نکات مهم در خصوص استخدام حسابدار

نکات مهم در خصوص استخدام حسابدار

مشابه داشتن یک پزشک خوب‌، استخدام حسابدار مناسب بسیار ارزشمند است. این به بدان دلیل است که یک حسابدار مناسب می تواند سلامت مالی کسب و کار شما را کنترل کند. در این مقاله، 9 نکته اساسی آورده شده است که ‌می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. چنانچه نیازمند استخدام حسابدار ایده آل برای کسب و کار خود هستید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اهمیت استخدام حسابدار

شرکت ها به حسابداران نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که یک متخصص ماهر در همه زمان ها وظایف حسابداری و حسابرسی آنها را انجام می دهد. با این حال، استخدام حسابدار مناسب، همیشه کار ساده ای نیست. مشابه داشتن یک پزشک خوب‌، استخدام حسابدار مناسب بسیار ارزشمند است. این به بدان دلیل است که یک حسابدار مناسب می تواند سلامت مالی کسب و کار شما را کنترل کند و توصیه ‌های حکیمانه ای را ارائه دهد که به رشد و موفقیت شرکت کمک ‌می‌کند. بسیاری از حسابداران ممکن است از نظر ظاهری شبیه به هم باشند. دانستن اینکه چه نکاتی را باید هنگام استخدام حسابدار در نظر گرفت، ‌می‌ تواند جستجوی شما را بسیار آسان کند. چنانچه نیازمند استخدام حسابدار ایده آل برای کسب و کار خود هستید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید. در این مقاله، 9 نکته اساسی آورده شده است که ‌می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

  1. مکان را در نظر بگیرید

کمتر از یک دهه پیش‌، شما کاملاً نیاز به همکاری با یک حسابدار محلی داشتید. این روزها‌، به لطف فضای ابری، گزینه‌های ایده‌آل کاملاً گسترده است. شما ‌می‌ توانید برای استخدام حسابدار در شهر یا حتی کشور دیگری اقدام کنید و از نرم افزار حسابداری ابری برای کار روی داده‌ های مالی مشابه استفاده کنید.
همه افراد از طریق تلفن‌، ایمیل و کنفرانس ویدیویی با ما در ارتباط هستند. اگر برقراری ارتباط در اینترنت خوب است‌، ‌می‌توانید نسبت به استخدام حسابدار از هر نقطه ای از جهان اقدام کنید‌، مشروط بر اینکه او از قوانین مالیاتی و مقررات تجاری مربوط به شما آگاهی داشته باشد. اما علی رغم سهولت ارتباط آنلاین‌، بسیاری از افراد هنوز ارتباط چهره به چهره را ترجیح ‌می‌دهند. اگر استخدام حسابدار را ترجیح ‌می ‌دهید تا در جلسات حضوری در دسترس شما باشد، باید جست جوی خود را محلی نگه دارید.

  1. استخدام حسابداری که با صنعت و نوع تجارت شما آشنا باشد

به دنبال تجربه مرتبط باشید. به عبارت دیگر، استخدام حسابدار باید به گونه ای باشد که وی در مورد صنعت شما آگاهی داشته و تجربه کار با مشتری را داشته باشد. حسابدار شما باید قوانین مالیاتی منحصر به فرد، مقررات مالی و روند تجاری صنعت شما را بداند تا بتواند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر تجارت کوچک شما مطب دندان پزشکی است، حسابدار باید صلاحیت ارزیابی و استهلاک تجهیزات پزشکی گران را داشته باشد. اگر مشاغل اجاره املاک و مستغلات را اداره می کنید، حسابدار باید با همه املاک و مستغلات کاملاً آشنا باشد. استخدام حسابدار عالی به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت سالانه، سه ماهه یا حتی به طور هفتگی وضعیت مالی و مالیاتی خود را بررسی کنید، بنابراین می توانید بر اساس یک برنامه تجاری منسجم و آگاه از نظر مالی اجرا کنید.
هر صنعتی در مورد ثبت سوابق مالی پیچیده است‌، به همین دلیل است که اکثر متخصصان حسابداری ارزش تخصص را ‌می‌دانند. محدود کردن جستجوی به نامزدهایی که در حال خدمت به صنعت ‌هستند‌، ‌می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به استخدام حسابدار مرتبط و آشنا با تجارت خود اقدام کنید. همچنین‌، نسبت به استخدام شخصی که کمی ‌بیشتر از مشاغل شما اطلاع دارد، اقدام کنید. این امر اطمینان خواهد داد که او ‌می ‌تواند با رشد تجارت به نیازهای شما پاسخ دهد.

حتما بخوانید: با پیشرفت تکنولوژی، آینده حسابداری چه خواهد شد؟

  1. از آشنایان و شبکه ‌های خود مشورت بگیرید

بهترین راه برای استخدام حسابدار باتجربه در صنعت خود این است که از صاحبان مشاغل همکار خود تقاضای ارجاع کنید یا از حسابدار آینده خود بخواهید منابع مربوط به همتایان صنعت خود را که مشتری فعلی وی هستند، ارائه دهد. بنابراین، در مورد استخدام حسابدار کاردان، با اشخاصی که احتمال می­دهید با یک حسابدار عالی کار ‌می‌کند‌، حتماً صحبت کنید. از دوستان و خانواده‌، دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی و البته تجارت همسایه خود سوال کنید. همچنین، ‌می‌توانید از اتاق بازرگانی و سازمان های بازرگانی محلی مشاوره بگیرید. فقط بخاطر داشته باشید که آنچه برای یک کسب و کار کوچک مفید است‌، برای شما مناسب نیست. بیش از همه‌، شما به استخدام حسابداری نیاز دارید که با نوع تجارت شما آشنا باشد.

  1. اصرار به پس انداز و کارایی داشته باشید

استخدام حسابدار خوب کمک می کند تا وی اظهارنامه مالیاتی شما را تکمیل ‌کرده و دفاتر شما را به روز نگه ‌‌دارد، اما یک حسابدار عالی به شما توصیه ‌می ‌کند که چگونه کار خود را به طور موثر اداره کنید. یک حسابدار عالی جریان نقدی شما را از ابتدا تا انتها ‌می‌بیند و ‌می ‌تواند مناطقی را که در آنها بیش از حد هزینه ‌می ‌کنید، شناسایی کند. استخدام حسابدار عالی، دارای تبحر در استفاده از کدهای مالیاتی و قانون مالیات، برای شما پیامد های بی نظیری در دنیای واقعی خواهد داشت. وی ‌می‌ تواند ضمن رعایت قانون‌، تا آنجا که ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند.

  1. هنگام استخدام حسابدار بر رشد تجارت خود تمرکز کنید

استخدام حسابدار عالی فعال، به موفقیت کسب و کار شما نیز کمک ‌می ‌کند. به عنوان مثال‌، هر حسابداری شما را از مشکلات احتمالی آگاه ‌می‌ کند، اما حسابدار عالی همچنین به شما اطلاع ‌می‌ دهد که چه زمانی اوضاع به خوبی پیش ‌می‌ رود و چه زمانی باید قدم بعدی را بردارید. به عنوان مثال‌، حسابدار شما ‌می ‌تواند هنگام استخدام کارمند‌، خرید تجهیزات جدید یا حتی باز کردن مکان دیگر‌، هوشمندانه توصیه کند. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از انجام اقدا‌می ‌اشتباه احتیاط ‌می‌ کنند. با این حال‌، وقتی به متخصصی دسترسی پیدا کنید که بتواند بر اساس داده‌های مالی شما اعتبار سنجی کند‌، ‌می‌ توانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. استخدام حسابدار مناسب ‌در طولانی مدت منجر به نتایج عالی خواهد شد‌، زیرا شما یک مشاور معتمد به دست ‌می ‌آورید که ‌می ‌توانید برای راهنمایی مالی به وی مراجعه کنید.
تمرکز بر رشد تجارت خود

  1. حتما درباره ارائه یا عدم ارائه خدمات توسط حسابدار، سوال کنید!

هنگام استخدام حسابدار، در مورد خدمات قابل ارائه توسط آنها سوال کنید. بیشتر حسابداران خدمات مالیاتی را ارائه می دهند که معمولا شامل تهیه اظهارنامه مالیاتی، حسابرسی و پاسخگویی به حسابرس ها است. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا حسابدار صلاحیت نمایندگی شما را در سازمان امور مالیاتی (دقیقاً مانند یک وکیل) دارد یا نه؟ همه CPA ها واجد شرایط هستند اما همه حسابداران صلاحیت ندارند. حسابداران واجد شرایط نمایندگی شما در سازمان امور مالیاتی Enrolled Agents نامیده می شوند و آنها می توانند یک شریک ارزشمند در یک شرایط دشوار باشند. برخی از حسابداران خدمات اضافی مانند حسابداری، ارزیابی مشاغل، دقت کافی، نظارت یا توضیح معاملات مالی، مدیریت سرمایه گذاری های تجاری و تنظیم گزارش های سرمایه گذاران یا صورت های سالانه را ارائه می دهند. ممکن است بخواهید نسبت به استخدام حسابداری اقدام کنید که خدمات بیشتری را به شما ارائه دهد تا روند مالی کسب و کار شما ساده تر شود. این امر می تواند به شما کمک کند تا مجبور نشوید بیرون بروید و افراد دیگری را برای سایر نیازهای کسب و کار خود پیدا کنید.

  1. اجازه ندهید هزینه های حسابداری شما را غافلگیر کند!

هنگام استخدام حسابدار خود، حتماً در مورد حقوق و دستمزد از وی سوال کنید. انتخاب خود را منحصراً بر اساس هزینه قرار ندهید، ارزان ترین حسابدار احتمالاً بهترین نیست. با این حال، مراقب باشید که هزینه های حسابدار را درک کنید. بیشتر حسابداران ساعتی کار می کنند، اما برخی از آنها ممکن است هزینه ای مبتنی بر پروژه را برای چیزی مانند تدوین صورت های مالی شرکت از شما درخواست کنند. حتی ممکن است بخواهید برخی فاکتورهای مشتری را ببینید تا بفهمید حسابدار برای وقت خود چگونه هزینه می گیرد. اطمینان حاصل کنید که محدودیت هایی را که می خواهید در اولویت قرار دهید، به وضوح مشخص است و قبل از اجازه دادن به آنها برای شروع کار، مطمئن شوید که شما و حسابدار به توافق رسیده باشید. از حسابدار خود بپرسید که فکر می کند یک پروژه چقدر طول می کشد و از آنها بخواهید قبل از شروع کار به تعداد مشخصی ساعت کاری متعهد شوند.

  1. نحوه استفاده از نرم افزار حسابداری را بیاموزید.

نحوه استفاده از نرم افزار حسابداری را بیاموزید، این مسئله به شما کمک می کند با حسابدار خود به راحتی کار کنید. نرم افزار حسابداری می تواند بار مالی اداری موجود در مشاغل شما را کاهش دهد و همچنین می تواند برخی از کارهایی را که ممکن است برای انجام آنها به استخدام حسابدار لازم دارید، از بین ببرد. اکثر حسابداران از کار با خروجی های نرم افزار حسابداری شما، که معمولاً صفحه گسترده است و سپس می توانند برای تهیه اظهارنامه مالیاتی یا پیش بینی شما استفاده کنند، خوشحال هستند. به گفتهBusiness Insider، 69٪ از مشاغل کوچک از نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر استفاده می کنند یا قصد استفاده از آن را دارند.

حتما بخوانید: ابزارهای اساسی برای یک حسابدار اساسی!

  1. برای اطمینان از استخدام یک شریک مالی استراتژیک، سوالات مناسب را بپرسید.

حسابدار شما در نقطه ای قدرتمند ایستاده است و چرخش های مالی تجارت شما را از داخل تماشا می کند. بهترین حسابداران بینش صریح و مفیدی درباره تجارت، به شما ارائه می دهند. حسابدار شما باید در حال بررسی و توصیه های مربوط به معیارهای اصلی عملکرد کسب و کار شما باشد، پیشنهادهایی را به شما ارائه دهد که به شما در تصمیم گیری مهم کمک می کند و همچنین اطمینان حاصل کنید که همیشه با قوانین و مقررات مطابقت دارید. هنگام استخدام حسابدار، سعی کنید با پرسیدن سوالات باز از آنها، پیشگیرانه و استراتژیک باشید. می توانید از آنها سوال کنید که چه پیشنهاداتی را برای سایر مشتریانی که در شرایط مشابه قرار گرفته اند، ارائه داده اید؟ به چه نوعی به موقعیت های چالش برانگیز تجاری کمک کرده اید؟ اگر به نظر می رسد این سوالات مصاحبه شغلی است، خوب است. شما در حال مصاحبه با این شخص هستید تا ببینید آیا آنها مناسب کار شما هستند یا خیر.

حتما بخوانید: در مصاحبه ‌استخدام حسابدار چه سوالاتی مهم هستند؟

شما ممکن است فقط از یک حسابدار بخواهید که از عهده کارهای معمول مالی برآید و مالیات خود را تهیه کند. اما خوب است بدانید که حسابداران می توانند کارهای بیشتری را در اختیار کسب و کار شما قرار دهند و در واقع می توانند به موفقیت مالی آن کمک کنند. بنابراین، مهم است که هنگام استخدام حسابدار خود متفکر باشید. از این نکات استفاده کنید و مطمئناً یک شریک حسابداری عالی برای تجارت خود پیدا خواهید کرد.
یک راه حل برای مدیریت منابع انسانی :
جهانی شدن نیروی کار یکی از پیامد های فناوری اطلاعات است.امروزه مدیریت منابع انسانی قادر است فراتر از مرزهای جغرافیایی، نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند.این امر باعث به وجود آمدن چالش های بسیاری برای مدیریت سازمان ها از جهات جذب و به کارگیری نیروی کار در سطح جهانی شده است. به طور مثال مدیران امروزه سعی می کنند فعالیت های خود را در نقاطی از دنیا دایر کنند که نرخ دستمزد با آهنگی کند تر رشد می کند.
فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و همزمان با تغییر خود مدیریت منابع انسانی را نیز دگرگون می کند. فینتو یک نرم افزار آنلاین جهت انجام برخی امور در حوزه مدیریت منابع انسانی مانند سیستم حضور و غیاب آنلاین، سیستم حقوق و دستمزد و تنخواه گردان می باشد.با فینتو می توانید امور گفته شده را با صرف زمان و هزینه پایین انجام دهید و از آن لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “نکات مهم در خصوص استخدام حسابدار”

  1. سلام خدمت همه
    برای استخدام حسابدار میتونیم از فرد منتخب چک سفید امضا برای ضمانت بگیریم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا