مبلغ عیدی سال 99 چقدر است؟ آخرین خبر عیدی 99

مبلغ عیدی سال 99 چقدر است؟ آخرین خبر عیدی 99

عیدی یا پاداش آخر سال، مبلغی است که کارگران و کارمندان در پایان سال دریافت خواهند کرد. در این مقاله تمامی مطالب مربوط به عیدی سال 99 و هر آنچه که نیاز است را برای شما توضیح خواهیم داد.
بر اساس حقوق و دستمزد سال ۹۹ که در آن حداقل حقوق روزانه کارگران برابر با ۶۳۶۸۰۹  ریال تعیین شد، اکنون میزان عیدی سال ۹۹ کارگران و کارمندان نیز مشخص شده است.

نحوه محاسبه عیدی سال ۹۹ به چه صورت است؟

تمامی کارفرمایان طبق قانون کار موظف اند حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش به کارگران و نیروهای کار خود بدهند.
حال با توجه به حداقل حقوق روزانه در سال 99 می توان گفت که حداقل عیدی کارگران ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و حداکثر عیدی، ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خواهد بود.

محاسبه عیدی کارمندان پاره وقت به چه صورت است؟

به طور کلی فرمول محاسبه عیدی برای تمامی افراد شاغل یکسان است :

عیدی و پاداش پایان سال = 365 ÷ (2 x (کارکرد) x (حقوق و مزایا))

عیدی و پاداش پایان سال را برای تمامی افراد شاغل که ساعات کاری یا روزهای کاری آنها کمتر از قانون کار می باشد نیز می توان با همین روش محاسبه نمود.

نحوه محاسبه عیدی سال کبیسه به چه صورت است؟

در صورتی که سال کبیسه بوده و دارای 366 روز باشد، تعداد روزهای سال در فرمول محاسبه عیدی را به 366 تغییر می دهیم و فرمول به شکل زیر می شود.

عیدی و پاداش پایان سال = 366 ÷ (2 x (کارکرد) x (حقوق و مزایا))

همچنین باید در نظر داشت که معافیت مالیاتی نیز باید متناسب 366 روز در نظر گرفته شود.

365 ÷ (366 x معافیت مالیاتی)

محاسبه مالیات عیدی به چه صورت است؟

مبلغ عیدی هر فرد به میزان معافیت حقوق یک ماه که در ابتدای هر سال توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می‌گردد از پرداخت مالیات معاف بوده و مابه التفاوت آن به سرجمع مزایای مشمول مالیات فرد اضافه شده و مجموعاً برای آن مالیات محاسبه می‌گردد.

آیا پرداخت عیدی پایان سال را می‌توان در مقاطع مختلف سال انجام داد؟

باتوجه به ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران، مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و تبصره یک آن، پرداخت عیدی و پاداش موضوع مصوبه یاد شده – تنها در پایان سال – مورد پیدا کرده و هرگونه پرداخت از این بابت در طول سال می‌تواند صرفاً علی الحساب عیدی و پاداش آخر سال محسوب شود.
البته بسیاری از کارفرمایان برای کمک به معیشت کارمندان خود معمولا این مبلغ را قبل از پایان سال به کارمندان خود می پردازند تا از این طریق بتوانند بخشی از مایحتاج مورد نیاز خود را در زمان مناسب تهیه کنند.
راهی ساده برای محاسبه حقوق و دستمزد
نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو  ابزاری است قدرتمند و تحت وب برای تعریف، تخصیص و محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل، محاسبه و دریافت لیست بیمه کارکنان، ارائه لیست مالیات حقوق پرسنل و … انعطاف پذیری بالای سیستم در مقابل تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی و امکان محاسبه عوامل حقوق و مزایا در روش های اجرایی مختلف توسط کاربر، دقت و سرعت در محاسبه، محیطی حرفه ای و کاربر پسند و ارائه خدمات اینترنتی ۲۴ ساعته، سبب شده است تا بتوانیم سیستمی با کیفیت و پویا برای مدیریت منابع انسانی ارائه دهیم.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا