مقايسه بيمه هاي عمر و فوايد بيمه عمر

مقايسه بيمه هاي عمر و فوايد بيمه عمر

بیمه عمر قراردادی است بین بیمه گر و بیمه گذار که تضمین می کند، بیمه گر در هنگام فوت بیمه گذار، در ازای حق بیمه پرداختی توسط وی در طول عمر خود، مبلغی را به ذی نفعان نام برده پرداخت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای مقایسه انواع شرکت های بیمه و برخی از مزایای بیمه عمر در این مقاله با ما همراه باشید.

بیمه عمر و بررسی آن

بیمه عمر قراردادی است بین بیمه کننده و بیمه گذار که تضمین می کند تا بیمه کننده در هنگام فوت بیمه گذار، در ازای حق بیمه پرداختی توسط وی در طول عمر خود، مبلغی را به ذینفعان نام برده پرداخت کند. بیمه عمر می تواند قسمت مهمی از استراتژی مالی شما باشد. دلیل این امر این است که بیمه نامه عمر می تواند به شما کمک کند تا عزیزانتان پس از فوت شما، آینده مالی مطمئنی را داشته باشند. نه تنها بیمه عمر می تواند به تأمین هزینه های نهایی شما کمک کند، بلکه می تواند با کمک به جایگزینی برای درآمد شما یا خدمت به عنوان ارث برای یکی از عزیزانتان، یک شبکه ایمنی مالی برای خانواده شما فراهم کند. در این مقاله، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای مقایسه انواع شرکت های بیمه و برخی از مزایای بیمه عمر با ما همراه باشید.
بیمه نامه عمر

مقایسه انواع بیمه عمر

در این بخش از مقاله قصد داریم تا معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر را معرفی و شرکت‌های بیمه مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم تا در پایان شما بتوانید بهترین بیمه نامه عمر را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید مقایسه انواع مختلف بیمه عمر را راحت تر انجام دهید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: چیزهایی که دربارۀ بیمه حوادث خانواده نمی دانستید

معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر

سطح توانایی مالی

مهمترین معیار برای مقایسه و انتخاب بهترین بیمه عمر، سطح توانایی مالی شرکت بیمه است که این شاخص در خرید انواع مختلف بیمه‌ نامه عمر به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری و اندوخته مالی خود را نزد بهترین شرکت بیمه به امانت بگذارید. سطح توانایی مالی بیانگر میزانی از تعهدات مالی است که شرکت بیمه در زمان ایجاد خسارت به شما پرداخت می کند. سطح توانایی مالی به صورت گزارشات سالانه ارائه می شود که بیمه مرکزی با توجه به توانایی شرکت های بیمه در میزان و چگونگی پرداخت خسارت و برطرف کردن نیازهای افراد بیمه گذار و سایر معیارهای مربوطه، آنها را طبقه بندی می کند. با توجه به گزارشات سالانه، شرکت بیمه عمر با نمره قابل قبولی بیشتر در تعیین سطح توانایی مالی، از سوی بیمه مرکزی در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد.

میزان سود دهی شرکت‌های بیمه عمر

شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط بیمه عمر، به سرمایه گذاری شما، دو نوع سود مشارکتی و تضمینی را پرداخت می کنند. لازم به ذکر است که سود مشارکتی با توجه به شرکت بیمه متفاوت می باشد، این در حالی است که سود تضمینی که تضمین کننده بیمه مرکزی برای انواع بیمه نامه عمر است، در اکثر شرکت های مربوطه تقریبا یکسان است.
لازم به یاد آوری است که بیمه عمر، به جز بحث سرمایه گذاری، دارای پوشش های مختلفی می باشد که در ادامه این مقاله انواع مختلف پوشش بیمه نامه عمر با جزئیات بیشتری آورده شده است.

پوشش بیمه عمر فوت طبیعی

یکی از مهمترین پوشش های بیمه عمر، پوشش فوت به صورت طبیعی است که چنانچه فرد تحت پوشش بیمه، در طول مدت بیمه نامه عمر، فوت کند، شرکت بیمه موظف است تا با توجه به شرایط سنی، سقف مشخصی از سرمایه را به ذینفعان بیمه نامه عمر پرداخت کند.

حتما بخوانید: برای بیمه عمر با فوت صاحب بیمه چه اتفاقی می‌افتد؟

پوشش بیمه عمر فوت در اثر حادثه

پوشش بیمه عمر فوت ناشی از وقوع حادثه یکی دیگر از انواع پوشش‌های بیمه ای است که به عنوان شاخص مقایسه شرکت های بیمه در نظر گرفته می شود. در این نوع از بیمه، چنانچه فرد بیمه شده، به علت وقوع حادثه فوت کند، علاوه بر حق بیمه فوت طبیعی، سرمایه بیمه عمر فوت ناشی از حادثه نیز به ذینفعان فرد بیمه شده، تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که سرمایه فوت حادثه در شرکت‌های مختلف بیمه، دارای سقف معینی است و اصولا ضریبی از حق بیمه فوت طبیعی می باشد.

پوشش بیمه عمر امراض خاص

پوشش بیمه عمر امراض خاص نیز یکی دیگر از مزایای شرکت های بیمه نامه عمر است. به موجب این پوشش، اگر شما دچار یکی از انواع بیماری سرطان، سکته قلبی، مغزی، عمل جراحی قلب باز و یا انواع پیوند اعضای اصلی بدن شوید، می‌توانید از مزایای بیمه نامه عمر استفاده کنید. این نوع از پوشش بیمه نیز با توجه به شرایط سنی بیمار و سایر عوامل، دارای سقف معینی است که در شرکت های بیمه مختلف میزان آن متفاوت می باشد.

 پوشش بیمه عمر از کارافتادگی

پوشش بیمه عمر از کارافتادگی از جمله مهمترین پوشش های ارائه شده برای افراد شاغل است که توسط برخی از شرکت های بیمه ارائه می شود. بر اساس این نوع از پوشش بیمه، اگر فرد بیمه شده در مدت زمان معین تحت حمایت بیمه عمر، از کار افتاده محسوب شود، حق بیمه از کار افتادگی به وی تعلق می گیرد که دارای سقف سنی و تعهدات مالی متفاوت می باشد. از این رو، شما می توانید بیمه های عمر شرکت های مختلف را با توجه به این شاخص نیز با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پوشش بیمه عمر هزینه های پزشکی و ایجاد نقص عضو

چنانچه شما تحت پوشش بیمه عمر باشید و در اثر حادثه، هزینه های پزشکی مختلفی را متحمل شده و یا حتی دچار نقص عضو شده باشید، با پوشش بیمه نامه عمر هزینه پزشکی و نقص عضو می‌توانید بخشی از هزینه های خسارت های وارده را دریافت کنید. لازم به ذکر است که تنها برخی از شرکت‌های بیمه، این نوع از پوشش بیمه را ارائه می دهند که شما می توانید برای انتخاب بهترین شرکت بیمه، این معیار را نیز در اولویت قرار دهید، چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند.

وام بیمه عمر

یکی دیگر از معیارهای مهم برای مقایسه انواع شرکت های بیمه عمر، مزایایی از قبیل امکان دریافت وام از صندوق بیمه نامه عمر بدون نیاز به داشتن ضامن یا وثیقه است که بسیاری از افراد این شاخص را به عنوان یک عامل مهم در شناسایی مناسب ترین بیمه نامه عمر در نظر می گیرند، چرا که از این طریق می توانند از مزایای استفاده از وام نیز برخوردار شوند.
پس از اینکه با 8 شاخص مهم برای مقایسه انواع شرکت های بیمه عمر و انتخاب مناسبترین گزینه آشنا شدید، در ادامه این متن به برخی از مزایای بیمه نامه عمر اشاره شده است. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فواید بیمه عمر هنگام بروز خسارت

علاوه بر سرمایه گذاری مطمئن، یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر، پوشش‌های اضافی بیمه در اثر نقص عضو، آتش‌سوزی منزل، بروز امراض خاص، هزینه های پزشکی ناشی از بروز حادثه، ازکارافتادگی و … است که قبلا به آنها اشاره شد که این پوشش ها در شرکت های بیمه مختلف می تواند متفاوت باشد.
فواید بیمه نامه عمر هنگام بروز خسارت

مزایای بیمه عمر در سطح اقتصاد کلان

در سطح اقتصاد کلان نیز بیمه عمر از مزایای مختلفی برخوردار است. یکی از مهمترین مزایای این بیمه در سطح کلان، تاثیر بر چرخه اقتصادی کشور است. این بدان علت است که حق بیمه ماهانه یا سالانه پرداخت شده توسط بیمه شدگان به شرکت های مختلف بیمه، اصولا به سرمایه گذاری در صنایع مختلف تخصیص داده می شود. در نهایت بخشی از سود حاصل از سرمایه گذاری، حدود  80-85 سود، به عنوان سهم بیمه به بیمه گزاران تعلق می گیرد. بنابراین، با پرداخت بیمه نامه عمر، علاوه بر کمک به اقتصاد کشور در سطح کلان، می توانید از سود بالایی نیز برخوردار شوید.

سود سرمایه‌گذاری تعلق گرفته به بیمه عمر

به میزان سرمایه گذاری افراد در شرکت های بیمه طی سالیان مختلف دو نوع سود تضمینی و مشارکتی تعلق می‌گیرد. سود تضمینی متعلق به بیمه عمر، درصدی از اندوخته بیمه‌گزار در شرکت بیمه است که مبلغ آن معمولا در سال‌های اولیه بیشتر بوده (به عنوان مثال 16 درصد برای سال های اول و دوم) و به مرور زمان کاهش (13 درصد برای سال 3 و 4) می یابد تا بر روی عدد معینی ثابت (به عنوان مثال 10 درصد) شود. از آنجا که این سود بدون شک هنگام باز خرید به فرد بیمه گذار تعلق خواهد گرفت، از آن به عنوان سود تضمینی یاد می شود؛ و اما سود مشارکتی منافع، سود حاصل از سرمایه‌ گذاری شرکت های بیمه در بخش های مختلف است. در پایان، سود تعلق گرفته به فرد بیمه گذار، مجموع سود تضمینی و مشارکتی است که معمولا بالای 20% می باشد.

مزایای مالیاتی بیمه عمر

از نگاه مالیاتی، یکی از فواید مهم بیمه عمر، عدم تعلق هیچ گونه مالیات به میزان سرمایه گذاری شما در این بیمه است. چنانچه شما از جمله افرادی هستید که قصد دارید تا مبالغ بالایی را در بیمه عمر سرمایه گذاری کنید، این مزیت مالیاتی برای شما یک نقطه قوت محسوب می شود.

امکان تعیین ذی ‌نفعان توسط شخص بیمه گذار در بیمه عمر

چنانچه می خواهید به عنوان بیمه‌گزار در بیمه عمر ثبت نام کنید، خوب است بدانید که شما می توانید ذی‌نفعان را خودتان تعیین کنید. به عنوان مثال شما می توانید فقط همسرتان را به عنوان ذینفع بیمه عمر خود مشخص کنید تا پس از فوت، سرمایه شما به وی تعلق بگیرد. این در حالی است که اگر از قبل ذینفع را تعیین نکرده باشید، پس از فوت شما، مطابق قانون، سرمایه فوت بین وراث تقسیم خواهد شد.

امکان باز خرید بیمه عمر

یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر، امکان بازخرید آن می باشد که فرد بیمه‌گزار می‌تواند در صورت تمایل، هر زمانی که صلاح دانست بیمه نامه عمر را فسخ نماید و ارزش معادل باز خرید را دریافت کند. لازم به ذکر است که مدت قراردادهای بیمه نامه عمر، معمولا 5 تا 30 سال است که هر چه مدت زمان این قرارداد بیشتر باشد، میزان سود حاصل از آن نیز افزایش می یابد. بنابراین، به عنوان مثال فرد بیمه گذار می تواند در قراردادهای با مدت 30 سال، زودتر از موعد مقرر بیمه عمر را باز خرید کند.

امکان تقاضای وام بدون نیاز به وثیقه و ضامن

همانطور که قبلا بیان شد، یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر، امکان تقاضای وام بدون نیاز به ضامن از شرکت های بیمه است. لازم به ذکر است که میزان سود وام بیمه نامه عمر، معمولا 2-3 درصد است که این میزان بهره، به سود تعلق گرفته به سرمایه شما اضافه می‌ شود؛ بنابراین، شما باید در نهایت وام خود را با سود 23-25 درصد به شرکت بیمه بازگردانید.
فینتو:
فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

2 در مورد “مقايسه بيمه هاي عمر و فوايد بيمه عمر”

  1. سلام
    بنده شنیدم اگر فوت بر اثر حادثه باشه بيمه هاي عمر سرمایه فوت طبیعی رو نمیدن
    این موضوع صحت داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا