با پیشرفت تکنولوژی، آینده حسابداری چه خواهد شد؟

با پیشرفت تکنولوژی، آینده حسابداری چه خواهد شد؟

تکنولوژی پیشرفته تغییرات چشمگیری را در بیشتر مشاغل ایجاد کرده است و آینده حسابداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. سه فناوری نوظهور بلاکچین، اتوماسیون و نرم افزار ابری، برخی شیوه های حسابداری سنتی را متزلزل کرده و برخی دیگر را ساده می کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد نقش این 3 فناوری برتر در آینده حسابداری بیشتر بیاموزید.

فناوری چگونه آینده حسابداری را شکل می­ دهد؟

تکنولوژی پیشرفته تغییرات چشمگیری را در بیشتر مشاغل ایجاد کرده است و آینده حسابداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکنون بسیاری از کارهای حسابداری دستی و روتین گذشته توسط پشتیبانی غیر انسانی انجام می شود. تغییر فناوری بدان معناست که حسابداران به طور فزاینده ای خود را درگیر کار در سطح بالاتر می کنند و مسئولیت های مهم تصمیم گیری و مدیریت را در سازمان ها به عهده می گیرند. تغییرات دهه های اخیر قرار است در آینده حسابداری نیز ادامه یابد. معرفی هوش مصنوعی باعث تغییر بیشتر در آینده حسابداری خواهد شد. در واقع، به جای اینکه انسان معاملات را بررسی کند، ماشین آلات این کار را انجام خواهند داد.
بر اساس دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS)، آینده حسابداری با افزایش 10 درصدی اشتغال حسابدار و حسابرس بین 2016 و 2026 آینده­­ای درخشان است. آینده حسابداری نه تنها امیدوار کننده به نظر می رسد، بلکه صنعت نیز با پیشرفت تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، در اتومبیل سازی، مینی بوت ها، یادگیری ماشین و هوش تطبیقی ​​با سرعت برق بخشی از تیم مالی می شوند.
ممکن است فناوری هوشمند، جدید به نظر برسد، اما بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از فرآیندهای اساسی حسابداری خودکار استفاده می کنند. تعدادی از وظایف و فرایندهای حسابداری است که ماشین آلات می توانند انجام دهند یا ساده سازی کنند، عبارتند از : انجام حساب های قابل پرداخت، حسابرسی، خرید، مدیریت هزینه، پردازش نزدیک و سوالات مشتری. فناوری هوشمند با تأثیر بر انواع مشاغل موجود، آینده حسابداری را شکل می دهد. همانطور که سیستم های پیشرفته بسیاری از کارهای تکراری را کنترل می کنند، انسان با تجزیه و تحلیل بیشتر سر و کار دارد و به حلقه مهم بین داده ها و مشتری تبدیل می شود.
فناوری، سطح جدیدی از ارتباط را برای ما به ارمغان می آورد، به روزرسانی های بی درنگ از اخبار به شبکه های اجتماعی گرفته تا ورزش. توانایی جمع آوری یکپارچه اطلاعات نیز تأثیر بسزایی در آینده حسابداری خواهد داشت؛ به ویژه سه فناوری نوظهور – بلاکچین، اتوماسیون و نرم افزار ابری – برخی شیوه های حسابداری سنتی را متزلزل کرده و برخی دیگر را ساده می کند. این فرآیندهای جدید این امکان را دارند که به سختی برخی از بخشهای پر کار در حسابداری و مالیات را ساده کرده و به شرکتها و حسابداران اجازه می دهد تا پهنای باند بیشتری را روی برنامه ریزی استراتژیک متمرکز کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد نقش این 3 فناوری برتر در آینده حسابداری بیشتر بیاموزید.

روندهای تاثیرگذار بر آینده حسابداری

پیشرفت در فن آوری باعث می شود که آینده حسابداری به سطوح جدیدی برسد. خواه شما یک متخصص حسابداری فصلی باشید و به دنبال ماندن در لبه صنعت هستید و یا یک تازه وارد مشتاق که می خواهید از روند اصلی فناوری زیر مطلع شوید.

حتما بخوانید: تعریف حسابداری مدیریت و اهداف آن

کار در فضای ابری

فناوری Cloud به سرعت جایگزین نیاز ذخیره فیزیکی اطلاعات کلیدی می شود. به مشتری و حسابدار اجازه می دهد تا یک بستر امن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از مکان مربوطه خود، زمان و هزینه سفر را به اشتراک بگذارند. ذخیره اطلاعات روی ابر همچنین می تواند ایمن تر از روش های سنتی باشد، زیرا اگر اتفاقی مانند از دست دادن تجهیزات، قطع شدن غیر منتظره برق یا تخریب اموال برای یک کاربر بیفتد، اطلاعات مالی هنوز امن بوده و برای بررسی در دسترس هستند. اما هم اکنون فناوری ابری کاملا پیشرفته نیست تا بتواند کاملا در نرم افزار حسابداری موجود ادغام شود. بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر ابر نیز در عملکرد خود از همان پیچیدگی برنامه هایی که مبتنی بر مکان هستند برخوردار نیستند. این در حالی است که ابر به عنوان یک فناوری نسبتا جدید، توانایی بهبود آینده حسابداری را دارد.
شکاف بین نرم افزار حسابداری قدیمی و سیستم عامل های مبتنی بر ابر احتمالا در آینده حسابداری برطرف خواهد شد این امر که ممکن است شکل جلسات و ارتباطات مشتری-حسابدار را تغییر دهد. با این وجود، امکان پاسخگویی بیشتر و برقراری ارتباط در زمان واقعی، باید هم برای مشتری و هم برای حسابدار سودمند باشد.
کار در فضای ابری
روند قابل توجهی از فناوری در فضای ابری به کار گرفته می­شود. فضای ابری امکان دسترسی فوری به منابعی مانند داده ها و قابلیت های محاسباتی را فراهم می کند. یک مزیت مهم یک سیستم مبتنی بر ابر به روزرسانی مداوم اطلاعات است که به حسابداران و مشتریان امکان تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری بر اساس اطلاعات پیشرفته را می دهد. علاوه بر این، طبق مجله حسابداری، فناوری مبتنی بر ابر همچنین می تواند “نظارت مستمر، به جای تجزیه و تحلیل متناوب”، را به کار گیرد.
محاسبات ابری با توجه به تلفیق فن آوری های هوشمند جدید – مانند اینترنت اشیا (اینترنت اشیا)، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین – در ابر، رشد سریعی در آینده حسابداری ایجاد خواهد کرد. همزمان با پیشرفت فن آوری های هوشمند و انتقال شرکت های بیشتر، اطلاعات خود را به سیستم های مبتنی بر ابر منتقل می کنند، حسابداران باید در بهره گیری از ابر برای ارائه تجزیه و تحلیل مالی به روز، به مشتریان و ادامه رقابت مهارت داشته باشند. همانطور که در مقاله ای توسط Complete Controller ذکر شده است، آینده حسابداری کاملا مبتنی بر ابر است.

محاسبات ابری

نقش اتوماسیون در آینده حسابداری

از نرم افزار مالیاتی گرفته تا حسابداری، فناوری به اتوماسیون بسیاری از فرآیندهای دستی کمک کرده است. هوش مصنوعی (AI) به اتوماسیون کمک می کند تا بصری تر و کارآمد تر شود و به آن اجازه می دهد تا آینده حسابداری را گسترش دهد.
هوش مصنوعی می تواند به کاهش هزینه های مربوط به حسابداری فنی و تهیه مالیات کمک کند، اما به طور کامل جای حسابدار را نمی گیرد. بسیاری از مقررات حسابداری، مانند بررسی دارایی ها و بدهی های مالیاتی، مناطق خاکستری دارند که نیاز به تفسیر دارند. فناوری جدید و اتوماسیون نقشی حیاتی در بررسی شرایط منحصر به فرد شرکت و استفاده از اصول آینده حسابداری در آن شرایط برای رفع نگرانی مشتری خواهند داشت.
نقش اتوماسیون در آینده حسابداری
به گفته CPA Journal، مثال دیگر استفاده از اتوماسیون فرآیند رباتیک برای به حداقل رساندن زمان پردازش برای ممیزی ها و قرارداد ها به این صورت است که این فرآیند به جای ماه ها، به هفته ها کاهش می یابد. شرکت های بزرگتر با استفاده از یکپارچه سازی هوش مصنوعی “در مقایسه با رقبای کوچک و غیر هوش مصنوعی”، کارایی و خدمات سطح بالاتری دارند. با توجه به اینکه اتوماسیون به یکی از جنبه های اصلی حسابداری تبدیل می شود، بسیار مهم است که با کسب مهارت های لازم برای انجام کارهای اداری، مدیریتی و تحلیلی که فناوری نمی تواند انجام دهد، برای آینده حسابداری آماده شوید.

حتما بخوانید: کلان داده چگونه به حسابداری کمک می‌کند؟

قدرت بلاکچین و آینده حسابداری

روند دیگری که در آینده حسابداری تأثیرگذار است، فناوری بلاکچین است، یک سیستم ضبط مبتنی بر رایانه که از ارز رمزنگاری شده در یک شبکه کاربر به کاربر استفاده می کند. در حالی که بلاکچین به دلیل بیت کوین ( ارز دیجیتالی) محبوبیت پیدا کرده است، این فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. جذابیت تکنولوژی بلاکچین برای حسابداری در امکان نوع جدیدی از دفتر حسابداری است، دفتری که می تواند به طور مداوم به روز شود و تأیید شود بدون این که تهدیدی برای تغییر یا خراب شدن داشته باشد.
از آنجا که بلاکچین به کاربران امکان می دهد در زمان واقعی به دفاتر رسمی دسترسی داشته باشند، همچنین قراردادهای هوشمند ایجاد کرده و معاملات را ثبت کنند، جای تعجب نیست که در آینده حسابداری توجه حسابداران را به خود جلب کند. در حقیقت، بسیاری از شرکت های حسابداری از قبل Blockchain را اجرا می کنند، از جمله Big Four – Ernst & Young، PricewaterhouseCoopers، Deloitte و KPMG – طبق حسابداری امروز. متخصصان حسابداری که مایل به استفاده از بلاکچین هستند باید با برنامه های نرم افزاری مربوطه و همچنین نحوه تنظیم انتقال اطلاعات برای دفترها، قراردادها و سوابق برای آینده حسابداری آشنا شوند.

حتما بخوانید: حسابدار رسمی چه کسی است؟

همچنین، Blockchain فناوری است که می تواند آینده حسابداری را به میزان قابل توجهی آسان کند. به عبارت دیگر، بلاکچین یک دفتر امن و الکترونیکی است که معاملات را ردیابی و رمزگذاری می کند. معاملات، پس از ورود، قابل اصلاح نیستند، که به طور چشمگیری خطر تقلب یا سایر نادرستی هایی را که حسابداران معمولا هنگام بررسی سوابق مالی به دنبال آن هستند، کاهش می دهد. اگر شرکتی از Blockchain یا فناوری مشابه دیگری استفاده کند، حسابداران آن می توانند بیشتر از اینکه گزارش های مالی را با صورت های بانکی مربوطه مقایسه کنند، بیشتر روی ورودی و خروجی متمرکز شوند تا از دقیق بودن همه موارد وارد شده اطمینان حاصل کنند. همچنین حسابداران را از ورود به معاملاتی که به طور ذاتی خطر خطا را افزایش می دهند، نجات می دهد.
یکی دیگر از مزایای Blockchain این است که شرکت ها می توانند قوانینی را برای چگونگی هزینه پول از معاملات تنظیم کنند. آنها همچنین می توانند از طریق گزارش های خودکار به زمان واقعی به داده های ارزشمند مالی دسترسی پیدا کنند. حسابداران می توانند در مورد اینکه چه قوانینی وضع می کنند، مشاوره دهند و همچنین در تفسیر داده های گزارش های بلاکچین به شما کمک می کنند. آینده حسابداری ممکن است بتواند منابع بیشتری را به برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر داده اختصاص دهد تا به مشتریان کمک کند تا جریان های نقدی و دارایی ها را مدیریت کنند.

آینده حسابداری را کشف کنید

با توجه به مطالب بیان شده، عمدتا به دلیل فناوری هوشمند، از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و بلاکچین، حسابداری غیرقابل انکار است. همانطور که حسابداری امروز بیان می­دارد که همانند هر تکامل، چه داروینی و چه تکنولوژیکی، کسانی که مایل به سازگاری نیستند خطر عقب ماندن را دارند، مشاغل آینده حسابداری نیاز به متخصصان متعهدی دارند که آماده پیشرفت در کنار صنعت هستند. اجازه ندهید که عقب بمانید! شما می توانید با ثبت نام در یک برنامه تحصیلات آنلاین تجارت، امروز مهارت هایی را کسب کنید که می تواند حرفه شما را به سطح بالاتری برساند، بنابراین تلاش کنید تا در مورد آینده حسابداری بیشتر بیاموزید.

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید
هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آنها کمک کند.
شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا