۴ نکته مدیریتی که می‌توان از شرکت اسپایس ‌ورکس آموخت

۴ نکته مفید مدیریت که می‌توان از شرکت اسپایس ‌ورکس آموخت

قبل از اینکه 4 نکته مدیریتی را بیان کنیم، خوب است کمی با یکی مدیران شرکت اسپایس ورکس آشنا شویم. اسکات آبل، یکی از بنیانگذاران انجمن فناوری اطلاعات، ۹ سال را به عنوان مدیرعامل شرکت اسپایس ورکس (Spiceworks) گذرانده است. این شرکت در طی کل تاریخ خود از تعداد اندکی از کارمندان (حدود ۴۲۵ نفر) بهره گرفته و مانند بعضی از شرکت‌ها جابه جایی زیاد نداشته و سال گذشته به عنوان یکی از ۱۰ محل برتر کار شناخته شد.
در اینجا به 4 نکته مدیریتی که می‌توان از اسپایکس ورکس برای داشتن محل کاری با فرهنگ شفاف، صادقانه، و ﺁزاد آموخت را مورد برسی قرار خواهیم داد.

از همان ابتدا درگیر شوید

اولین نکته مدیریتی از نظر اسکات آبل، برقراری ارتباط مثبت با کارکنان قبل از پیوستن ﺁنها به تیم، ﺁغاز می شود. آبل با هر کدام از کسانی که از سمت منابع انسانی اش انتخاب برای کار شده‌اند دوباره دیدار می‌کند. او نه برای این که بهترین را از نظر خود استخدام کند، بلکه می‌خواهد ﺁنان را تحت تأثیر قرار دهد.
ﺁبل می‌گوید: “شما نمی‌خواهید هیچ چیزی را به این مراحل ﺁخر بازی اضافه کنید، اما این یک حرکت است که می‌تواند برای ﺁن‌ها ارزش زیادی داشته باشد. “خود را جای نامزد انتخابات بگذارید: ۳۰ دقیقه با این افراد وقت صرف می کنید و نشان می دهید که به اندازه کافی به فرهنگ محل کار اهمیت می دهید تا شخصا با ﺁنها دیدار کنید.”
به عقیده آبل، وقتی مردم ببینند که مدیر چقدر برای فرهنگ سازمانی و محیط کارش ارزش قائل است بیشتر تلاش خواهند کرد.

برنامه ریزی برای یک بازخورد

اسکات آبل بعد از شش ماه از اینکه شخصی را استخدام کرد، ﺁنان را به صرف ناهار دعوت می‌کند. او می گوید: “این فرصتی است برای من تا با استخدامی های جدید ﺁشنا شوم تا ببینم اوضاع چگونه پیش می رود، آیا شغل و شرکت همان چیزی بوده که انتظار داشتند؟ و از ﺁنها می‌پرسم چه چیزی را دوست نداشتند و چه کاری را قبلا متفاوت انجام می دادند.”

حتما بخوانید: نقش توسعه منابع انسانی در یک سازمان

آبل می‌گوید که این امر زمانی برای تقویت فرهنگ سازمانی بسیار مفید بود تا اینکه استخدامی‌ها زیاد شدند و شرکت روز به روز گسترش پیدا کرد. پس مجبور شدیم این برنامه را به شکل گروه‌های 10 نفره ادامه دهیم.

سیاست درهای باز را حفظ کنید

سیاست درهای باز را حفظ کنید
نکته مهم مدیریتی دیگر که بسیار به نفع تیم شما خواهد بود، در دسترس بودن شما برای تمام کارمندان و سیاست درهای باز است.
او می‌گوید: “اگر در اتاقتان باز است و کارمند‌تان وارد می‌شود، کاری را که دارید انجام می‌دهید متوقف کنید و توجه‌تان را به او معطوف کنید، چون برای نزدیک شدن به مدیران شجاعت لازم دارد و آن فرد این کار را انجام داده است. و اگر خیلی مشغول هستید، زمانی را تعیین کنید تا با هم ملاقات کنید.”
آبل می‌گوید: “سیاست‌های درباز به ما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس و صداقت را در سازمان پرورش دهیم.” این ویژگی‌ها به خصوص زمانی اهمیت دارد که اوضاع خوب پیش نرود.
در مدیریت باید به این نکته توجه کرد که اعتماد بسیار حیاتی است. شما می خواهید به نقطه ای برسید که کارکنان به داخل دفتر شما بیایند و بگویند که اشتباهی رخ داده است. شما می خواهید که ﺁن بازخورد را صادقانه و بی پرده و سریع به شما بگویند تا بتوانید ﺁن را برطرف کنید. اگر تیم شما از شما بترسد هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد.

شکست در ملأ عام

آخرین نکته مدیریتی نیز این است که، هیچ کس نمی خواهد بگوید که اشتباهی مرتکب شده است مخصوصا مدیران؛ چون ما این توهم را داریم که رهبران خطا نمی کنند. اما موضوع این است که باید زود شکست خورد، درس گرفت و ادامه داد.
اما اگر فرهنگ سرزنش در سازمان وجود داشته باشد، سخت است. کار شما این است که ﺁن را کنار بگذارید و نشان دهید که می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید. وقتی شکست می خورید باید ﺁشکارا شکست خود را قبول کنید و بگویید که این نتیجه اشتباه من بود.
کلام آخر
به یاد داشته باشید در سازمان همه به شما نگاه می‌کنند. پس از این فرصت استفاده کنید و آن طور که دوست دارید کارمندان در محیط کار رفتار کنند را به آن‌ها بیاموزید.
یک راه حل هوشمندانه برای مدیریت منابع انسانی
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

1 در مورد “۴ نکته مدیریتی که می‌توان از شرکت اسپایس ‌ورکس آموخت”

  1. مطلب مدیریت خوبی بود
    اما به نظرم اگر مدیر زیاد با کارمند تماس نداشته باشه بهتره
    تو ایران فرهنگش جا نیافتاده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا