راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال نیازمند برنامه ریزی است. یک کارﺁفرین باید میزان تقاضا را اندازه گیری کند، بفهمد که سیستم های SEO و تبلیغات دیجیتال چگونه کار می کنند و چگونه به طور مؤثر مشتری ها را به دست ﺁورند. اگر محاسبات درست باشد، تجارت می تواند به سرعت رشد کند . در گزارشی از سوی بانک جهانی ﺁمده است، بسیاری از کارﺁفرینان دیجیتال به راحتی توانایی ﺁن را دارند که با سرعت بسیار زیادی از مرزها عبور کنند و جهانی شوند.
تعامل مردم با سرویس های ﺁنلاین در سال های اخیر افزایش یافته است و این رشد احتمالا به دلیل ماندن مردم در خانه است و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین، کسب و کار دیجیتال کوچک میتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. با این حال، دامهایی برای اجتناب وجود دارد که قرار است با هم به آن بپردازیم
مطلب پیشنهادی :کدام نرم افزار حقوق و دستمزد برای شرکت کار آمد است؟
نشناختن مشتری هدف
برای بهینهسازی تبلیغات، باید مخاطبان هدف را درک کنید. این به معنی موثر بودن در مکان، علایق، طراحی، فراخوانی به عمل و سایر عواملی است که باعث افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینههای خرید مشتری میشود. در غیر اینصورت شما پولتان را دور ریخته است.
حجم فروش کالاها بسیار زیاد است. خرید در وب همچنین تقاضا برای خدمات ﺁنلاین مانند SEO, ساختمان وب سایت, طراحی گرافیک و تبلیغات را افزایش داده است. با این وجود اولین کاری که باید انجام دهید شناسایی مشتریانتان است . با دانستن این که چه کسی به محصول و کالای شما نیاز دارد ، میتوانید محتوای یک وبسایت را بهینهسازی کنید. بدین شکل میتوانید صفحات مناسب، خبرنامهها، بروشورها و پستهای اجتماعی را برای جذب کاربران و فروش طراحی کنید. هنگامی که محتوای بهتری را منتشر میکنید، ورودی را بهبود و همچنین مشارکت کاربر را افزایش میدهید.
در گذشته صاحبان کسب و کار کمی راحت تر بودند زیرا آنها نیازی نداشتند تا به سمت مشتری بروند و خود مشتری به مغازه یا محل کارشان می رفت . از طرفی محدودیت جغرافیایی به آنها اجازه نمی داد تا از هر کجای کشور مشتری خود را داشته باشند و جلوی پیشرفتشان را می گرفت.
کار کردن به تنهایی
یک کهنه سرباز با تجربه می تواند به سرعت به کارﺁفرینان یاد دهد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی برایشان فایده ندارد و ﺁنها را از سردردها، هدر دادن پول و زمان نجات دهد.
ممکن است شما در طراحی صفحات فرود ماهر باشید و یا تبلیغات شبکه اجتماعی را خوب انجام دهید اما برای بالا بردن بازده تبلیغات ایمیلی به کمک نیاز داشته باشید. باید به این موضوع توجه کنید که برای بهتر شدن خودتان و گروهتان باید هزینه کنید.
شما نیاز دارید تا یاد بگیرید و پیشرفت کنید و یا از اشخاص ماهر تر از خودتان کمک بگیرید. ایده خوبی است که در کنفرانس ها، ملاقات ها و سمینار ها شرکت کنیم و دانش خود را به اشتراک بگذاریم و همینطور از دیگران موارد جدید بیاموزیم. کسب مهارت دیگران در موضوعاتی که شما ضعیف هستید باعث افزایش کارﺁیی شما می شود.
برون سپاری نکردن و استفاده نکردن از ابزارهای اتوماسیون
برون سپاری شما را قادر می سازد تا به طور مؤثر از مهارت پیمانکاران مستقل استفاده کنند و تجارت را ساده کنند، زیرا ﺁنها در کارهای خاص خود بهتر از شما عمل می کنند. با برون سپاری شما وقت ﺁزاد پیدا می کنید تا بتوانید بر روی خرید مشتریان و ارائه پشتیبانی پس از خرید تمرکز کنید. استخدام یک تهیه کننده ویدئو برای ایجاد یک موشن گرافیک به شما کمک می کند تا زمان و بودجه خودتان را ذخیره کنید.
یا می توانید از ابزاری استفاده کنید که زمان و پول شما را حفظ کند. برای مثال استفاده از اتوماسیون ها و چت های آنلاین به شما کمک می کند با هزینه و نیروی کمتر بتوانید به مشتریان خود راحتتر از گذشته پاسخ دهید.در حال حاضر شرکتهای زیادی چتها و جواب دادن به سوالات متداول کاربران را به رباتهای مختلف سپرده اند یا اینکه با تغییر دادن سیستم های خود توانسته اند با افراد کمتر کار خود را انجام دهند.
بسیار مهم است که صاحبان کسب و کار دیجیتال زمانی را صرف فعالیتهایی کنند که برای موفقیت بسیار مهم هستند. وظایف غیر ضروری باید به دیگران محول شود. یک تجارت ﺁنلاین می تواند به پیشرفت کند . مخاطبان مورد نظرتان را بشناسید، با متخصصین ارتباط برقرار کنید و یک زیرساخت تیمی بسازید که بتواند فعالیت شما را گسترش دهد.