مدیریت یعنی ده درصد کار ، نود درصد ارتباط با مردم

مدیریت یعنی ده درصد کار ، نود درصد ارتباط با مردم

در دنیای مدیریت باید به این موضوع توجه کرد که ارتباط با افراد و کارمندان بسیار مهم است. یک بار رهبری موثر و خارق العاده راز موفقیت خود را اینطور بیان کرد ” ۱۰ درصد کار تو اهمیت دارد و ۹۰ درصد ارتباط تو با کارمندان ات .”
اگر بخواهیم خیلی سطحی به این جمله بپردازیم، می توان گفت تیم مدیریت بسیار کوچکتر از تیم کارمندان است و مدیران نباید فراموش کنند که اگر کارمندان نباشند مدیریت و حرفه آنها بی معنا خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به این موضوع نگاهی عمیق تر داشته باشیم.

تعادل

اولین موضوع که همیشه آشکار بوده این است که مدیریت به تعادل نیاز دارد. بدون شک شما به تخصص فنی نیاز دارید. بدون داشتن سر رشته و تجربه در کاری که آن را مدیریت میکنید قطعا با مشکلات زیاد مواجه خواهید شد که می تواند مانع موفقیت مدیریت شما شود. شما به احترام کسانی که مدیریت می کنید نیاز دارید، و بخشی از ﺁن با ﺁگاهی شما از کسب و کارتان بدست می ﺁید.
اگر فقط دانش آکادمیک مدیریت را بدانید و برای مثال از صنعت نساجی هیچ اطلاعاتی نداشته باشید قطعا مدیر خوبی نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی : چگونه رفتار ما بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد؟

کارمندان ، بخش مهم مدیریت

کارمندان ، بخش مهم مدیریت

اما از طرف دیگر شما افرادتان هم نیاز دارید، چرا که مدیریت در هسته ﺁن در مورد انجام کار از طریق دیگران است. ندیریت در اصل یک سطح ثابت از کار کردن با فراد دیگر ساخته شده است که نیازمند این است تا شما شناخت کافی از روحیات و عواطف افراد و اقشار مختلف داشته باشید.
باید بتوانید نیازها و انگیزه افراد را شناسایی کنید تا بتوانید کارمندانتان را راضی نگه دارید.مسلما مدیر برای پیشبرد کار تیمی و هماهنگ کردن کل تیم در گروه قرار دارد و از همین سو باید بر کل گروه مسلط باشد.

دانش فنی بالا، ارتباط مردمی ضعیف

اغلب ممکن است در حرفه خود استخدام هایی را ببینیم که بر مهارت های بین فردی تاکید نشان نمی دهند و بیشتر فقط بر مباحث فنی و دانش فنی تمرکز می کنند که معمولا این دستورالعمل مشکلات زیادی به وجود می آورد. با اینکه اگر کمی به اطرافمان نگاه کنیم خواهیم دید اغلب مشکلات درون سازمان به دلیل روابط بین فردی است.
روابط چقدر تاثیر دارد؟

روابط چقدر تاثیر دارد؟

درصدهای صحیح در این بحث را نمی توان برای همه سازمان ها یکسان دانست و 90-10 شاید کاملا علمی نباشد. اما چیزی که کاملا معلوم است، این است که روابط اجتماعی کفه سنگین تراو در این مقایسه هستند. بسیار دشوار است که یک مطلب را برای همه کسب و کار ها یکسان بدانیم زیرا کسب و کارها با یکدیگر تاوت های ریشه ای زیادی دارند.
سخن پایانی
رهبرانی که به نحو موثری کار می کنند، هرگز نمی گویند “من”. این به این دلیل نیست که ﺁنها خودشان را ﺁموزش داده اند که از کلمه “من” استفاده نکنند. آنها این درک را دارند که  وظیفه شان ایناست که تیم را به کار بیاندازند و مسئولیت خود را به عنوان جزئی از گروه می پذیرند و کار دیگران را نادیده نمی گیرند و اعتبار کارهایشان را با کل تیم شریک می شوند. این چیزی است که باعث ایجاد اعتماد می شود، چیزی که شما را قادر می سازد تا کار را به درستی و راحت تر جلو ببرید.
یک راه حل برای مدیریت منابع انسانی :
جهانی شدن نیروی کار یکی از پیامد های فناوری اطلاعات است.امروزه مدیریت منابع انسانی قادر است فراتر از مرزهای جغرافیایی، نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند.این امر باعث به وجود آمدن چالش های بسیاری برای مدیریت سازمان ها از جهات جذب و به کارگیری نیروی کار در سطح جهانی شده است. به طور مثال مدیران امروزه سعی می کنند فعالیت های خود را در نقاطی از دنیا دایر کنند که نرخ دستمزد با آهنگی کند تر رشد می کند.
فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و همزمان با تغییر خود مدیریت منابع انسانی را نیز دگرگون می کند. فینتو یک نرم افزار آنلاین جهت انجام برخی امور در حوزه مدیریت منابع انسانی مانند سیستم حضور و غیاب آنلاین، سیستم حقوق و دستمزد و تنخواه گردان می باشد.با فینتو می توانید امور گفته شده را با صرف زمان و هزینه پایین انجام دهید و از آن لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا