چگونه رفتار ما بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟

چگونه رفتار ما بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟

اگر شما به تازگی وارد حرفه ای شده اید یا کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و میخواهید در کارتان موفق باشید و پیشرفت کنید. یکی از نکات مهم پیشرفت کاری، طرز رفتار کاری و تعامل با همکاران است.
در این مقاله قصد داریم به بررسی چند مورد مهم از مدل رفتار متناسب با محیط کاری و اهمیت آن بپردازیم.

اولین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کرد، طرز حضور شما در محل کارتان است:

حضور در محیط کاری، شروع مرحله تعامل با دیگران و فعالیت در محیط کاری است.
اگر شما علاقه به سر کار رفتن نداشته باشید، رفتارتان هم این امر را نشان خواهد داد و دیگران متوجه عدم رضایت در رفتار شما خواهند شد.
به طورمثال اگر حضور منظم و سروقتی در جلسات کاریتان نداشته باشید، ممکن است فعالیت یک گروهی را مخطل کنید.
اگر شما راحت نیستید تا در محیط کاری خود حضور داشته باشید بهتر است دلایل آن را بشناسید و آنها را برطرف کنید.
عدم حضور شما و دور ماندن از محیط کاریتان شما را از اتفاقات جدید و روند کاری دور میکند.

دومین اصل مهمی که در رفتارکاری باید به آن توجه داشته باشید، مدل رفتاری شماست:

همه ی ما روزهای بد را تجربه میکنیم و این امری کاملا طبیعی است، اما اگر شما آن حس بد را وارد فضای کاری خود کنید بر رفتار حرفه ای شما اثر می گذارد.

اگر شما برای داشتن رفتار مثبت در محیط کاری مشکل دارید لیستی از دلایل مشکلات بالقوه خود را تهیه کنید و راهکاری برای حل آنها ارائه کنید.
مهم است که شما مسائلی که کنترل آن ها را در محیط کاری ندارید را شناسایی کنید.
همینطور ممکن است همکار شما هم روز خوبی را نداشته باشد و رفتارش برای شما آزار دهنده باشد، در این مواقع سعی کنید حساس نشوید و به قسمت پر لیوان نگاه کنید.
 

سومین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، غیبت کردن در محل کار است:

شخصی که در فضای کاری غیبت می کند، باعث تخریب روحیه دیگران می شود.
این شخص به جای صرف وقت بر انجام کارهای خود با کیفیت بالا، خود نه تنها از فضای کاری دور می ماند بلکه محیط را منفی و متشنج میکند و باعث می شود دیگران نیز از هدف کاری خود منحرف شوند.
شما باید سعی کنید وارد این فضا نشوید و خود را درگیر صحبت های غیر ضروری و مخرب نکنید. اگر هم در این شرایط قرار دارید باید بدانید که عواقب منفی زیادی بر حرفه و اعتبار شما می گذارد.

حتما بخوانید :موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

چهارمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، حفظ تعادل بین کار و زندگیتان است:

به صورت کلی، جدا کردن کار و زندگی شخصی از هم  امری سخت و چالش برانگیز است.
اگر شما مشکلات شخصیتان را وارد فضای کاری کنید، تمرکز بر روی مسئولیت های خود از دست می دهید و مشکلات کاری نیز پیدا خواهید کرد.
اگر مشکلات زیادی دارید بهتر است با مافوق خود یا شخصی که بتوانید از او کمک بگیرید صحبت کنید و نیازهای خود را بیان کنید.

پنجمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، توجه به شخصیت کاریتان است:

شخصیت درست و غلطی وجود ندارد، اما ویژگی های فردی شما بر رفتار کاری شما نیز اثر می گذارد. فضای هر شغلی با شغل دیگر متفاوت است، اما اکثر مشاغل به نسبت دارا فضای رسمی هستند و بعضی از رفتارها میتواند در محیط کاری، غیر حرفه ای تلقی شوند.
سعی کنید رفتاری درخور شخصیت کاری و موقعیت اجتماعی خود داشته باشید.

 

ششمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، افزایش اعتماد به نفستان است:

اگر شما دارای اعتماد به نفس بالاتری باشید، با جدیت بیشتری کار می کنید و در شرایط گوناگون عمدتا بهترین رفتار را خواهید داشت. اگر نیروی انسانی هر کسب و کاری اعتماد به نفس کافی نسبت به خود داشته باشند، کنترل بیشتری بر فضای کاری خواهند داشت و پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

هفتمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، افزایش دقت و تمرکز است:

حتما تا به حال با شخصی برخورد کرده اید که همیشه با تاخیر جلسات را شرکت میکند، موعد کارها را فراموش میکند و به ایمیل هایش پاسخ نمیدهد. وجود یک همکار بی نظم و آشفته جریان کار را قطع می کند و تیم را عقب نگه می دارد.
اگر یک میز نامناسب در محیط کاری باشد نهایتا باعث ایجاد مزاحمت شود، اما وجود همکاری که وظیفه خود را انجام نمی دهند عملکرد کل تیم را به شدت مختل می کنند.

هشتمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، داشتن روابط دوستانه با بقیه است:

داشتن روابط صمیمی دوستانه با همکارانتان باعث افزایش بهره وری در کار می شود.
عمدتا افرادی که در محیط کاری با یکدیگر صمیمی هستند و روابط خوبی دارند، رفتار کاری بهتری دارند و از شغل خود بیشتر لذت میبرند.

نهمین اصل مهمی که در رفتار کاری باید به آن توجه کنید، هدف گذاری است:

وقتی که شما برای زندگی و مسیر شغلی خود هدف گذاری کنید، کیفیت کاری شما به شدت افزایش می یابد، توان درونی و انگیزه بیشتری پیدا میکنید و تمرکز خود را بر روی بهتر انجام دادن وظایف خود معطوف می کنید.

جمع بندی:
همه ما میدانیم رفتارهای ما مستقیما بر روی تجارت، موقعیت اجتماعی و موفقیت ما تاثیر می گذارد.
داشتن رفتارهای مثبت، باعث ایجاد مجموعه ای از خصوصیات مشترک می شود که منجر به تعالی فردی، پیشرفت و دوستی با دیگران خواهد شد.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل