار با عدد و رقم دارند و وظایفی که در  حسابداری سنتی وجود دارد، به تنهایی بخشی از چیزی است که ازیک حسابدار حرفه ای انتظار می رود انجام دهد.یکی از مواردی که بین حسابدار ها تمایز ایجاد می کند نحوه استفاده و مدیریت زمان است.

  • توجه به جزئیات:

ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای
این یک ویژگی بدیهی است.از آنجایی که کار حسابدار با عدد و رقم است، حسابدران باید نهایت توجه و دقت خود را بکار گیرند. و در کار خود دقیق باشند. جابجایی یک رقم یا حتی یک کاما ممکن است خطرات مالی عظیمی را برای سازمان ایجاد کند و یک فاجعه به بار آورد. به همین ترتیب ، حسابداران باید روی جزئیات تمرکز کنند و تأکید زیادی بر صحت کار داشته باشند.

  • تمرکز بر مشتری:

ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای
حسابدار بودن به این معنا نیست که کار وی فقط با اعداد است بلکه باید بزرگتر باندیشد و به مشتریان توجه کند.یک حسابدار حرفه ای باید بتواند صنعت و مشتری را به خوبی بشناسد تا به درستی تصمیم بگیرد که کدام قانون حسابداری یا اقدام اقتصادی به نفع سازمان و متناسب با نیاز مشتری است.توصیه یک حسابدار برای شرکت با ارزش است و می تواند کمک کننده باشد.راه کار ها و پیشنهاد های یک حسابدار حرفه ای را نباید از دست داد!

  • خلاقیت:

ویژگی های بارز یک حسابدار حرفه ای
حسابداران حرفه ای به یک ذهن خلاق نیاز دارند.تا به بیرون از سازمان توجه کنند. آنها باید بتوانند ایده ها و استراتژی های تازه ای را برای حل مسائل پیچیده و منحصر به فرد درون سازمان به وجود آورند.

  • تعهد:

ویژگی های حسابدار حرفه ای
امروزه شرکت ها افراد را برای طولانی مدت استخدام می کنند تا تعهد به سازمان را در کارمندان ایجاد کنند.به ویژه به دلیل نقش مهم و پررنگی که حسابداران در سازمان دارند، جایگزین کردنشان هزینه و وقت زیادی می طلبد.یک حسابدار حرفه ای به یک شرکت متعهد می شود و برای موفقیت آن تلاش می کند زیرا که در صورت تعهد کارکنان، شرکت کاراتر عمل می کند و این یعنی موفقیت تمام سازمان از جمله حسابدار.

  • امانتداری:

اطلاعاتی که در اختیار حسابدار قرار داده می شود محرمانه هستند و به هیچ وجه نباید به شخص ثالثی گزارش شوند.یک حسابدار خوب یک امانتدار خوب نیز می باشد. حسابدار برای اطمینان از ایمن بودن داده های محرمانه باید از صداقت و قابلیت اطمینان برخوردار باشد.

  • مهارت های ارتباطی:

ویژگی های حسابدار حرفه ای
یک حسابدار خوب با سایر افراد و کارکنان مشغول در سازمان ارتباط برقرار می کند و با این کار از هرکدام درس می گیرد و در نهایت ارتباطات موثر بین کارکنان بخش های مختلف منجر به توسعه روابط موفق با مشتری نیز می شود.

  • همکاری:

شاید وقتی از یک حسابدار می گوییم، تصویر یک فرد تنها در یک اتاق کوچک به ذهنتان برسد که در حال چرتکه انداختن است! اما این درست نیست. یک حسابدار باید در تحویل کار مورد نیاز بتواند با تیم همکاری کند. او باید ملاقات با مشتری ها را به طور مستقیم انجام دهد و وظایف خود را با بقیه تیم از جمله ذینفعان ارشد هماهنگ کند. حسابداران باید بدانند که چگونه برای دستیابی به اهداف سازمان با یکدیگر همکاری کنند.

  • انعطاف پذیری:

ویژگی های حسابدار حرفه ای
حسابدارانی که قادر به پذیرش چالش ها هستند و به طور مؤثر به تغییرات در محیط های کاری پاسخ می دهند، اعضای بسیار با ارزش هر سازمان را تشکیل می دهند. در عصر دیجیتال، دفاتر با سرعت بیشتری تغییر می یابند و حسابداران باید بتوانند از این تغییرات استفاده کنند.چابکی زیادی  برای پاسخ به تغییرات نظارتی در صنعت ضروری است، تنها در این صورت آنها می توانند خدمات با کیفیت ارائه دهند.

فینتو

در عصر جدید و با پیشرفت علوم، حسابداری نیز روز به روز کامل تر شده و بر پیچیدگی هایش افزوده شده است.بنابراین لازم است تا حسابدار نیز در راستای نیاز های روز قدم بردارد و به موفقیت سازمان کمک کند.یکی از اموری که حسابدار برای بهبود امور خود می تواند انجام دهد استفاده از سیستم های حسابداری می باشد.
رابط کاربری آسان و ساده فینتو باعث می شود، همه افراد با هر دانش حسابداری به راحتی امور حسابداری  مربوط به کارگاه خود مانند محاسبه حقوق و دستمزد، تهیه دیسکت های بانک و بیمه و مالیات، امور مالی تنخواه گردان و غیره را انجام داده، در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی نمایند.
نرم افزار تنخواه گردان آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا