مدیران تجاری چگونه موفق می شوند

مدیران تجاری چگونه موفق می شوند

مدیران تجاری اغلب در کانون توجه قرار دارند و برنامه‌های شرکتشان را خیلی از افراد دنبال می کنند. وقتی مردم به این فکر می‌کنند که چه چیزی یک رهبر بزرگ تجاری را می‌سازد، اغلب صفات”جسور”، “شخصیت قوی”، “کاریزماتیک”، “اعتماد به نفس” و “نابغه” به ذهنشان می رسد.
شما به اشتباه ممکن است تصور کنید که برای اینکه یک رهبر تجاری بزرگ باشید باید پرخاشگر و توجه طلب باشید، یا یک فرد زورگو و خودسر باشید که دیگران را بتوانید کنار بزنید. اما چه چیزی یک رهبر تجاری را می سازد؟
بر اساس پژوهش‌ های وال استریت جورنال، یکی از مهم‌ترین ویژگی ‌های مدیران تجاری مؤثر، فروتنی است. اگر می خواهید الهام بخش کارکنان خود باشید، بهتر است به یک رهبر فروتن تبدیل شوید.
فروتنی به چه معناست، و چگونه می‌توانیم روحیهٔ فروتنی را در کسب و کارمان ایجاد کنیم؟ در این مقاله چند نکته مفید را با هم بررسی خواهیم کرد.

حتما بخوانید:چند نکته مدیریت سرمایه برای کارآفرینان

به ضعف‌ های خود توجه کنید

مدیران تجاری متواضع از ضعف‌ها و ﺁسیب‌ پذیری‌ های خود ﺁگاهی بالایی دارند. ﺁن‌ها خود را دست کم نمی گیرند اما  می‌دانند که همیشه در اتاق باهوش ‌ترین فرد نیستند و انتظار ندارند در همه چیز بهترین باشند. وقتی مدیران ضعف‌های خود را درک ‌کنند، راحتتر می‌توانند امور خود را به دیگران واگذار کنند، دیدگاه‌ های مختلف را بررسی کنند و از تصمیم‌ گیری‌ های ناگهانی پرهیز کنند.

درخواست مشاوره (و گوش دادن)

مدیران متواضع از مشورت کردن نمی‌ترسند، و از همه مهم‌تر، به  پند ها گوش می‌دهند. ﺁنها مشتاق هستند تا نظر گروه ها و تفکرهای مختلف در همه سطوح سازمان را بشنوند. و ﺁنها تصور نمی کنند که ایده های خوب و راه حل های هوشمندانه تنها از سوی رده های اجرایی ارائه می شود.

تفویض اختیار

مدیران تجاری متواضع، به تیم خود اعتماد دارند تا کار خود را انجام دهند و مشتاق هستند تا وظایف خود را به دیگران واگذار کنند و فرصت های جدیدی را برای دیگران ایجاد نمایند. متواضع ترین مدیران تمایل دارند که ﺁرامش از خود نشان دهند. ﺁنها به جای اینکه غرق شوند، بی سر و صدا و با قدرت کشتی خود را رهبری و هدایت می کنند. اما به دلیل اینکه قادر به واگذاری مسئولیت‌ها هستند، می‌توانند در طی توفان‌ها به ﺁرامی اقدام کنند. ﺁنها زمان و فضای ذهنی کافی برای ارزیابی گزینه های استراتژیک سطح بالا و حفاظت در برابر خطرات و تهدیدات را دارند.

تقسیم اعتبارات

مدیران متواضع دائما تیم خود را ستایش می کنند و کاری می کنند که مردم به تیم آنها توجه کنند. مدیران تجاری متواضع از این که می‌بینند کارمندان ﺁنها توسط سازمان‌های دیگر ارتقا می ‌یابند یا حتی به عضویت سازمان‌های دیگر در می‌ﺁیند، خوشحالند؛ ﺁنها این را یک تعریف از مهارت های رهبری خود می دانند، هنگامی که افراد خوب به رده های بالا در هر سازمانی بروند باعث افتخار آنها خواهد بود.آنها افراد موفق و با استعداد را پرورش می دهند.

تیم، اولویت اول

مدیران تجاری متواضع هر کاری که می‌کنند، منافع تیم را بالاتر از منافع شخصی و خودخواهی خود می‌دانند. آنها بیشتر در فکر ایجاد یک فرهنگ بزرگ هستند تا اینکه جایزه‌ای را ببرند و یا نامشان را در تیترهای خبری ببینند. ﺁنها خوشحالند وقتی که کارکنانشان خوشحالند.
ﺁنها تیم و فرهنگی را که در حال ساخت ﺁن هستند، مهم تر از موفقیت های فردی خود می دانند. ﺁنها بر این باورند که اگر شما افراد درست را استخدام، توسعه و حفظ کنید، ارزش بیشتری برای شرکت به ارمغان خواهد ﺁورد.

تبدیل شدن به یک رهبر تجاری فروتن

مدیران متواضع موفق می‌شوند، زیرا افراد با استعداد می‌خواهند برای ﺁنان کار کنند. یه ضرب المثل قدیمی هست که می گوید “مردم از شغل خود دست نمی‌کشند، از کارفرمایان خود استعفا می‌دهند.” اگر نگران از دست دادن کارمندان با استعداد هستید، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه کار تیمی بهتر و بهره‌ وری بیشتر باید داشته باشید، اگر می‌خواهید بدانید که واقعا رئیس خوبی هستید، پس وقت ﺁن می‌شود که نگاهی دقیق‌تر به رفتارتان بیندازید.
یک راه حل هوشمندانه برای مدیریت منابع انسانی
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

2 در مورد “مدیران تجاری چگونه موفق می شوند”

  1. پیمان اکبرنیا

    سلام. به نظرتون فروتنی و گذشت زیاد باعث نمی شه کارمندان اهمال کار بشن ؟ یا این که توقع بیجا پیدا کنند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا