چه مقدار پس انداز باید در بانک داشته باشیم ؟

چه مقدار پس انداز باید در بانک داشته باشیم ؟

در مورد مقدار پس اندازی که در بانک نگه می دارید نظرهای مختلفی وجود دارد اما حقیقت این است که بستگی به وضعیت مالی شما دارد. آنچه شما باید در بانک نگه می دارید پول برای صورتحساب ها، هزینه های جاری و بخشی از پس انداز شما است که حساب شما را تشکیل می دهد.
داشتن یک حساب مشخص به ویژه در بحران هایی مانند کروناویروس ضروری است ، زیرا به شما کمک می کند تا آسوده تر و با فشار های روحی کمتری بحران را پشت سر بگذارید.
همه چیز با بودجه شما شروع می شود. اگر به طور صحیح بودجه اختصاص ندهید ، ممکن است چیزی برای نگهداری در حساب بانکی خود نداشته باشید. اکنون زمان خوبی است تا راهی را که تاکنون برنامه ریزی کرده اید اصلاح کنید. در اینجا چند ایده در مورد چگونگی انجام این کار را با هم بررسی خواهیم کرد.

قانون 50/30/20

اول ، اجازه دهید به قانون همیشه محبوب 50/30/20 نگاه کنیم. سناتور الیزابت وارن این قانون را در کتاب “تمام ارزش شما ” ارائه کرد. به جای تلاش برای دنبال کردن روشهای گیچ کننده و دیوانه وار ، شما می توانید پول خود را به سه بخش تقسیم کنید.

حتما بخوانید: مراحل راه اندازی یک کسب و کار بهینه

هزینه هایی که تغییر نمی کنند 50٪

اگر اقساط ماهانه ندارید ، اما قبض برق ، قبض های آب ، اینترنت ، مخارج ماشین و اجاره همگی وجود دارند. با فرض اینکه شما ارزیابی کردید که چگونه این هزینه ها در بودجه شما جای می گیرند و تصمیم گرفتید که آنها ضروری باشند ، کاری غیر از پرداخت آنها نمی توانید انجام دهید.
به طور معمول همه ما هزینه هایی ثابتی داریم که  باید حدود 50٪ از درآمدمان را به انها اختصاص دهیم.

پول اختیاری  30٪

این قسمت از مخارج که بیشترین آسیب را به شما می رساند، شاید تمام هزینه های باشد که شما می کنید.
جالب است که اکثر برنامه ریزان مواد غذایی را در این بخش گنجانده اند زیرا انتخاب بسیار زیادی در نحوه رسیدگی به این هزینه وجود دارد: شما می توانید در یک رستوران غذا بخورید یا در خانه غذا بخورید ، می توانید از برندهای تجاری خرید کنید ، یا می توانید یک قوطی ارزان قیمت سوپ خریداری کنید. همه این تصمیمات تاثیر مستقیم بر این قسمت دارد.
این بخش همچنین شامل یک بلیط سینما ، خرید یک تبلت جدید یا کمک به امور خیریه است. در این قانون 30٪ از درآمد شما برای امور مختلف قرارداده شده است ، اما بسیاری از حقوقدانان ادعا می کنند که 30٪ بسیار زیاد است.

اهداف بلند مدت و پس انداز 20٪

اگر برای آینده در صندوق ها و یا بیمه های عمر سرمایه گذاری نمی کنید ، خودتان این امر را انجام دهید. برای اوقات سخت پیش رو  20٪ از درآمد ماهانه شما مبلغ زیادی نخواهد بود. این بودجه برای آینده شما ضروری است. صندوق های بازنشستگی نیز گزینه خوبی هستند.
پیشنهاد می شود 20% را اول از همه کنار بگذارید. از دیگر حسابهای مفید برای پس انداز می توان از سپرده های بلند مدت و کوتاه مدت نام برد که میتوانید 20% درآمدتان را در آنها پس انداز کنید و مطمئن باشید حداقل تا 6 ما نمی توانید به پول خود دست بزنید.

فینتو:

فینتو یک حسابدار خبره است که می تواند علاوه بر محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان شما به صورت آنلاین، دیسکت بیمه و مالیات آنها را نیز تهیه کند.
با فینتو می توانید یک حسابدار برای چندین شرکت و بی نهایت پرسنل داشته باشید آن هم با کمترین تعرفه و صرف کمترین زمان ممکن، چراکه با حداقل دانش حسابداری نیز می شود از آن استفاده نمود.ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا