مراحل راه اندازي کسب و کار با بهينه ترين سرمايه

مراحل راه اندازي کسب و کار با بهينه ترين سرمايه

برخی از کارآفرینان تازه کار ممکن است با بسیاری از مراحل لازم برای راه اندازی کسب و کار آشنا نباشند. اگر قصد ایجاد یک تجارت را دارید، باید مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار با بهینه ترین سرمایه ممکن آشنا شوید.

مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار جدید به چه صورت است؟ از کجا شروع کنید؟ چگونه می توانید به موفقیت برسید؟ شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کار کاملا آماده شده اید، اما متوجه می شوید که اوضاع به آسانی آنچه تصور می‌کردید نیست. برای راه اندازی کسب و کار موفق، باید خود را با شرایط جدید وفق دهید.
انجام تحقیقات عمیق در بازار در زمینه راه اندازی کسب و کار و مشتریان بالقوه کسب و کارتان بخش مهمی در تهیه یک طرح تجاری است که شامل اجرای نظرسنجی، برگزاری گروه های همه پرسی و تحقیق درباره جنبه های مختلف بازار و داده های عمومی است.
قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را انتخاب کنید. حتما با کارآفرینان یا صاحبان مشاغل مختلف صحبت کنید. به سرعت خواهید فهمید که شروع کار به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد و یک ایده بدون داشتن تلاش به یک تجارت تبدیل نمی شود.
منابعی مانند چند ایده برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد یک برند تجاری، فراوان است؛‌ اما در مورد مراحل راه اندازی یک کسب و کار موفق کمتر صحبت می‌شود. خواه تعیین ساختار و راه اندازی کسب و کار شما باشد و یا تهیه یک استراتژی دقیق بازاریابی. به جای حدس زدن در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار بهتر است به مراحل زیر توجه کنید تا تجارت خود را از یک تصور ذهنی به یک نهاد واقعی تبدیل کنید.
راه اندازی کسب و کار

1.ایده خود را اصلاح کنید

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار هستید، احتمالا قبلا در مورد آنچه می خواهید بفروشید یا حداقل بازاری که می خواهید وارد آن شوید یک تصور ذهنی دارید. به جستجوی سریع شرکت های موجود در صنعت انتخابی خود بپردازید. بیاموزید که رهبران آن برندها چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانید این کار را بهتر از آن ها انجام دهید. اگر فکر می کنید ایده شما می تواند کاری را ارائه دهد که شرکت های دیگر از آن قافل هستند (یا همان کار را سریع تر و ارزان تر انجام می دهید)، ایده خوب خود را برای راه اندازی کسب و کار آماده کنید.
همیشه با “چرا ؟” شروع کنید. خوب است بدانید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار چیست. در این فرآیند باید مشخص کنید که کسب و کار شما به یک شخص و یا به یک سازمان و شرکت خدمات ارائه می‌دهد. هنگامی که دلیل شما ارائه خدمات یا محصول خوب است، دامنه تجارت شما همیشه بزرگتر و گسترده تر خواهد شد.
صرف نظر از این که کسب و کار شما از چه نوعی است، درک ایده ای که دارید بسیار حیاتی است. بسیاری از مردم تصور می كنند كه ایده بسیار خوبی دارند و بدون این كه فكر كنند مشتری هایشان چه کسانی خواهند بود یا اینکه چرا این افراد می خواهند از آن ها خرید كنند، شروع به راه اندازی کسب و کار خود می كنند.
شما باید روشن کنید که چرا می خواهید با این مشتریان کار کنید؟
آیا شما می‌خواهید زندگی مردم را راحت تر کنید؟ یا از ایجاد شیوه جدیدی در دنیای آن ها لذت می برید؟
شناسایی این پاسخ ها به روشن شدن رسالت شما یعنی راه اندازی کسب و کار کمک می کند.

2.یک طرح تجاری بنویسید

هنگامی که ایده خود را برای راه اندازی کسب و کار عملی کردید باید چند سوال مهم از خود بپرسید: هدف از کار شما چیست؟ قصد دارید تا به چه کسانی بفروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه اندازی کسب و کار خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سوالات را می توان در یک برنامه تجاری خوب نوشته شده پاسخ داد.

حتما بخوانید: شاخص کلیدی عملکرد (KPI) و نقش آن در کسب و کار

3.دارایی خود را ارزیابی کنید

راه اندازی کسب و کار در شروع کار نیازمند هزینه است، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه می خواهید این هزینه ها را تأمین کنید. آیا منابع لازم برای تأمین اعتبار شروع کار خود را دارید یا اینکه باید وام بگیرید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز بر کار خود رها کنید، آیا پول لازم برای تأمین هزینه های خود را تا زمانی که به سود دهی برسید کنار گذاشته اید؟ بهتر است بدانید که هزینه راه اندازی کسب و کار شما چقدر است.
بسیاری از استارت آپ ها شکست می خورند، زیرا قبل از اینکه سود خود را بدست آورند، بی پول می شوند. اصلا فکر بدی نیست که مقدار سرمایه اولیه خود را بیش از حد لازم تخمین بزنید، زیرا ممکن است مدتی پس از راه اندازی کسب و کار، متوجه جنبه های مختلفی شوید که قبلا به آن فکر نکرده بودید.

4.ساختار حقوقی خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید شرکت خود را ثبت کنید نوع کسب و کارتان را مشخص کنید. ساختار مشاغل شما به طور قانونی بر همه چیز از جمله نحوه ثبت مالیات تا مسائل حقوقی تأثیر می گذارد.
اگر خودتان به تنهایی قصد راه اندازی کسب و کار داشته و تصمیم دارید مسئولیت کلیه امور حقوقی و تعهدات را به عهده داشته باشید، به این موضوع وجه کنید که ممکن است این مسیر اعتبار شخصی شما را مستقیما تحت تأثیر قرار دهد.
روش دیگر مشارکت است، همانطور که از نام آن پیداست این بدان معنی می­باشد که دو یا چند نفر شخصا به عنوان صاحبان مشاغل مسئولیت دارند. اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت های مکمل مهارت خود را پیدا کنید دیگر مجبور نیستید تمام امور را به تنهایی انجام دهید. معمولا بهتر است شخصی را در این ترکیب قرار دهید تا به شکوفایی تجارت شما کمک کند.
در نهایت، این شما هستید که می توانید تعیین کنید کدام نوع نهاد برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده ­تان مناسب است. مهم است که در مورد ساختارهای مختلف حقوقی موجود اطلاعات کسب کنید. اگر هنوز در رابطه با ساختار کلی و همچنین مسائل حقوقی تصمیم نگرفته‌اید شاید یک مشاور حقوقی و یا مشاور کسب و کار بتواند به شما کمک شایانی کند.
تعیین ساختار حقوقی

5.در دولت و سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید

در پنجمین مرحله از مراحل راه اندازی کسب و کار، برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسمی باید ادارات مختلف شرکت خود را ثبت کنید. شرکت ها به یک سند “اساسنامه” نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما می‌شود. در غیر این صورت، باید نام تجاری خود را که می تواند نام حقوقی شما باشد، یا نامی را که برای شرکت خود مطرح کرده اید، ثبت کنید.
برخی از مشاغل ممکن است برای فعالیت به مجوزهای مختلفی مانند جواز تولید یا جواز کسب نیز احتیاج داشته باشند که بهترین راه برای آگاهی از مجوزهای مختلف می‌تواند دفتار اصناف باشد.

6.خرید بیمه نامه

خرید یک بیمه مناسب برای تجارت شما یک مرحله مهم است که باید قبل از شروع رسمی و راه اندازی کسب و کار اتفاق بیافتد. رسیدگی به حوادثی مانند خسارت اموال، سرقت یا حتی دادخواست مشتری می­تواند هزینه بر باشد و شما باید مطمئن باشید که به درستی تحت حمایت هستید.
اگر شغل شما کارمند داشته باشد ممکن است نیاز به غرامت کارگران و بیمه بیکاری داشته باشید. بسته به موقعیت و صنعت خود ممکن است به انواع دیگری از پوشش نیز احتیاج داشته باشید اما به بیشتر مشاغل کوچک توصیه می شود بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه نامه صاحب مشاغل را خریداری کنند. بیمه خسارت اموال و مسئولیت عمومی آسیب های جسمی و صدمات شخصی به خود یا شخص ثالث را پوشش می دهد که اگر در انجام کاری که باید در حین فعالیت شغلی خود انجام می دادید به خود یا دیگران آسیب رساندید، شما را تحت پوشش قرار می دهد.

7.تیم خود را بسازید

در این مرحله از راه اندازی کسب و کار، لازم است که یک تیم عالی را استخدام کنید. شناسایی تیم خود، درک اینکه چه شکافهایی وجود دارد و تعیین نحوه و زمان حل آنها باید مهمترین اولویت باشد. کشف نحوه کار تیم با هم نیز به همان اندازه مهم است.

مطلب پیشنهادی: موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

8.فروشندگان خود را انتخاب کنید

اداره یک تجارت ممکن است طاقت فرسا باشد و شما و تیم تان احتمالا قادر به انجام همه کارها به تنهایی نخواهید بود. این همان مرحله ای از راه اندازی کسب و کار است که فروشندگان و بازاریابان وارد می شوند. شرکت هایی مختلف در هر صنعت از منابع انسانی گرفته تا سیستم های تلفنی کسب و کار برای مشارکت و کمک به شما در اداره بهتر تجارت، وجود دارند.
وقتی در جستجوی شرکای B2B هستید، باید با دقت آنها را انتخاب کنید. این شرکت ها به داده های حیاتی و بالقوه حساس کسب و کار دسترسی خواهند داشت، بنابراین یافتن شخصی که بتوانید به او اعتماد کنید بسیار حیاتی است.

9.نام تجاری خود را بسازید و تبلیغات کنید

در این مرحله از راه اندازی کسب و کار و درست قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را بسازید. یک آرم ایجاد کنید که به افراد کمک کند برند شما را به راحتی شناسایی کنند و در استفاده از آن در همه سیستم عامل های شما از جمله وب سایت مهم شرکت خود ثابت قدم باشید. از رسانه های اجتماعی برای انتشار خبر در مورد تجارت جدید خود استفاده کنید، شاید به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای ارائه کوپن و تخفیف به دنبال کنندگان، پس از راه اندازی کسب و کار، استفاده کنید.
حتما حساب های دیجیتال را با محتوای جالب و مرتبط در مورد تجارت و صنعت خود به روز نگه دارید. تعداد زیادی از استارت آپ ها ذهنیت اشتباهی در مورد وب سایت های خود دارند. مسئله این است که آنها وب سایت خود را به عنوان یک هزینه و نه یک سرمایه گذاری می دانند. در عصر دیجیتال امروز این یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل می دانند داشتن حضور آنلاین عالی برای راه اندازی کسب و کار پر بازده چقدر حیاتی است.
ایجاد یک برنامه بازاریابی فراتر از راه اندازی کسب و کار شما، برای جذب مشتری ضروری است. این فرایند، به ویژه در آغاز کار، به همان اندازه ارائه محصول یا خدمات با کیفیت مهم است. از مشتریان خود بخواهید که در ارتباطات بازاریابی شما شرکت کنند.

10.تجارت خود را رشد دهید

اولین فروش پس از راه اندازی، تنها آغاز کار شما به عنوان یک کارآفرین است. برای سودآوری و سرپا ماندن، همیشه باید در حال پیشرفت کار خود باشید که این مسئله نیازمند زمان و تلاش خواهد بود.
همکاری با مارک­ های معتبرتر در صنعت خود، راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت های دیگر تماس بگیرید و در ازای دریافت نمونه محصول یا خدمات رایگان، برخی از تبلیغات را درخواست دهید. با یک موسسه خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را داوطلبانه به آنجا ارسال کنید تا نام خود پر آوازه سازید.
فینتو:
فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

7 در مورد “مراحل راه اندازي کسب و کار با بهينه ترين سرمايه”

  1. سلام ممنون بابت مطلب زیباتون
    آیا برای راه اندازی کسب و کار مشاوره خاصی وجود داره؟
    و اینکه راه اندازی کسب وکار که دانش بنیان هست حدودا چقدر سرمایه میخواد؟

  2. ایجاد کسب و کار جدید تو این سالها خیلی سخته
    راه اندازی کسب و کار شخصی علاوه بر اینکه سرمایه زیادی میخواد کلی هم دوندگی و کارهای قانونی داره که فقط یکسری افراد خاص میتونن انجام بدن
    واقعا در ایران فضای مناسب برای کسب وکار جدید خیلی بد هست و مراحل راه اندازی کسب و کار در ایران بسیار طاقت فرسا است

  3. جواد محمودی

    تنها کسب و کارهایی که الان در ایران میتونه به جایی برسه فقط و فقط حوزه فناوری اطلاعات هست
    چون راه اندازی کسب و کار در بخشهای دیگه مستلزم سرمایه های بسیار بسیار زیاده و اینکه نیاز داره تا یک محل مشخص برای کار مثل دفتر اداری یا کارخانه تولیدی داشته باشید
    اما در حوزه فناوری اطلاعات میتونید به صورت آنلاین کار کنید و به راحتی یک کسب و کار راه اندازی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا