آموزش نحوه ی استعلام سوابق بیمه

استعلام سوابق بیمه

امروزه بیشتر افرادی که شاغل هستند از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند. در بسیاری از مواقع لازم است تا سوابق بیمه را بررسی کنید. استعلام سوابق بیمه امروزه بدون مراجعه حضوری نیز امکان پذیر بوده و بسیار راحت انجام می‌شود.

در این متن به بررسی نحوه‌ی استعلام سابقه بیمه خواهیم پرداخت.

بیمه و مزایای سوابق

محاسبه حقوق ماهیانه و مزایای حقوقی کارمندان و کارگران از مسائل مهمی است که همواره مورد بحث می باشد. هر کارگر و پرسنلی که برای یک کارفرما کار کند و از او مبلغی به عنوان حقوق و دستمزد دریافت نماید و حق بیمه را بپردازید برای او سابقه‌ی بیمه رد می شود و می تواند از مزایای بیمه استفاده نماید. استفاده از بیمه در هزینه های درمان تاثیر گذار می باشد. همچنین در صورت بیکار شدن شخص می تواند تا مدتی بیمه بیکاری دریافت نماید.

بیمه بیکاری بدان معناست که هر ماه مبلغی برای شخص واریز می گردد تا در این مدت بتواند شغل دیگری پیدا کند. همچنین در صورت بازنشستگی، از کار افتادگی و یا مرگ بر اساس سابقه بیمه برای خود شخص و یا بازماندگان مبلغی واریز می گردد.

به عنوان مثال فردی که 30 سال سابقه بیمه دارد بازنشسته می شود و می تواند حقوق 30 روز مصوب برای افراد بازنشسته را دریافت نماید. در صورت فوت شخص نیز بازماندگان در صورتی که تحت بیمه شخص دیگری نباشند می توانند این مبلغ را دریافت نمایند. در صورتی که شخصی با کمتر از داشتن 30 سال سابقه بیمه فوت کند بازماندگان به ازای هر سال از داشتن بیمه از مبلغی برخوردار می شوند.

البته امروزه تبصره‌هایی نیز وجود دارد از جمله این که در صورتی که شخص در یک سال اخیر 3 ماه بیمه بوده باشد و سپس فوت نماید بازماندگان حقوق کامل او را از بیمه دریافت می کنند.

برای مطلع شدن از تعداد سال‌هایی که بیمه داشته‌اید می توانید برای استعلام سوابق بیمه‌تان اقدام نماید؛ اما برای این کار دیگر لزومی ندارد که به شعبه های بیمه مراجعه نمایید. در ادامه به یکی از راه های استعلام سوابق بیمه می پردازیم.

ثبت نام در سیستم برای استعلام سوابق بیمه

در ابتدا باید در سیستم اینترنتی تامین اجتماعی ثبت نام کنید تا بتوانید استعلام سوابق بیمه را بگیرید. برای این کار به www.tamin.ir/savabegh مراجعه کرده و به قسمت مشاهده سوابق بیمه رفته و روی گزینه‌ی ثبت نام کلیک کنید. در این قسمت شما باید برای استعلام سوابق بیمه اطلاعاتی مانند شماره کد ملی فرد بیمه شده، شماره تلفن همراه که به نام شخص باشد را در اختیار داشته باشید.

حتما دقت داشته باشید که کد ملی برای شماره گوشی همراه با کد ملی فرد بیمه شده یکسان باشد در غیر این صورت ثبت نام صورت نمی گیرد. کد ملی شخص بیمه شده به عنوان نام کاربری شما در نظر گرفته خواهد شد.

 استعلام سوابق بیمه

حتما بخوانید: حقوق و مزایای بیکاری و هرآنچه باید بدانید

پایان ثبت نام

بعد از اینکه سیستم مطابقت داشتن شماره ملی دارنده شماره همراه و فرد بیمه شده را تایید کرد به مرحله‌ی بعدی و پایانی ثبت نام می رسید. در این بخش باید اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، مسلسل شناسنامه، آدرس ایمیل، شهر و کشورتان و همچنین یک رمز برای ورود به سامانه را وارد سیستم نمایید. وارد کردن تمام این اطلاعات الزامی بوده و باید در هنگام تکمیل، دقت کافی برای صحت اطلاعات وارد شده داشته باشید.

 استعلام سوابق بیمه

دقت نمایید در صورتی که رمز شما توسط شخص دیگری کشف شود مسئولیت آن بر عهده خود شما می باشد. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات آن‌ها را ثبت نمایید. در این مرحله بار دیگر برای اطمینان اطلاعات ثبت شده را برای شما نمایش داده تا صحت آن‌ها را بررسی نمایید و مطمئن شوید که اشتباهی صورت نگرفته است. پس از اطمینان ثبت نهایی را انجام دهید.

تایید اطلاعات

در هنگام وارد کردن اطلاعات دقت داشته باشید زیرا در صورت اشتباهی در اطلاعات وارد شده مسوولیت آن بر عهده شما می باشد. پس از پایان ثبت نام شما با وارد کردن کد ملی به عنوان شماره کاربری و رمزی که مشخص کرده‌اید می توانید از خدمات این سامانه مانند استعلام سوابق بیمه بهره مند شوید. البته باید در حدود 48 (که معمولا کمتر از این زمان به طول می‌انجامد) ساعت اطلاعات شما را مورد تطبیق قرار بگیرد و در صورت تایید می توانید به سایت وارد شوید.

 استعلام سوابق بیمه

در صورتی که اطلاعات شما تایید نشد و از صحت اطلاعات و مشخصات اطمینان داشتید می توانید با ارائه مدارکتان به یکی از شعبه های بیمه رفته و برای گرفتن استعلام سوابق بیمه‌تان اقدام نمایید.

 استعلام سوابق بیمه

نحوه استعلام سوابق بیمه

پس از وارد شدن در حساب کاربری شخصی خود در سایت سوابق بیمه در قسمت راست صفحه امکانات سیستم را مشاهده می کنید. در این قسمت می توانید استعلام سوابق بیمه، سوابق و ریز دستمزد بعد از سال 1386 و همچنین راهنمای استفاده از سامانه را مشاهده نمایید. باید توجه داشته باشید که این استعلام سوابق بیمه صرفا برای اطلاع شما بوده و برای استعلام سوابق بیمه قابل استناد توسط شعبه های تامین اجتماعی داده می شود.

در قسمت راهنما می توانید از اطلاعات سایت برای کمک گرفتن استفاده نمایید. همچنین در زمان ثبت نام نیز قسمتی به نام راهنمای ثبت نام وجود دارد که در صورت بروز مشکل می توانید از آن کمک بگیرید.

مزایای استفاده از سامانه تامین اجتماعی

استفاده از سامانه تامین اجتماعی برای استعلام سوابق بیمه این امکان را برای شما فراهم می کند تا در وقت و هزینه‌تان صرفه جویی کنید. شما با استفاده از این سامانه دیگر لازم نیست برای گرفتن استعلام سوابق بیمه به شعبه های بیمه تامین اجتماعی مراجعه نمایید و ساعت‌ها در صف منتظر نوبت باشید. با استفاده از این سامانه به راحتی می توانید به گرفتن استعلام سوابق بیمه‌تان اقدام نمایید.

همچنین در اختیار قرار دادن نام کارگاه و شرکت و تعداد ماه های دقیق که بیمه شده‌اید و ریز دستمزدها نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مشاهده سوابق بیمه

هنگامی که به سایت و صفحه شخصی‌تان برای استعلام سوابق بیمه مراجعه می کنید می توانید نام کارگاه و شرکتی که برای شما بیمه رد کرده است و همچنین شعبه بیمه تامین اجتماعی که در آن بیمه شما گذرانده شده است را مشاهده نمایید. همچنین کد کارگاه و یا شرکت محل کارتان و ماه‌هایی که در هر سال بیمه داشته‌اید نیز در سایت برای مشاهده شما مشخص شده است. با استفاده از این سامانه می توانید به طور دقیق مشاهده کنید که در هر سال در چه ماه‌هایی بیمه داشته‌اید.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “آموزش نحوه ی استعلام سوابق بیمه”

  1. سلام
    بنده به خاطر یکسری دلایل از دو کارگاه بیمه رد میکنم
    الان بدهی دارم و سوالم اینه که میشه حق بیمه کارگاه دوم به جای بدهی حساب بشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا