چگونه از مدیر به یک رهبر موثر تبدیل شویم؟

چگونه از مدیر به یک رهبر موثر تبدیل شویم؟

رهبر موثر بودن بسیار موضوع مهم و دشواری است و نیازمند تمرین زاد دارد. بسیاری از ما شاهد بوده ایم که یک مدیر به خاطر پافشاری برروی اشتباهاتش به شرکت ضرری جبران ناپذیر وارد کرده است و هیچ کس اعتراضی نکرده. این موضوع یک از دلایلی است که شما باید از ریاست به سمت رهبری قدم بردارید.
تبدیل شدن از یک مدیر به رهبر موثر نیازمند تغییر ﺁگاهانه ای است که از موارد تاکتیکی فاصله می گیرد و تمرکز بر تصمیمات استراتژیک می کند که در این مقاله قصد دریم این موضوع را بررسی کنیم.

مطلب پیشنهادی: مشاور سازمانی کیست و چه تفاوتی با استراتژیست دارد

با یک دست چند هندوانه بلند نکنید

بسیاری از مدیران جدید و تیم هایی که تازه مسئول شده‌اند این ضرب المثل قدیمی را فراموش می‌کنند و دست به انجام کارهایی را می‌زنند که نه تنها روزها بلکه ممکن است ماه ها ذهن و تمرکز آن‌ها را درگیر می‌کند. اشتباه بزرگتر آن است که از رها کردن کار وحشت دارند و همین موضوع بهره وری آنان را می‌کشد.
در صورتی که یک رهبر موثر در مواقعی که نیاز به کمک دارد افراد دیگر تیم را درگیر می‌کند و در تصمیم گیری ها کمک می‌گیرد که این موضوع باعث می‌شود حرکت رو به جلوی سازمان متوقف نشود.

تفویض اختیار را بیاموزید

حتی اگر از لحاظ توانایی ذهنی و جسمی قادر باشید تا تمام زوایای کار را خودتان انجام دهید، باز هم این کار درست نیست. زیرا باعث می‌شود به طور جدی رشد تیم شما و فرصت رشد افراد زیر دستتان محدود شود و از آموختن مهارت‌های جدید باز بمانند.
رهبران موثر معمولا لیستی دقیق از افراد با استعداد در اطراف خود ایجاد می‌کنند تا امور خود را به آن‌ها بسپرند و مورد آزمایش قرارشان دهند. در حالی که یکی از ضعفهای مدیریت اعتماد بی منطق به افراد است اما فرصت دادن به افراد در مدیریت امری ضروری است.
اجازه دادن به تیم خود برای انجام وظایف جدید باعث می شود تا تقویم شخصی شما وقت بیشتری را برای انجام کارهای سطح بالاتر داشته باشد همچنین به پرورش نیروهای جدید برای آینده سازمان کمک می‌کند. در یک مطالعه مشخص شد شرکت‌هایی که روی استعداد افراد سرمایه گذار می‌کنند ، نرخ رشد و درآمد بالاتری دارند و تعداد بیشتری شغل ایجاد می کنند.

حتما بخوانید: مدیران تجاری چگونه موفق می شوند

صادق و فعال بودن

در یک سازمان، رهبران ارشد یکی از حیاتی ترین نقش ها را در خلق و تداوم فرهنگ سازمانی ایفا می‌کنند. آنان ارزش‌های مدیرعامل را به افراد کل سازمان منتقل می‌کنند.
به عنوان یک رهبر موثر، ایجاد راهی برای ارتباط شفاف با کارمندانتان حائز اهمیت است . در یک نظرسنجی از مدرسه تجاری هاروارد، ۷۰ درصد از کارکنان گفته اند که وقتی رهبران ارشد بی پرده با آنها ارتباط برقرار می کنند، بیشتر ترقیب به کار پیدا می‌کنند. صادق بودن و داشتن شهامت لازم برای کسب مسئولیت، امری ضروری است. در این میان، همه ما شاهد قدرتمندترین رهبرانی بوده‌ایم که در مورد احساسشان ﺁسیب‌پذیر هستند و در شرایط سخت کنترل از دستشان خارج شده است.
انسان‌ها به طور قطع احمق نیستند. برعکس، اگر تنها کاری که انجام می‌دهید این است که در مورد مسائل با دید فوق‌العاده مثبت صحبت کنید، اکثر مردم متوجه می‌شوند که شما داستان کامل را به ﺁنان نمی‌گویید. این کار می‌تواند محیطی بی‌اعتماد ایجاد کند که به‌سرعت سمی شود.
کلام آخر:
از دید و تجربیات شخصی ام به این نتیجه رسیدم که مهم ترین نکته در مدیریت داشتن دید باز در مورد کارمندان است. باید به آنها فرصت دهید و طوری رفتار کنید تا از آنها یک مشاور خوب برای آینده تان بسازید و پس از ساختن مشاور به نصیحت‌هایشان اهمیت دهید.
فینتو:
فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “چگونه از مدیر به یک رهبر موثر تبدیل شویم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا