دلایل رونق بازار بورس ایران در دوران کرونا

بورس ایران و کرونا

در حالی که کرونا باعث شد بورس جهانی با سقوطی وحشتناک روبرو شود ، اما در این میان بازار بورس ایران رونقی بی سابقه گرفت . روند رو به رشد بازار بورس ایران از اول سال 99 ادامه دارد و توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند . اما سوال اینجاست که چرا بورس ایران برخلاف بازارهای بورس در سراسر دنیا نبود؟

عوامل موثر بر بورس ایران

یکی از ویژگی‌های غیرمنتظره و جالب توجه معاملات بورس تهران، بی‌توجهی به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تبعات رو به گسترش آن برای اقتصاد کشور است. در مقایسه به بازار جهانی که واکنش شدیدی به ویروس کرونا نشان داده است اما بورس ایران رشدی چشمگیر داشته که از دید کارشناسان اقتصاد یکی از دلایل می تواند بالا رفتن نرخ ارز و نقدینگی باشد. همچنین اوضاع کرونا باعث شد اکثر بازارها مانند طلا ، مسکن و … که از قبل با تحریم آسیب شدیدی دیده بود دچار بحرانی جدی تر شود و در نتیجه ایمن ترین و با ثبات ترین بازار یعنی بورس نقدینگی را به خود جذب کند.
از طرفی افراد بسیاری که در بورس به عنوان یک منبع درآمد دوم فعالیت داشتند در این دوران با بیکاری و مشکل درآمد اول خود مواجه شدند ، و چون بازار بورس بر خلاف دیگر بازارها امکان دورکاری را دارد، افراد سرمایه و فعالیتشان را بیشتر کردند.

 حتما بخوانید :بهترین زمان خرید را چگونه تشخیص دهیم؟

از شرایط دیگری که میتوان گفت که موجب رشد بورس شده این است که اطمینان مردم به بورس بالاتر رفته و مردم بازار بورس را به بازارهایی که ثبات کمتری دارد ترجیح داده اند. دلیل اینکه بورس ایران مانند سایر نقاط جهان رفتار نکرد آن می شود .
کارشناسان پیش بینی می کنند که این روند رشد به دلایلی مانند بالا رفتن نرخ  ارز و تورم 99 همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین دلیل دیگری که بعضی کارشناسان در مقایسه بورس سراسر دنیا  با بورس ایران به آن اشاره می کنند موضوعی بنیادی است، که عموم مردم کشور ما در مقایسه با مردم کل دنیا چند سال بیشتر نیست که به سرمایه گذاری در بورس رو آورده اند و این بازار در ایران هنوز جای رشد بسیاری دارد.

فینتو:

رابط کاربری آسان و ساده فینتو باعث می شود، همه افراد با هر دانش حسابداری به راحتی امور حسابداری  مربوط به کارگاه خود مانند محاسبه حقوق و دستمزد، تهیه دیسکت های بانک و بیمه و مالیات، امور مالی تنخواه گردان و غیره را انجام داده، در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی نمایند.ثبت نام کرده و یک ماه به طور رایگان از این امکانات لذت ببرید.
نرم افزار تنخواه گردان آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “دلایل رونق بازار بورس ایران در دوران کرونا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا