طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

در ابتدای امسال دولت 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص داد که علاوه بر افزایش 15 درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان، مبلغ دیگری نیز طبق جداول تعیین‌شده به حقوق بازنشستگان اضافه شد.
حال در آغاز شش ‌ماهه ‌دوم سال، دومین مرحله طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با اختصاص 18 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است. بر اساس اعلام دولت، بودجه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از محل واگذاری سهام‌های دولتی (به ارزش تقریبی و تا سقف۱۸۰ هزار میلیارد ریال)، به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تامین می‌شود.
بر اساس آنچه اعلام شده است،هدف این طرح  رساندن حقوق بازنشستگان هر گروه شغلی به معادل 90 درصد میانگین حقوق شاغلان همان گروه است؛اتفاقی که تاثیر قابل‌ توجهی در بهبود سطح معیشتی حدود 2میلیون و 200 هزار بازنشسته کشوری و لشکری خواهد داشت.
بر اساس اخبارهای منتشر شده از طرح مذکور، با اجرایی شدن این طرح، حقوق بازنشستگان کشوری و کشوری حدود 30 تا 70 درصد افزایش پیدا می‌کند. اما طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان مطمئنا شامل همه افراد نخواهد شد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی

در رابطه با این موضوع نیز اکبر شیرمحمدی مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی گفته است: بازنشستگانی که درگروه‌های شغلی خود افزایش حقوق آنان عدد بالایی را نشان می‌دهد، مشمول این قانون نمی‌شوند. این افراد حدود 10 درصد آمار را تشکیل می‌دهند که مشمول قانون همسان‌ سازی حقوق نمی‌شوند و تنها ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی به آن‌ها تعلق گرفته است؛ زیرا دریافتی حقوق آن‌ها از گروه هم ترازشان بالاتر بوده است؛ بنابراین، همسان‌سازی به آن‌ها تعلق نگرفت.
اکبر افتخاری، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری هم در صفحه اینستاگرامی‌اش خطاب به بازنشستگان محترم کشوری سه نکته را اعلام کرد:

  • تا چند روز دیگر احکام جدید، صادر و اعلام می‌شود.
  • از مهرماه به بعد، حقوق بازنشستگان کشوری براساس آیین‌نامه همسان‌سازی پرداخت خواهد شد.
  • همه اطلاعات را پس از صدور احکام می‌توانید با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری در حکم جدید خود مشاهده بفرمایید.

یک راه حل برای مدیریت منابع انسانی :
فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و همزمان با تغییر خود مدیریت منابع انسانی را نیز دگرگون می کند. فینتو یک نرم افزار آنلاین جهت انجام برخی امور در حوزه مدیریت منابع انسانی مانند سیستم حضور و غیاب آنلاین، سیستم حقوق و دستمزد و تنخواه گردان می باشد.با فینتو می توانید امور گفته شده را با صرف زمان و هزینه پایین انجام دهید و از آن لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا