4 روش برای افزایش عملکرد کارمندان

افزایش عملکرد کارمندان

عمکرد کارمندان یک شرکت مهم ترین عامل برای موفقیت و رشد آن شرکت است. در واقع کارکنان با انگیزه ای که توانایی و مهارت بسیار خوبی دارند تا حد زیادی به رشد و موفقیت شرکت کمک می کنند. اولین کاری که یک مدیر خوب بعد از فرآیند استخدام نیروی جدید می تواند انجام می دهد، انتقال وظایف به نیروی جدید و آگاه کردن او از اهداف و انتظارات شرکت است. این ایده با هدف آموزش و توسعه برای افزایش عملکرد و مهارت نیروهای جدید به کار می رود و در واقع نوعی عملکرد استراتژیک است.
اما گاهی اوقات کارمندان کم‌کاری میکنند. کم‌کاری آن‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی نباید نادیده‌ گرفته شود، چرا که روی خط مشی شرکت تاثیر مستقیم دارد. بنابراین منطقی است که هر مدیری نگران کم کاری کارمندان خود باشد زیرا روی راندمان عملکرد کارکنان تاثیر می گذارد.
در ادامه ۴ مورد از کارهایی که مدیران برای افزایش عملکرد کارمندان خود می توانند انجام دهند آورده ایم:

  1. مدیریت زمان:

شیوه ی مدیریت زمان مدیران تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد کارمندان دارد. پیتر دراکر ، در کتاب خود ، “مجری موثر” ، نوشته است که چگونه مدیریت زمان موثر منجر به بهره وری بالا می شود. او  در کتابش سه گام موثر برای مدیریت زمان به اشتراک می گذارد:
اولین قدم، ثبت کردن زمان است. با نوشتن یک گزارش کارهای روزانه میزان زمانی که برای این کارها صرف می کنید، زمانتان را پیگیری کنید و متوجه شوید چگونه زمانتان را مصرف می کنید. نوشتن گزارش روزانه لیستی از کارهای انجام شده به همراه زمان صرف شده باعث افزایش کارآیی کارمندان و عملکرد می شود.
دومین قدم، مدیریت کردن زمان است. با متوقف کردن کارهای غیر ضروری و یا الویت بندی کردن کارها بر اساس اهمیت آن ها زمان خود را مدیریت کنید.
قدم سوم، ادغام کردن زمان است. پس از الویت بندی کردن کارها و کنار گذاشتن کارهای غیر ضروری نوبت آن است که زمان های باقی مانده‌ را با هم ادغام کرده و آن را به کارهای مهمی که زمان قابل توجهی را صرف می کنند اختصاص دهید.
همانطور که می دانیم زمان یک منبع محدود است و در صورتی که از آن به صورت هوشمندانه استفاده شود نتیجه بخش ترین گزینه برای افزایش بازدهی است. در واقع استفاده ی هوشمندانه از زمان به این معنی نیست که برای گرفتن نتیجه ی بیشتر باید زمان کارتان را افزایش دهید؛ در واقع در این راه شما خواهید فهمید که چگونه زمان صرف شده‌تان کاهش و کارآیی و بازدهی‌تان افزایش می یابد.
تفویض وظایف

  1. تفویض وظایف به طور موثر:

از اصلی ترین وظایف مدیران کارآمد، تفویض وظایف و اختیار به کارمندان جهت تحقق یافتن اهداف و انتظارات شرکت است؛ اما آن طور که به نظر می رسد این کار به این سادگی ها هم نیست. قبل از تفویض اختیار به کارمندان باید به یک سری نکات توجه شود که در ادامه آن ها را آورده ایم:

  • دستور العمل های واضحی ارائه کنید

در هنگام واگذاری وظایف به کارمندان کاملا واضح باشید. شما باید بدانید که چه انتظاراتی از کامندان خود دارید و از آن ها چه می خواهید و بتوانید در این راه به آن ها آموزش های درست و واضحی را ارائه  دهید.

حتما بخوانید: چند نمونه مزایای شغلی کارمندان که می توان ارائه داد

  • مجموعه توانایی های کارمندان خود را بشناسید

هر کارمندی توانایی های مختص به خود را دارد و آن را به شما ارائه می دهد. شما باید بدانید که کجا و چگونه از این توانایی ها استفاده کنید تا کارتان را انجام دهید.

  • مسیر پیشرفت را پیگیری کنید

پیگیری پیشرفت وظایف محول شده به کارمندان به شما در بررسی عملکرد آن ها کمک می کند. همچنین بهتر است هنگامی که برای کارها زمان تعیین می کنید، در مشخص کردن این زمان کاملا دقیق باشید.

  • شفافیت داشته باشید

شفاف بودن و یا برقراری ارتباط واضح و روشن با کارمندان در مورد اهداف و انتظارات، پیش از محول کردن وظایف به آن ها باعث اطمینان کارمندان و افزایش وفاداری آن ها می شود. به کارمندانتان آزادی دهید تا بتوانند در مورد ترس ها، افکار و ایده هایشان با شما صحبت کنند.
مدیران فعال می دانند، برای این که کارمندانشان مثمر ثمر باشند و عملکرد بهتری ارائه کنند، نباید همه ی کارها را بر دوش آن ها بگذارند. برقراری ارتباط صادقانه بین دو طرف و آگاه ساختن کارمندان از اهداف سازمانی بسیار مهم و ضروری است. همچنین بهتر است گاهی به کارمندانتان این قدرت را بدهید که وظایف انجام سخت را امتحان کنند.\

تمرکز بر روی کار تیمی

  1. تمرکز روی کارهای تیمی

کار در شرکت در واقع نتیجه ی یک همکاری تیمی است؛ نقش مدیر در شرکت به وجود آوردن این همکاری تیمی، بهبود بخشیدن به عملکرد جمعی و تقویت بخشیدن به اهداف تیمی است. در این مسیر، وعظ کردن قوانین برای اعضای تیم و اجازه دادن به آن ها برای درک قدرت همکاری مشترک نیز بسیار ضروری و مهم است. در یک تیم هر یک از اعضا به یکدیگر وابسته اند و در واقع این مدیر است که آن ها را از این جنبه آگاه می سازد و به آن ها برای همکاری در یک تیم انگیزه می دهد.
ساختن یک تیم منسجم یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار است. دعوت اعضای گروه برای ناهار و یا ترتیب دادن یک سفر کوتاه با اعضای تیم به آب شدن یخ اعضای تیم و شکل گیری رابطه ی مفید و ارگانیک بین آن ها کمک می کند. همچنین می توانید تمرینی را اختصاص دهید که در آن هر یک از افراد راجع به اعضای تیم خود و این که حضور هر کدام از آن ها چگونه به عملکرد تیم کمک می کند، صحبت کنند.

مطلب پیشنهادی: اهمیت رفتار سازمانی و اهداف آن

  1. ایجاد انگیزه و کشمکش در کارمندان

کارمندان با انگیزه ای که در کار خود عمیق می شوند، عملکرد بهتری دارند و کارشان را جدی تر می گیرند. در واقع این انگیزه و انرژی است که به کارمندان کارآیی و رضایت در در کارشان را می دهد.
در محل کار ، همیشه تعدادی از کارمندان انگیزه و اشتیاق بیشتری نسبت به بقیه دارند اما این درست نیست که که شما فقط به افراد با انگیزه و درگیر اعتماد کنید و فقط به آن ها توجه کنید. طبق گفته های گالوپ ، تقریباً 66٪ از کارمندان در شرکت بی مسئولیت هستند و کار مفیدی انجام نمی دهند؛ شرکت های آمریکایی سالانه حدود 500 میلیارد دلار به ازای این کم کاری و بی مسئولیتی از دست می دهند.
برای بهبود خط تولید شرکت و بهبود بهره وری کلی ، شما نمی توانید از کارمندان بی مسئولیت و کم کار چشم پوشی کنید اما می توانید راهی برای تقویت انگیزه و تعامل آن ها پیدا کنید. در ادامه برخی از مواردی که در این راه به شما کمک می کند را آورده ایم:
1. ایجاد انگیزه و کشمکش در کارمندان

  • ایجاد رابطه ای صمیمی

کارمندانتان را بشناسید. با آن ها صحبت کنید و رابطه ی مفید و موثری با آن ها برقرار کنید. برای کار یا به بهانه قهوه به سراغ آن ها بروید؛ سعی کنید با آن ها خارج از حیطه ی کاری آشنا شوید و از جنبه های شخصی آن ها را بشناسید. به آن ها بفهمانید که شما واقعاً مراقب آن ها هستید.

  • آن ها را بشنوید

ممکن است یک مشکل شخصی در خانواده و یا یک درگیری در محل کار انگیزه ی کارمندان در هم بشکند. به یاد داشته باشید که در هر شرایطی کمی همدلی باعث بالا رفتن روحیه کارمندان می شود. این کار به آن ها کمک می کند که دید بهتری پیدا کنند و نسبت به شغل خود وفادارتر باشند.

  • بازخورد

بازخورد ندادن و عدم  توجه به اهمیت این عمل، باعث می شود که روحیه کارمندان تضعیف شود و تعامل آن ها کاهش پیدا کند. در شرکتتان فرهنگی را شکل دهید که در آن بازخورد دادن کارمندان در اولویت باشد. این عمل روشی عالی برای ایجاد انگیزه و تعامل در کارمندان است است.
در نتیجه
امیدواریم لیست فوق به شما کمک کرده باشد دید واضح تری نسبت عملکرد کارمندان و بهبود آن پیدا کرده باشید. در صورت تمایل، خوشحال می شویم که به ما در مورد استراتژی ها و روش های دیگری که برای افزایش عملکرد کارمندانتان استفاده می کنید، بگویید.
معرفی یک راه برای ساده:
با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
سامانه حضور و غیاب آنلاین
منبع: vantagecircle

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا