چرا مهارت های رهبری در تجارت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارند

چرا مهارت های رهبری در تجارت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارند

بحران بهداشت جهانی ، مهارت های رهبری را که قبلا کمتر مورد توجه بود ، پر رنگ تر از همیشه کرده است.در سراسر جهان ، تقریباً هر تجارت بزرگ و کوچکی مجبور شده است بخشی از کارهای خود را به دلیل کرونا از راه دور کند و روند کار را تغییر دهند. این امر سازمان ها را در موقعیتهای خاصی از رهبری قرار می دهد.

علی رغم آنچه شما شنیده اید ، رهبری ذاتی نیست و می توان آن را آموزش داد. اگر می خواهید تیم خود را در طول این همه گیری ویروس هدایت کنید ، در اینجا توصیه هایی برای شما ارائه شده است.

مهارت های رهبری

پیگیری بیشتری داشته باشید

افزایش دنبال کردن اخبار و جستجو کردن اطلاعات ، پاسخهای روانی متداول برای یک بحران است. در سطح جهانی ، ما شاهد هستیم که دولت ها روزانه جلسات مطبوعاتی را گسترش می دهند. بسیار مهم است که رهبران مشاغل نیز اطلاعاتشان در مورد روند کار را به روز کنند.

توصیه می شود در این دوران تعداد کنترل هایی را که معمولاً با کارمندان خود انجام می دادید را افزایش دهید. از آنجا که ممکن از کارمندان شما کارشان را از خانه ادامه دهند و یا شما کمتر از قبل با آنها جلسه بگذارید و یا به محل کار نظارت کنید ، سعی کنید تا میزان چک های مربوط به کارمندان را افزایش دهید. حتی اگر هیچ اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن ندارید ، می توانید مثل روزهای عادی که در شرکت با هم صحبت می کردید ، با کارمندان صحبت کنید و احوال پرسی کنید که این مطلب باعث می شود حظور شما حس شود.

آرام باشید

یکی از مهارت های رهبری که بسیار مهم است آرام بودن در شرایط سخت است . دلایل زیادی وجود دارد که رهبران در این مدت احساس اضطراب کنند ، اما مهم این است که به کارمندان خود احساس آرامش و امید دهید . سعی کنید تا حد ممکن روشن و مثبت بمانید اما در عین حال صادق باشید واقعیت ها را کتمان نکنید.

برای انجام موثر این کار ، هوش هیجانی بسیار مهم است. هوش هیجانی آگاهی ، کنترل و ابراز احساسات شخصی و انجام روابط بین فردی است. هوش هیجانی می تواند با تمرین روزانه آموخته و کمال شود. رهبران خوب معمولا هوش هیجانی بالایی دارند که به وسیله آن می توانند بهره وی کارشان را حتی در شرایط سخت کنترل کنند.

مطلب پیشنهادی :چگونه کسب و کار و تجارت خود را بهبود بخشیم؟

انعطاف پذیر باشید

بحران کرونا مارا به سمتی برده که گاها به سختی می توانیم احساس آرامش کنیم. خیلی از افراد به شرایط هنوز عادت نکرده اند ، با این وضعیت که ممکن است کارشان کمتر از قبل شده باشد یا اینکه سود شرکت پایین تر از حد معمول باشد اما باید توجه کرد که اگر مشکلی هست ، برای کل دنیاست.

در این میان مدیرانی وجود دارند که به دلیل نوع تجربه ای که داشته اند و آموزشهایی که دیده اند می توانند خود را با هر شرایطی وفق بدهند . رهبران باید بتوانند خود را با چالشهای پیش‌بینی‌نشده با چابکی وفق دهند که این یکی از مهم ترین مهارت های رهبری است.

مهارت های رهبری بسیار پیچیده اند و اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه و با اهمیت است. اگر شما پانزده یا هزار و پانصد نفر را اداره می‌کنید، این بحران محدودیت‌ها و مشکلات شغلی جدید بر ما وارد کرده که باید برای حل آنها کمی متفاوت بیندیشد.

حتما بخوانید: مهارت های نرم چیست و چرا مهارت های نرم اهمیت دارند

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا