بهترین استراتژی مدیریت مالی در کسب و کارهای نوپا چیست؟

بهترین استراتژی مدیریت مالی در کسب و کارهای نوپا چیست؟

می دانیم که مدیریت مالی در کسب و کارها بسیار مهم است و حال اگر کسب و کار نوپا باشد این اهمیت بیشتر هم خواهد بود! استراتژی مدیریت مالی به نوبه خود سبب می شود تا کسب و کار بتواند علاوه بر نیاز مشتری به سودآوری خوب برسد. استراتژی مدیریت مالی کسب و کار مسیری برای اداره کردن یک شغل محسوب می شود. در واقع شما برای سفر به کشور خارجی اگر به زبان مردم کشور مقصد آشنایی نداشته باشید نمی توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

استراتژی مدیریت مالی در کسب و کار یعنی چه؟

در دنیای کسب و کار اینکه فقط فروش و بازاریابی صورت بگیرد گزینه خوبی نیست و برای اینکه موفقیت های اقتصادی بهتری ایجاد شود باید برای کل فرآیند برنامه ریزی شود که بحث بسیار مهمی است.
در واقع تنها مهارت کاری و توسعه کسب و کار می تواند تضمین کننده باشد و به طور کلی یک سری مسیر و چالش های پیشرو را از میان بر دارد.
استراتژی مدیریت مالی سبب می شود نیازهای اساسی مانند مهارت های ارتباطی و برنامه ریزی استراتژیک و مذاکره و همینطور نیازهای مربوط به اعتماد به نفس کار نیز برطرف شود. از سوی دیگر در خصوص مهارت تیم سازی نیز یک سری اصول را مدنظر قرار می دهد. به طور کلی موقعیت مدیریت مالی در کسب و کار راندمان اجرایی قابل قبولی را دنبال می کند و ساختاری واقعی دارد.

حتما بخوانید: مدیریت یعنی ده درصد کار ، نود درصد ارتباط با مردم

اهمیت حسابداری پایه استراتژی مدیریت مالی در کسب و کار نوپا

یکی از جذاب ترین بخش های هر شغلی به این صورت است که مشخص شود شغل دقیقاً در چه موقعیتی قرار دارد. در واقع در دنیای کسب و کارهای نوپا نیز نیاز به یک پایه محکم مربوط به حسابداری مالی است. در این زمینه اطلاعات مورد نظری نیاز است که باید بر اساس گزارش هایی تهیه شود. دقت کنید که بدون این سوابق این امکان در اختیار شما قرار نمی گیرد که بتوانید کسب و کار خود را به رشد برسانید. از سوی دیگر کار شما باید از نظر میزان سود دهی بررسی شود. اینکه کار مدام در حال سود دهی است و یا پروسه کاری با کاهش شدیدی روبرو است. در هر صورت پروتکل های کسب و کار نوپا در دنیای مدیریت مالی بسیار مهم هستند.
کسی که برنامه مالی خوب باشد وقتی گزارش های لازم را مطالعه نماید می تواند خط قرمز های پیش رو را مدنظر قرار دهد. به طور کلی این پروسه سبب می شود که از مشکلات آینده تا حد زیادی جلوگیری صورت بگیرد.
از سوی حسابداری یک سری اسناد ارائه می شود که می تواند پایه و اساس فرآیندهای تصمیم گیری را فراهم سازد. به طور کلی این اسناد شامل سود و گزارش جریان نقدی و یک سری ترازنامه است.

درک مراکز سود بخشی از استراتژی مدیریت مالی

یکی از بخش های مهم در استراتژی مدیریت مالی، درک سود کسب و کار است. به طور کلی فعالیت های اصلی فروش و درآمد عمومی شرکت ها در این راستا ارزیابی می شود. در صورتی که مرکز سود، محدود یا محصور شود نیاز است که جریان درآمد کاهش یا خاموش شود. به طور کلی یک کار برای ادامه و رشد نیاز به سود دارد و در این زمینه یک نکته جالب مطرح است و آن هم افزایش سود است که این بار قرار نیست تنها با تمرکز روی فروش بیشتر حاصل شود. به طور کلی بافتن بازارهای جدید و یک سری روش ها و تکنیک های بازاریابی و فروش به کارایی بیشتر در تولید کمک می کند و از سوی دیگر سرمایه گذاری عاقلانه ای از بودجه های اضافی را در بر می گیرد.

استراتژی مدیریت مالی مربوط به وجه نقد

در کسب و کارهای نوپا هنوز هم پروتکل های وجه نقد دیده می شود و از این رو نیاز به بررسی استراتژی مدیریت مالی مربوط به وجه نقد است. در صورتی که برنامه مالی بدون درک وجوه صورت بگیرد در واقع مسیری بزرگ و گسترده برای ورود مشکلات را ایجاد می کند. یک سری گزارش های مالی سالیانه وجود دارد اما معمولاً این گزارش ها منعکس کننده زمان ورود و بازپرداخت وجوه در چرخه فعالیت ها نیست. دقت شود که اگر فردی به داشتن درآمد برای پرداخت صورت حساب دقت نداشته باشد و بخش هزینه ها را مدنظر قرار ندهد در یک آن استارت آپ دچار شکست می شود. در این راستا نیاز است که دسته بندی درستی در خصوص بودجه های نقدی بررسی شود چون کارمندان معمولاً دوست دارند بدون هیچ تاخیری درست در زمان مقرر حقوق دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی: تعریف فرهنگ سازمانی و کارهای مفید برای پیشبرد فرهنگ سازمانی

اهرم دارایی یک استراتژی مدیریت مالی ایده آل

اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به استراتژی مدیریت مالی برای کسب و کارهای نوپا دقت کنید. یک بخش مهم مربوط به اهرم دارایی است حال یعنی چه؟
در این راستا شرکت به دارایی خود نگاه می کند! اگر شرکت در زمینه ماشین آلات است، بنابراین ماشین آلات بخشی از دارایی هستند اگر شرکت در زمینه های دیگر فعالیت دارد یک سری از بخش های داخلی شرکت دارایی آن محسوب می شود. در صورتی که بتوان دارایی های استراتژیک را جمع آوری کرد می توان شرایط متنوع تری را ایجاد کرد و به طور کلی دارایی های بزرگتری برای شرکتی که قصد تولید یا سرمایه گذاری ایجاد می شود.
این سبک از دارایی ها می تواند پروسه رشد و پیشرفت کار را به صورت کاملاً کاربردی ارزیابی کند. در هر صورت بسیار مهم است که سطح جمع آوری پول شاخص مشخصی داشته باشد.
دارایی های یک شرکت می توانند به عنوان یک وثیقه برای دریافت وام گزینه خوبی باشد. از سوی دیگر دارایی ها ارزش سهام در یک شرکت را بیشتر می کند.
هر چه سرمایه اضافی بیشتر بوده و بودجه عمومی وجود داشته باشد سبب می شود که افزایش سهام صورت بگیرد. دقت کنید که ساختار کسب و کار در این زمینه بسیار مهم است.

استراتژی مدیریت مالی متمایز سازی

یکی از بهترین استراتژی مدیریت مالی برای کسب و کارهای نوپا متمایز سازی است. در این روش در واقع یک برتری رقابتی مطرح است. در واقع شرکت شما محصولی تولید می کند که از نظر مشتری در مقایسه با محصولات مشابه خاص و ویژه به نظر می رسد. در واقع مقصود اصلی این استراتژی به این صورت است که یک سری محصولات و خدمات عرضه می شود که در صنعت مورد نظر یک محصول یا خدمت خاص و منحصر به فرد تلقی می شود و در نهایت به مشتری عرضه می شود. از سوی دیگر نسبت به قیمت آن حساسیت چندان زیادی در آن دیده نمی شود.
در صورتی که از استراتژی مدیریت مالی متمایز سازی برای کسب و کار نوپا استفاده شود باید عواملی مثل کیفیت محصول، قابلیت اعتماد سازی، روش نوآوری و خدمات جانبی، علامت تجاری و همینطور حق الامتیاز به طور کامل رعایت شود

استراتژی مدیریت مالی رهبری

در اصول استراتژی مدیریت مالی رهبری مهمترین داستان تولید محصول با کمترین هزینه است. در واقع این رویکرد تولید در حجم زیاد و با قیمت کم صورت می گیرد. در این سبک از استراتژی مدیریت مالی بسیار مهم است که محصولات در وضعیت غیر تجملی و ساده باشند. مواد خام به خوبی مورد کنترل قرار بگیرد. هزینه مربوط به نیروی کار کمتر شود. از نظر محل جغرافیایی باید شرایط سنجیده شود. صرفه جویی ناشی از منحنی تجربه بسیار مهم است.

استراتژی مدیریت مالی تمرکز در کسب و کار جدید

سیستمی که برای استراتژی مدیریت مالی تمرکز وجود دارد مربوط به بخش معینی از بازار است و سبب می شود که بخشی از دامنه فعالیت محدود تر شود و همینطور دامنه فعالیت نیز محدود شود و شرایط رقابتی نسبت به برخی رقبا ایجاد شود. حال منظور این روش به شکلی است که توجه بر روی برخی محصولات و خدمات خاص که نیاز گروه های کوچکی از مصرف کننده است متمرکز شود.
در این سطح استراتژی تنوع بسیار کم در محصولات اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر باید بازار محدود و معینی ارزیابی شود. حوزه جغرافیایی محدود فعالیت و تحقیق و توسعه تمرکز بر روی یک محصول از سایر بخش های مهم محسوب محسوب می شود.

چرا هنوز هم استراتژی های رقابتی گزینه های مهمتری هستند؟

یکی از روال های مهم در کسب و کارهای نوپا، استراتژی های رقابتی است که به طوری که یک شرکت نوپا چطور می تواند در یک صنعت خاص رقابت داشته باشد. در واقع این استراتژی یک سطح قابل دفاع ایجاد می کند و شرایط به شکلی است که شخص می تواند به نحوی بر رقبای خود غلبه نماید.

ژاپنی ها چه می گویند!

وقتی صحبت از استراتژی های مدیریت مالی می شود همیشه به یاد ژاپن و سیستم کاری عجیب و غریب و جالب این کشور می افتیم و جا دارد که به طور دقیق و رسمی ارزیابی صورت بگیرد که ژاپنی ها چطور پروسه مدیریت مالی در کسب و کار را دنبال می کنند.
یکی از روال کاری مهم در ژاپن این است که خلا بازار رقابت جستجو می شود این بخش در واقع به دلیل عدم حضور رقبا رعا شده است و سازوکار مهمی محسوب می شود.
گزینه دوم تغییر شرایط درگیری و نفوذ است در واقع استاندارد لازم محصولات تعیین می شود و فروش به واسطه کانال های توزیع ویژه برای سایر رقبا ارزیابی می شود. این کانال ها به واسطه سایر رقبا در دسترس قرار نمی گیرد.
ایجاد برتری مربوط به چندین بخش مختلف است به طوری که سبب می شود هزینه ها کاهش یابد، کیفیت بهبود یابد و و قابلیت اعتماد ایجاد شود. از سوی دیگر کسب و کار اعتبار علامت تجاری خود را مشخص میسازد که سهم مهمی از روال است.
در نهایت نوبت به رقابت از طریق همکاری است. مثلاً شرکت می تواند همکاری تنگاتنگی با بانک داشته باشد و یا تامین کنندگان مواد را شناسایی کند و همینطور مواد و قطعات را شناسایی کند این روال سبب می شود که مجتمع های صنعتی و تجاری بتوانند سهم قابل قبولی در اجرا داشته باشند.

نکات مهم در استراتژی مدیریت مالی

کسب و کارهای نوپا هر لحظه امکان سقوط دارند بنابراین شاخص های نزدیک به ریسک های پر خطر در این مدل از کسب و کارها باید به حداقل برسد. از سوی دیگر مدیریت مالی برای برخی از شرکت های نوپا نیاز به بازبینی های چند بخشی دارد در صورتی که این گزینه برای شرکت های بزرگ دنیا نیازی نیست این بازبینی ها سطح خطا را به حداقل می رساند.
معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حسابداری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو، در حسابداری و رسیدگی به امور پرداختی به شما کمک می­کند تا بهترین راندمان کاری و بیشترین سود­آوری را داشته باشید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا