آشنایی با نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد

سال ها قبل برای انجام کارهای مربوط به ثبت و بررسی حقوق و دستمزد باید وقت بسیار زیادی صرف می شد و از طرفی از خطاهای انسانی در محاسبات نیز نمی توان به سادگی گذشت. امروزه با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد، می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین خطا، کارهای مربوط به حقوق و دستمزد را انجام داد.

علت اهمیت نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

قطعاً یکی از مهم‌ترین و در عین حال وقت‌گیرترین کارها در هر شرکت، محاسبه‌ی دقیق حقوق کارکنان می‌باشد. چنان چه تمامی حقوق و مزایای مربوط به پرسنل، توسط یک نرم افزار دقیق و حرفه ای، با یک رویه ی مشخص و منظم محاسبه و پرداخت شود، می‌توان به راحتی از آن‌ها گزارش تهیه کرده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال برای ارائه ی گزارشات مربوطه برای اداره ی بیمه یا سازمان دارایی، می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. این نظم و دقت در امور مالی مربوط به دستمزد و حقوق کارکنان، می‌تواند رضایت خاطر هر چه بیشتر آن‌ها را با خود به همراه داشته باشد.

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

وقت آن رسیده که برای انجام محاسبات مربوط به کارهای حقوق و دستمزد، در زمان خود صرفه‌جویی کرده و برای انجام کارهایی از قبیل بررسی، محاسبه، ثبت و … از نرم افزار حقوق و دستمزد استفاده کنید. با کمک گرفتن از این نرم افزار می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در زمینه ی وقت، در مصرف کاغذ و هزینه‌های مرتبط نیز بکاهید. از آنجایی که خطاهای انسانی در کارها به دور از انتظار نیست، در صورتی که در کار خود از نرم افزار حقوق و دستمزد استفاده نمایید، می‌توانید این خطاها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

اما آن چه گفته شد تنها مزایای این نرم افزار نیست، شما با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توانید در نیروی کار انسانی نیز صرفه جویی کنید، بدین معنا که به جای انتخاب افراد برای انجام یک کار محاسباتی و خسته‌کننده، می‌توان از استعداد و توانایی آن‌ها در بخش‌هایی که شایسته ی آن هستند، استفاده کرده و بازده ی کاری اداره یا شرکت خود را به آسانی بالاتر ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد

مزایای نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

از مزایای نرم افزار حقوق و دستمزد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1_ این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که جدیدترین قوانین مربوط به کار در آن لحاظ خواهد شد.

2_ حفظ امنیت اطلاعات مربوط به افراد و حقوق آن ها توسط نرم افزار حقوق و دستمزد

3_ صدور هر گونه فیش حقوقی برای کارمندان توسط نرم افزار حقوق و دستمزد

4_ کمک به یکپارچگی هر چه بیشتر مجموعه توسط این نرم افزار

5_ برای کار با نرم افزار حقوق و دستمزد نیازی به افراد متخصص در زمینه ی حسابداری یا آی تی نمی باشد.

موارد بالا بخشی از مزایای کار با این نرم افزار می باشد که در ادامه درباره ی برخی از آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

نرم افزار حقوق و دستمزد

پرداخت دقیق حقوق کارکنان بر اساس ساعت کاری به چه صورت است؟

بسیاری از پرداختی های کارکنان، بر اساس میزان ساعات کار آن ها در طول روز محاسبه می شود که به این منظور باید ساعت ورود و خروج افراد ثبت شده و سپس بعد از محاسبات ساعات کاری، حقوق و دستمزد آن ها نیز مشخص گردد. انجام این کار به طور دستی و توسط اشخاص می تواند بسیار وقت گیر بوده و با خطاهای محاسباتی همراه باشد. با ورود نرم افزار حقوق و دستمزد به بازار، تمامی خطاها به حداقل میزان خود کاهش یافته است.

نرم افزار حقوق و دستمزد

بایگانی صحیح افراد با نرم افزار حقوق و دستمزد چگونه است؟

هر شرکت یا اداره ای از حداقل ده‌ها نفر پرسنل تشکیل شده است که هر یک حقوق و مزایای خود را ماهیانه دریافت می‌کنند. به همین منظور به یک سیستم دقیق مانند نرم افزار حقوق و دستمزد نیاز است تا پس از محاسبه، بتواند تمامی اطلاعات را به‌طور کامل بایگانی کند. این اطلاعات برای اداره ی مالیات بسیار مهم می‌باشد. نگهداری این اطلاعات به‌صورت سنتی و دستی، ریسک زیادی از جمله گم شدن برگه‌ها، افزایش حجم زیادی از برگه‌ها در بایگانی، افزایش نامه بازی‌های اداری و … را در بر خواهد داشت که قطعاً برای هیچ شرکتی خوشایند نخواهد بود.

نرم افزار حقوق و دستمزد

چگونگی یکپارچگی مدیریت با نرم افزار حقوق و دستمزد

یکی از مشکلات عمده ی سازمان‌های بزرگ در نحوه ی مدیریت و محاسبه ی فعالیت تمامی کارکنان در طول ماه می‌باشد. برای محاسبه ی دستمزد تمامی پرسنل، باید به مواردی از قبیل میزان ساعات کاری هر کارمند در ماه، مرخصی‌های ساعتی، تعداد روزها و ساعاتی که هر کارمند مأموریت داخلی یا خارجی داشته است، تعداد روزهایی که مرخصی‌های ذخیره شده یا سوخت شده دارد، تعداد ساعات اضافه‌کاری در طول ماه، تعداد روزهای حضور یا غیبت آن‌ها در طول ماه، تعداد مرخصی‌های روزانه، توجه به ساعات ورود و خروج افراد و … همگی فاکتورهایی هستند که در تعیین میزان حقوق و مزایای هر فرد در اواخر ماه تأثیرگذار خواهد بود.

محاسبه ی همه موارد بالا توسط نیروی انسانی و به‌صورت دستی، علاوه بر این‌که کاری دشوار و زمانی بر خواهد بود، می‌تواند موجب اعتراض کارکنان هم بشود. اما با کمک این نرم افزار به‌راحتی می‌توان حقوق و دستمزد تمامی پرسنل را محاسبه نموده و در صورت اعتراض هر یک از افراد، با ارائه ی جزئیات ثبت شده در برنامه، می‌توان افراد را قانع کرد. به طور کلی این نرم افزار می‌تواند موجب یکپارچگی مدیریت شما شده و سطح سازمان شما را همواره بالا نگه دارد.

نرم افزار حقوق و دستمزد

صدور هر گونه فیش حقوقی توسط نرم افزار حقوق و دستمزد به چه صورت است؟

هر سازمانی با توجه به قوانین و مقررات کاری خود، برخی جزئیات لازم را در فیش‌های حقوقی کارمندان خود ذکر خواهد کرد. طراحی و ترتیب اطلاعاتی که در فیش‌های حقوقی هر سازمان یا مجموعه ذکر می‌شود، متناسب با سلیقه ی افراد، متفاوت می‌باشد. این نرم افزار این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با توجه به تمایل و درخواست مدیران هرگونه تغییراتی که لازم می‌باشد را در فیش‌های حقوقی منظور نمایند. این آپشن از نرم افزار حقوق و دستمزد یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه می‌باشد که با انعطاف خود، کار کردن با آن را آسان‌تر خواهد کرد.

سایت finto.ir این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از ابزار تخصصی و قدرتمند و بهبره برداری از مزایای سیستم حقوق و دستمزد ، حقوق پرسنل را محاسبه کنید. این ابزار که تحت وب اجرا می شود کارکردهای دیگری از جمله محاسبه و دریافت لیست کارکنان بیمه و ارائه لیست مالیات حقوق پرسنل را شامل می شود.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا