چگونه می توان برای مقابله با بحران ها منابع انسانی مقاوم ساخت

چگونه می توان برای مقابله با بحران ها منابع انسانی مقاوم ساخت

با وجود همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی ، به راحتی می توان گفت که منابع انسانی تحت فشار هستند. تغییرات ناگهانی و فشارهای اضافه شده در محل کار می تواند کارمندان را از انجام بهترین کار خود باز دارد و وقتی این اتفاق می افتد ، تجارت متضرر می شود.
بهترین راه برای کمک به کارمندان و کسب و کارتان در طی یک بحران، ایجاد انعطاف پذیری است. نیروهای کاری منعطف قادرند در زمان بروز مشکلات با صبر عمل کنند و پس از رفع مشکلات، به ایجاد تغییرات مثبت ادامه دهند. اما اولین گام برای تشویق کارمندان به داشتن روحیه‌ای انعطاف پذیر، درک این مطلب است که چه چیزی ﺁن‌ها را عقب نگه می دارد.

مهمترین موضوعات موجود در ذهن کارکنان

برای این که کارمندانتان مقاوم شوند، مهم است که بدانید ﺁن‌ها چه احساسی دارند. برای اطلاع از نقاط ضعف منحصر به فرد کارکنان خود، از طریق چک هفتگی و بررسی های کاری اقدام کنید و کارمندانتان را مورد بررسی قرار دهید. اما به طور کلی، در اینجا سه موضوع اصلی وجود دارد که اکثر کارکنان امروزه با ﺁنها سر و کار دارند.

حتما بخوانید: پنج مقاله برای کمک به پیشرفت مهارت های مدیریتی

1 تحلیل رفتن

کارکنان، به ویژه کسانی که از راه دور کار می کنند، در تلاش هستند تا بین زندگی شخصی و کار خود مرز و محدوده ایجاد کنند. با این شرایط سخت، انگیزه‌های ﺁنان ممکن است از رشد شخصی نشأت نگیرد، بلکه از دست دادن شغلشان آن‌ها را می‌ترساند. اگر ساعت کاری را برایشان مشخص درست مشخص نکنید و آن‌ها مجبور به کار در شب و آخر هفته‌ها شوند ممکن است دچار فرسودگی شغلی شده و به کل تجارت صدمه برسد.
یک کارمند پر کار نه تنها ممکن است اشتباهات بیشتری مرتکب شود ، بلکه استرس ، افسردگی و اضطراب بیشتری نیز دارد.

۲ فقدان وضوح

“کی به دفتر برمیگردیم؟ ” “وقتی این کار رو بکنیم چه شکلی میشه؟ ” “من امنیت شغلی دارم؟” “شرکت ما از رکود اقتصادی جون سالم به در میبره؟”  اینها همه سوالاتی هستند که کارمندان شما احتمالا طی شش ماه گذشته از خود پرسیده اند. با این که ممکن است پاسخ‌های محکمی برای برطرف کردن مشکلات ﺁنان نداشته باشید، اما می‌توانید ﺁنچه را که می‌دانید با او در میان بگذارید. حتی مقدار کمی از اطمینان می‌تواند به کارکنان کمک کند تا حس کنترل را دوباره به دست ﺁورند.

۳ پشتیبانی عاطفی

همه ما با استرس ناراحت کننده ای دست و پنجه نرم می کنیم. شاید متوجه شده‌اید که برخی از همکارانتان رفتار متفاوتی دارند یا حتی در رفتارشان تغییری ایجاد کرده‌اند. به جای ﺁن که اجازه دهید که سرخوردگی به وجود ﺁید، باید درک کنید که کارمندان شما بیش از ﺁن که بتوانند در خانه با مشکلات مقابله می‌کنند. باید امکانی فراهم کنید تا علاوه بر جلسات کاری، زمانی را برای صحبت کردن در مورد مسائل روزمره و یک گپ دوستانه ایجاد کنید.

منابع انسانی خود را ﺁموزش دهید تا انعطاف پذیرتر شود

انعطاف‌پذیری و مقاوم بودن رفتاری اکتسابی است و یک ویژگی شخصیتی ثابت نیست. بهترین راه برای ﺁموزش این که چگونه انعطاف پذیرتر بشوید این است که یک شخص را الگوی خود قرار دهید. در اینجا برخی ویژگی های یک فرد مقاوم و  انعطاف پذیر که شما می توانید با تمرین به آن برسید را مرور می‌کنیم.

حتما بخوانید: منابع انسانی در استارتاپ چگونه عمل می کند؟

خوش بینی

افراد مقاوم از مثبت‌اندیشی به عنوان مکانیسمی برای غلبه بر موانع استفاده می‌کنند.” ﺁنان شکست و منفی‌ها را به چیزی مفید تغییر می‌دهند.

رشد گرا

افراد مقاوم علاوه بر حفظ نگرش مثبت ، از رشد فكری نیز برخوردارند. افراد با این طرز تفکر عشق مداوم به یادگیری را قبول می کنند و معتقدند که همه قادر به رشد مهارت های خود و غلبه بر چالش های فعلی خود هستند.

اعتماد بالا

بر اساس تحقیق جف پولزر ، استاد دانشکده تجارت هاروارد ، روند ایجاد اعتماد با آسیب پذیری آغاز می شود. به اشتراک گذاشتن احساس خود با کارمندان می تواند ارتباط بازتر و یک محیط کاری مشارکتی ایجاد کند.

کار معنادار

اتصال کار کارمندان به هدف شرکت ، احساس تعلق عمیقی در آن‌ها ایجاد می کند. وقتی افراد شما احساس کنند کارشان معنی دار است ، بیشتر تلاش می کنند و به سمت اهداف شرکت حرکت می‌کنند.
کلام آخر:
در همه گیری ویروس کرونا که برای تمام دنیا تجربه‌ای بسیار جدید بود، علاوه بر مشکلات می‌توان گفت که محاسنی نیز داشت.
برای مثال اگر بخواهیم به یکی از این محاسن بپردازیم، تلاش برای بالا بردن ظرفیت فردی و کمک به یکدیگر در انعطاف پذیر شدن خواهد بود.

اشتراک گذاری:

1 در مورد “چگونه می توان برای مقابله با بحران ها منابع انسانی مقاوم ساخت”

  1. واقعا خوشحال میشم وقتی میبینم از آخرین تعریف ها و مطالب مدیریتی دارید مطلب مینویسین
    تعریف و استفاده از اصطلاحاتی مثل کار معنا دار داخل مقاله ها تون نشون میده که مطالب به روزی دارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا