پنج استراتژی مؤثر برای رشد تجارت خرده فروشی در دنیای جدید

پنج استراتژی مؤثر برای رشد تجارت خرده فروشی در دنیای جدید

در ده سال گذشته همه مشاغل تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی دست خوش تغییر شدند که خرده فروشی نیز یکی از همین مشاغل بود. اگر بخواهیم تعریف ساده خرده فروشی را بیان کنیم ، می توان گفت هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف کننده نهایی را خرده فروشی می گویند.

خرده فروشی

راه اندازی یک کسب و کار خرده فروش هیچ وقت آسان تر از حالا نبوده است. به لطف وجود شبکه های قدرتمندی که وجود دارد شما دیگر نیاز به یک مغازه بزرگ در سر یک چهار راه را ندارید تا بهترین باشید. شاید برای مثال شما هم یک لباس فروشی یا یک لوازم تزیینات منزل را جدیدا در شبکه های مجازی و یا وب سایت ها پیدا کرده باشید که علاوه بر خدمات یا اجناس بسیار خوب ، دارای خدمات بسیار عالی هم هستند که باعث شدند شما دیگر از مغازه ای که قبلا همیشه از آن خرید می کردید دیگر خرید نکنید.

اما راه اندازی یک تجارت خرده فروشی نیاز به دانش و دقت دارد، و حقیقت این است که اکثر کسب و کارها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه خواهند شد. در حالی که اقتصاد جهانی وارد دوره ای از تلاطم می شود، این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت، اما کسب و کارهای خرده فروشی که راهبردهای موثر را اجرا می کنند، زنده می مانند و حتی رشد خواهند کرد. در اینجا پنچ نکته برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد:

بهینه سازی زنجیره تأمین

از ﺁغاز سال جاری، به دلیل محدودیت هایی که ویروس کرونا برای حمل و نقل داخلی و بین المللی ایجاد کرده ، قطع زنجیره تأمین، یکی از معضلات مهم برای شرکت ها با اندازه های مختلف بوده است. با این وجود، شرکت هایی که زنجیره های عرضه پررونق تری دارند، قادر بوده اند تا به فعالیت خود و ماندن در بازار ادامه دهند. جنبه های بسیاری وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی ﺁن کار کنید، مانند مکانی که در ﺁن اجناس خود را تولید یا انبار می کنید، مقدار موجودی که در دست دارید و روش های حمل و نقلی که می توانید از ان استفاده کنید . بررسی کنید که وضعیت کنونی چه تأثیری بر شما داشته است و کجا می توانید تغییراتی در سیستم خود ایجاد کنید.

حتما بخوانید: مالی شرکتی چیست؟

تجربه کاربری

این مطلب را فقط در مورد وب سایت و با اپلیکیشن فروشگاهتان در نطر نگیرید. اگر مغازه یا فروشگاه دارید می توانید ساختار و دکور آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. تجربه کاربری افراد را در آشنایی با برندتان را بررسی کنید. توجه کنید هدایت وب ‌سایت ‌تان ﺁسان باشد ، محصولات را بررسی کنید و سفارش دهید و ببینید کاربران راحت هستند یا نه . برخی مطالعات نشان داده‌اند که هر چه گام‌های کمتری برای اقدام لازم باشد، نرخ تبدیل بیشتر خواهد بود. اگر شما باید وب سایت یا فروشگاه خود (ﺁنلاین یا ﺁفلاین) را مجددا طراحی کنید تا مردم بتوانند ﺁنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و سریعا اقدام کنید. مطمئن باشید هزینه ای که می کنید ارزشش را دارد.

خدمات مشتری

اغلب کسب و کارها و خرده فروشی ها خدمات مشتریان بسیار بدی دارند و اکثر مشتریان قبل از خرید از فروشگاه یا پیشنهاد ﺁن، کیفیت خدمات را در نظر می گیرند. برای مثال در دوران کرونا قصد خرید یک کفش از یک فروشگاهی را داشتم که همیشه به صورت حضوری از آن خرید می کردم ، اما به دلیل اینکه خدمات مشتری و پاسخگویی بسیار ضعیفی داشتند و حتی نتوانستند درست پاسخ دهند که آیا سایز مورد نظرم را موجود دارند یا خیر از فروشگاه دیگری خرید کردم.

این فرایند از روش های استخدامی شما شروع می شود پس مطمئن باشید افرادی را استخدام کرده اید که پاسخ درست به مشتری می دهند و همچنین شما باید آنها را آموزش دهید و از مشتریان خود تقاضای بازخورد کنید تا بتوانید نکاتی را که نیاز به بهبود سریع دارند، شناسایی کنید.

بازاریابی مؤثر

این روزها همه نوع برندی در شبکه های مجازی وجود دارند و ممکن است شما نیز ورودی خوبی از شبکه های مجازی بگیرید.

اما توجه داشته باشید که برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نیازمند تعامل با آنها هستید. پس روشهای دیگر نظیر ایمیل مارکتینگ یا تماس را نیز که هزینه کمتری دارند فراموش نکنید. سعی کنید با مشتری خرده فروشی خود در تعامل باشید و به او احساسی بیشتر از یک مشتری بدهید. او را دوست خود بدانید و به او ثابت کنید که برایش ارزش قائل هستید.

حتما بخوانید: چرا اغلب افراد از ‌مسئولیت جدید (مسئولیت پذیری کارمندان) واهمه دارند؟

شراکت‌ها

پیشی گرفتن از رقیبانتان باید یکی از اهداف شما باشد، اما نباید چشم خود را به فرصت هایی که برای همکاری با دیگر برند ها وجود دارد، ببندید. برند ‌هایی که محصولات یل خدمات مکمل دارند ، می‌توانند با همکاری یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی کنند. برای مثال، یک برند کراوات و یک برند جوراب، می‌تواند ترافیک را به سایت‌های یکدیگر بفرستد، زیرا افرادی که به دنبال یک کراوات می‌گردند ممکن است به جوراب نیز علاقه داشته باشند.

حرف آخر

شاید در ابتدا اگر یک فرد سنتی باشید برایتان بسیار مشکل باشد تا کسب و کار چند ساله خود را به شکلی متفاوت با آنچه تا به حال انجام میدادید جلو ببرید. اما به یاد داشته باشید اگر خود را با پیشرفت تکنولوژی یکسو نکنید قطعا ضرر خواهید کرد.

ممکن است بگویید خرده فروشی با وجود موارد ذکر شده بسیار سختتر از گذشته است اما با کمی تحقیق خواهید فهمید که هزینه این قبیل امور بسیار پایین و فقط نیازمند کمی دانش است.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا