چند نکته برای حسابداری کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

چند نکته برای حسابداری کسب و کارهای اینترنتی و کوچک

یکی از اصلی ترین دغدغه ها در کسبو کارهای نو پا انجام امور حسابداری است . حسابداری کسب و کارهای اینترنتی و کوچک بر خلاف تصور گاه بسیار پیچیده و سخت است و نیازمند تجربه و دانش مرتبط است. شروع یک سرمایه گذاری جدید نیاز به هوشیاری زیادی دارد. از رضایت مشتری گرفته تا جستجوی بالاترین کیفیت در محصولات یا خدمات. با این وجود ، یکی از موضوعات اصلی که نیاز به توجه بیشتری دارد ، شفافیت مالی است. در صورت تمام شدن پشتوانه مالی ، همه ایده های عالی در جهان از بین خواهند رفت. اگر حوزه اصلی تخصص شما در حسابداری نیست ، بنابراین به این نکات برای استارتاپ ها نگاهی بیندازید:

مردم را تشویق به خرید کنید

برای مشتریانی که حساب و کتاب منظمی دارند، مبالغ بدهی خود را به سرعت تسویه می کنند و یا زودتر از تحویل کالا یا خدمات وجه را پرداخت می کنند و خوش حساب هستند بیشتر تخفیف دهید. مردم همیشه به بردشان در یک معامله نگاه می کنند و تخفیف برایشان ارزش بسیاری دارد. این کار همچنین وفاداری مصرف کننده را افزایش خواهد داد.

یک نرم افزار حسابداری مطمئن تهیه کنید

ورود به حساب بانکی خود هر چند روز یکبار و نوشتن چک های کورکورانه یک روش هوشمندانه برای مدیریت پول نیست. به منظور تصمیم گیری درست در مورد پولتان ، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت ، باید تمام تراکنش های مالی را در یک نرم افزار حسابداری ثبت کنید. به دلیل اینکه ممکن است در اوایل شروع کار جابه جایی های مکرر داشته باشید بهتر است از سرویس های ابری استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : کدام نرم افزار حقوق و دستمزد برای شرکت کار آمد است؟

همه پولتان برای شما نیست

به این نکته توجه کنید که ما در کار مخارجی دارید و باید آنها را بپردازید پس بهتر است پس انداز کنید و در حساب شرکت قرار دهید. معمولا حداقل شما باید برای سه ماه آینده مخارج شرکت در حسابتان پول داشته باشید و اگر مانند دوران ویروس کرونا مجبور به تعطیلی کار برای مدتی شدید بتوانید از پس هزینه های برآیید. در حالتهای بسیار ایده آل و زمانی که وضعیت مالی شرکت بسیار خوب است گاها پس انداز را به اندازه مخارج دو سال هم قرار می دهند.

همچنین شما باید دقیقاً بدانید که می خواهید تمام پول خود را به کجا برسانید و سپس به ترتیب آن را اختصاص دهید. مواقعی اتفاق می افتد که چیزی در بودجه در نظر گرفته نشده باشد. این هزینه را صرف هزینه های موقعیت های غیر منتظره واقعی یا شرایط اضطراری کنید.

بخشی از امور مالی را به شخص دیگری بسپارید

اشتباه است که در مورد مسائل حسابداری کسب و کارتان به تنهایی تصمیم بگیرید. زیرا چیزی که شخص شما سرمایه گذاری کرده است بیشتر از مقداری پول است و همین باعث می شود که شما احساسی تصمیم بگیرید. بهتر است که یک حسابدار پاره وقت استخدام کنید و یا اگر وضعیت مالی خوبی ندارید از شریکها و یا همکارانی که تجربه مالی بیشتری دارند در تصمیم گیری کمک بگیرید. این متخصصان ترجبه  بیشتری نسبت به شما دارند و برای پس انداز شما می توانند هنگام نزدیک شدن به یک مانع مالی احتمالی ، به شما هشدار دهند.

 

مطلب پیشنهادی: تعریف جامعی از اعتبار اسنادی و انواع آن

گاهی اوقات به کمک احتیاج دارید

وام گرفتن پول نشانه ضعف نیست در حقیقت اگر فکر شده و با برنامه باشد کار بسیار درستی است. این کار از فرسودگی استارت آپ پیشگیری می کند و خطرات ناشی از تلاش های هیجانی را میگیرد. گاها در مواقع مشکلات مالی ایده های بدی به ذهن مدیران میرسد که برای مثال ندادن حقوق کارمندان است که این باعث میشود لطمه شدیدی بخورند. از تاکتیک های حسابداری هوشمند استفاده کنید و از کمک های خارجی استفاده کنید تا بتوانید در روزهای ابتدایی کار خود با موفقیت حرکت کنید.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا