8 نکته مالی برای جوانان

۸ نکته مالی برای جوانان

متأسفانه نکته های مالی بسیار نادیده گرفته میشود و تأمین مالی شخصی در اکثر دبیرستان ها یا دانشکده ها موضوع قابل بحث نیست. این عدم آموزش پایه مالی بسیاری از جوانان را در مورد نحوه مدیریت پول خود ، درخواست اعتبار و چگونگی دریافت دور ماندن از بدهی ، در آینده شان گرفتار می کند.برای کمک به شما در شروع کار ، به هشت مورد از مهمترین موارد مالی می پردازیم. این نکات مالی به جوانان در شروع زندگی کمک فراوانی می کند.

خویشتن دار باشید

اگر خوش شانس باشید ، والدین در زمان کودکی این مهارت را به شما آموختند. اگر نه ، این را بخاطر بسپارید که هرچه را می بینید قطعا به آن احتیاج ندارید و بهتر است کمی در خرید کردن تعلل کنید. ممکن است بتوانید در لحظه آنچه می خواهید را بخرید اما بهتر است صبر کنید تا در واقع پس انداز خود را ذخیره کنید. به این موضوع فکر کنید که آیا واقعا برای مثال به لباس احتیاج دارید و یا بهتر است برای ماه بعد کمی پس انداز کنید.
متاسفانه چیزی که کمتر به جوانان یاد داده می شود این است که خرج و مخارج هر ماه ممکن است با ماه بعد تفاوت داشته باشد و ممکن است چندین خرج اضافه مانند تعمیرات برای شما در یک ماه اتفاق بیافتد. همیشه به یاد داشته باشید که پس انداز کردن بهتر از مقروض بودن است و سعی کنید خود را تا می توانید بدهکر نکنید.

مطلب پیشنهادی : چرا از دید وارن بافت پول نقد بهتر است؟

چرا از دید وارن بافت پول نقد بهتر است

آینده مالی خود را کنترل کنید

اگر خودتان پولتان را مدیریت نکنید افراد دیگر به اشتباه آن را برای شما مدیریت می کننید پس سعی کنید در مسائل مالی دانایی و آگاهی خود را بالا ببرید و از دوستان و یا آشنایان مشاوره نگیرید. به جای اینکه برای مشاوره به دیگران اعتماد کنید ، چند کتاب اساسی در مورد امور مالی شخصی بخوانید و سعی کنید خودتان تصمیم گیرنده باشید. این نکته در به شما کمک می کند راحتتر تصمیم بگیرید و در میان مشاوره های مختلف سر در گم نشوید.

بدانید پول شما به کجا می رود

پس از گذراندن چند کتاب مالی شخصی ، می فهمید که چقدر مهم است که اطمینان حاصل کنید که هزینه های شما بیش از درآمد شما نیست. بهترین راه برای انجام این کار مشخص کردن بودجه برای هر کدام از مخارج شما در ماه است.
بعد از انجام این کار کوچک خواهید دید که تاثیرات زیادی بر روند زندگی شما خواهد گذاشت زیرا شما به مرور زمان فعالیت بدنی خود را بیشتر خواهید کرد و از خوردن غذاهای نا سالم دوری میکنید چراکه هزینه آنها بیشتر از غذاهای طبیعی است. علاوه بر این شما با کمی تغییر در عادات خود می توانید برای سفر مورد علاقه تان پس انداز جمع کنید.

بیمه و بیمه عمر پرداخت کنید

مهم نیست چقدر در ماه قسط بانک می دهید و یا چقدر درآمد دارید، عاقلانه است که مقداری مشخص را برای سختترین روزهای خود کنار بگذارید. داشتن پس انداز به طور ماهانه در یک صندوق بیمه عمر می تواند شما را در بحران های مالی نجات دهد. تفاوت بیمه عمر با پول پس انداز شده در خانه در این است که علاوه بر امنیت تا حدی ارزش پول نیز حفظ می شود. از طرفی شما مبلغی ناچیز را ماهانه می پردازید و همین باعث می شود کمی از مخارج غیر ضروری در زندگیتان کم کند.

برای دوران بازنشستگی راحت خود را آماده کنید

انسان همیشه به پشتوانه احتیاج دارد. در کودکی شما به پتوانه والدین خود به آسودگی زندگی میکنید و در جوانی نیز به پشتوانه قدرت خودتان است که رو به جلو حرکت می کنید . پس عقلانی است که برای روزهایی که والدینتان را در کنارتان ندارید و قدرت دوران جوانیتان را نیز از دست داده اید ، پس اندازی نگه دارید. البته شاید امروز باید بخشی از درآمدتان را صرف پس انداز کنید اما ارزشش را دارد.

حتما بخوانید: تفاوت حسابداری و مدیریت مالی چیست؟

قوانین کار و حقوق و دستمزد را مطالعه کنید

نکته مالی بعدی این است که، دانستن قوانین کار یکی از نکاتی است که می تواند در رشد شما بسیار موثر باشد. قانون ها ممکن است که هر سال تغییر کنند و شما باید دانش خود را به روز کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است که با مشکلات زیادی مواجه شوید و یا به دلیل دانش ناکافی حق شما را زیر پا بگذارند.
از دیگر مزیتهای دیگر دانستن قوانین می توان به این موضوع اشاره کرد که می توانید به راحتی یک کار اداری که دیگران برای انجامش چندین روز زمان صرف می کنند ، شما به راحتی و فقط به دلیل داشتن دانش کافی انجام دهید.

از سلامتی خود محافظت کنید

شاید در ابتدا چندان سلامت و مباحث مالی با هم مرتبط نباشد اما زمانی که شما مرتب به پزشک مراجعه کنید و مراقب سلامت خود باشید ، به دندانها و رسیدگی کنید و سعی کنید رژیم غدایی سالم داشته باشید ، از هزینه های سنگین معالجه جلوگیری خواهید کرد. حفظ سلامتی از هر لحاظ باید اولین هدف هر فرد باشد و همیشه باید مراقب سلامتی خود باشیم. اگر از یک پله سقوط کنیم و پای ما بشکند علاوه بر اینکه ممکن است مدتی نتوانیم کار کنیم ، هزینه های سنگینی هم برای ما همراه خواهد داشت.

از ثروت خود محافظت کنید

از دیگر نکته های مالی مفید این است که، افراد موفق قالبا در مورد پولی که به دست می آورند بسیار سختگیر هستند. درآمد ما بسیار سخت به دست می آید و به سختی آن را پس انداز می کنیم ولی اگر مراقب نباشیم به سرعت از بین خواد رفت . باید حواسمان باشد که پولمان را هرجایی سرمایه گذاری نکنیم و به هر کسی اعتماد نکنیم. به علاوه که اگر وسیله ای خریداری میکنیم از آن به خوبی نگهداری کنیم تا بتوانیم هم مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنیم و هم بتوانیم تبدیل به احسن کنیم.

به یاد داشته باشید ، برای کنترل مسائل مالی نیازی نیست تا تبدیل به یک متخصص در مدیریت امور مالی با مدرک خاص باشید. اگر از این هشت قانون مالی و نکات مالی برای زندگی خود استفاده کنید ، به راحتی می توانید در زندگی پیرفت کنید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا