آیا با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی موافقت می شود؟

آیا با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی موافقت می شود؟

سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد به پیگیری جدی افزایش سن بازنشستگی داده است. درصورت اجرایی شدن این قانون، شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود. گفتنی است که این طرح فقط برای سالهای اخیر نیست و در سالهای دور چندین بار مورد بررسی قرار گرفته است.
مشکلات اقتصادی صندوق‌ها که هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم بحرانی تر می شود، سالها پیش توسط کارشناسان پیش بینی شده بود اما بعد از گذشت سالها، مسئولان تصمیم به ارائه راه حلهایی می کنند که خودشان در گذشته آن را رد کرده بودند.
قانون بازنشستگی در ایران مصوب ۱۳۵۴است و مسئولان سازمان تامین ‌اجتماعی معتقدند در آن زمان سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما هم‌اکنون سن امید به زندگی افزایش یافته است.

حتما بخوانید: مهم ترین قوانین تامین اجتماعی برای کارمندان چیست؟

افزایش سن امید به زندگی که به گفته وزارت بهداشت در سال 99 به 76 سال رسیده است، به لحاظ توسعه اقتصادی و اجتماعی، امری مثبت تلقی می‌شود، اما می‌تواند چالشی برای صندوق‌های بازنشستگی باشد.میکائیل عظیمی، رئیس هیأت‌مدیره مؤسسه راهبردهای بازنشستگی (صبا) در مورد این چالش‌ها به همشهری، می‌گوید: «اگر سن بازنشستگی در تناسب با امید به زندگی تغییر نکند و ثابت بماند، اتفاقی که می‌افتد این است که نظام بازنشستگی باید تعداد سال‌های بیشتری حقوق بازنشستگی پرداخت کند. پس اگر سن بازنشستگی ثابت باشد، تهدیدی برای صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.»
این طرح که در گذشته نیز مطرح شده بود، به این صورت است که به صورت تدریجی، هر سال شش ماه به سن بازنشستگی اضافه شود تا  بازنشستگی به 65 سال افزایش یابد که البته حالا مشخص نیست در اصلاحیه‎ای که سازمان تامین‌اجتماعی به مجلس می‌فرستد، تقاضای افزایش سن بازنشستگی دقیقا به همین میزان خواهد بود.
همچنین از دیگر جوانب این موضوع هم بحث درستی نشده و هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
یک راه حل هوشمندانه برای مدیریت منابع انسانی
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین

اشتراک گذاری:

1 در مورد “آیا با پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی موافقت می شود؟”

  1. شما یه دفعه بگو ۱۰۰سال وخیال تامین اجتماعی سرکاری راحت.خیلی پرو هستید که با یار کمکی کرونا هنوزم دنبال افزایش سنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا