شش جمله که هیچ وقت از انسان های موفق به گوشتان نمی خورد

شش جمله که هیچ وقت از انسان های موفق به گوشتان نمی خورد

افراد موفق خوب می دانند که افکار شما و چیزهایی که به خودتان و دیگران می گویید از آنچه فکر می کنید قدرتمندتر هستند. عبارات بیانگر چگونگی فکر کردن ، نحوه عمل کردن و درک دیگران از شما هستند. آنچه شما فکر می کنید یک جمله ساده و پیش پا افتاده است می تواند کل روز شما و یا تمام سالهای کاری شما را عوض کند.
در اینجا به شش جمله خواهیم پرداخت که موفقیت شما را تضعیف می کند و هیچ گاه مدیران موفق از آنها استفاده نمی کنند.
 
این هم یکی از همان روزهاست
اعتقاد به اینكه همه چیز اشتباه پیش می رود و جهان به نوعی توطئه علیه شما است ، نتیجه ای برای موفقیت نخواهد داشت. در حقیقت ، باور داشتن به اینکه چیزهای بد در حال حاضر اتفاق می افتد باعث می شود شما همیشه منفی های دنیا را ببینید.
درعوض ، به جای اشکالات اطرافتان به فکر عیب های فردی باشید. آزمایش فردی طرح کنید و آن را عینی مشاهده کنید و مطابق آن عمل کنید. مشکلات زندگی را یک آزمایش برای بهتر شدن ببینید. سپاسگزار باشید که آزمایش وجود دارد ، زیرا اکنون این شانس را دارید که در برخورد با آن مهارت داشته باشید.
این تقصیر من نیست
همه چیز تقصیر شماست ، و این یک چیز خوب است. افراد موفق می دانند که هر آنچه اتفاق می افتد نتیجه عملی است که انجام داده اند یا باید انجام می دادند. ممکن است یک استخدام بد باشد و شما تحقیقاتی را انجام ندادید یا مشکلی را پیش بینی نکردید. در هر صورت ، داشتن مشکل به معنای داشتن راه حل است.
بهانه جویی و نپذیرفتن مسئولیت پاسخی نامعقول به چیزی است که به درستی پیش نمی رود. البته مواردی را که واقعاً نمی توانید کنترل کنید را فراموش کنید (هوا ، نیروهای بازار جهانی و غیره) و روی چیزهایی که در کنترل شماست تمرکز کنید. همه چیز در دست شماست ، به این معنی که موفقیت و استثنایی بودن نیز در دستان شماست.

مطلب پیشنهادی :بهره هوشی ( IQ ) ، مقلوب هوش هیجانی ( EQ ) در تجارت

بهره هوشی ( IQ ) ، مقلوب هوش هیجانی ( EQ ) در تجارت

بعدا انجام می دهم
افراد موفق تصمیم می گیرند چه کاری انجام دهند و سپس آن کار را انجام می دهند. اگر آنها بخواهند به چیزی دست یابند، حتما آن را دنبال می کنند. جمله  “بعدا انجام می دهم” به معنای واقعی این است: “این برای من مهم نیست. این یک اولویت نیست. ” اگر اینگونه است ، فقط بگویید نه.
تصمیم بگیرید ، برنامه ریزی کنید ، عمل کنید. این یک چارچوب صحیح است. جمله جایگزین  “سعی خواهم کرد” این است که “راهی پیدا می کنم”
صبر کنیم ببینیم چه می شود
انتظار برای یک اتفاق خوب به ندرت راهکار صحیحی است. افراد موفق همیشه در تلاش اند تا عملی که انجام داده اند به ثمر برسد. در خصوص چاپ یک کتاب زمانی شما می توانید منتظر باشید که محتوای شما آماده است، هماهنگی با چاپخانه انجام شده، بازاریابی کتاب را انجام داده اید و تبلیغات مورد نیاز هم طبق برنامه در حال انجام است. با این حال ، حتی در انتظار نیز شما وظیفه نظارت ، ارزیابی و پاسخگویی را خواهید داشت. انتظار و نشستن به جای اقدام منجر به نتیجه مثبتی نخواهد شد. به جای انتظار و نشتن ، نقشه و سناریو ایجاد کنید و برای هر اتفاق برنامه ای داشته باشید.
این کار انجام نمی شود
افراد موفق که به توانایی خود اطمینان دارند ، عقاید دیگران برایشان مهم نیست. آنها می دانند که هر زمان که پیشرفت قابل توجهی در هر زمینه ای حاصل شود ، قبلاً غیرممکن تلقی می شده است. آنها ذهن خود را بسته نگه نمیدارند و هرچقدر کار بسیار بعید به نظر برسد ، به چشم یک تجربه ناخوشایند به آن نگاه می کنند. همچنین به عقاید اطرافیان احترام می گذارند و برای رد کردن آنها نیز دلیل منطقی دارند و احساسی برخورد نمی کنند.
این عادلانه نیست
افراد موفق قهرمانان زندگی خودشان هستند نه قربانیان. آنها ساده نیستند كه تصور كنند كه شرایط “ناعادلانه” وجود ندارند ، اما آنها به جای اینكه به بی عدالتی دنیا بپردازند ، راه هایی را در اطراف خود پیدا می كنند. آنها می دانند که با گفتن اینکه دنیا ناعادلانه است به هیچ وجه استثنایی نمی شوند و شرایط تغییر نمی کند. افراد موفق زندگی را مثل یک بازی با کارت می دانند. اگر در یک دست کارت خوبی برایشان نیامد قطعا دست بعدی شرایط تغییر می کند.
همیشه وقتی صحبت درباره غدالت دنیا می شود به یاد صحبت مریم میرزاخانی بعد از اینکه متوجه سرطانش شد می افتم : “زندگی عادلانه نیست، وقتی در خانواده ای خوب و با هوش زیاد به دنیا آمدم هم نبود، پس الان هم شکایتی ندارم.”

 
حرف آخر
کلمات شما به اعمال شما تبدیل می شوند و اعمال شما گذشته ، حال و آینده شما را تعیین می کنند. عبارات خود را با دقت به زبان آورید و سعی کنید کلام درست و خوب را به کار ببرید.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا