مزایا و معایب نرم افزارهای حسابداری رایگان

نرم افزارهای حسابداری رایگان

امروز استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان گسترش زیادی داشته و حسابداری سنتی کنار گذاشته شده است. دقت و سرعت استفاده از این نرم افزارهای حسابداری رایگان باعث شده استفاده از این نرم افزارها به روش های سنتی و کاغذی ترجیح داده شود. استفاده از این نرم افزارها مزایا و معایبی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

چرا باید نرم افزارهای حسابداری را جایگزین روش های سنتی حسابداری نمود؟

استفاده از یک نرم افزار حسابداري رایگان می تواند باعث شود کسب و کار شما به شکل بهینه پیش رود. به طور کلی اتوماسیون، سرعت، پیش بینی، سهولت استفاده، ارزیابی نمودن عملکرد و دیگر موارد را می توان از مهمترین مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان دانست. حذف نمودن روش های سنتی و قدیمی در حسابداری مانند استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد اکسل و یا حتی کاغذ و جایگزین نمودن یک نرم افزار ساده و مناسب می تواند تا حد زیادی به پیشرفت شما در کار کمک نماید. کم شدن خطاها، صرفه جویی در مصرف کاغذ را نیز می توان از دیگر دلایل استفاده از این نرم افزارهای حسابداری رایگان دانست. سهولت و سرعت در استفاده از این نرم افزارها باعث شده است که هر روز افراد زیادی حتی در کسب و کارهای کوچک، استفاده از این گونه نرم افزارها را جایگزین موارد دیگر نمایند.

حتما بخوانید: تاثیر ‌نرم‌افزار حسابداری آنلاین بر پیشرفت کسب و کار

تفاوت نرم افزارهای حسابداری رایگان و نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که سرعت، پیش بینی، سهولت استفاده، ارزیابی نمودن عملکرد در نرم افزارهای حسابداری رایگان به مراتب پایین تر است و تنها مزیت آن‌ها قیمت و هزینه کمتر آن‌هاست.

شاید در سازمان‌هایی با گردش مالی بسیار پایین و کوچک بتوان از نرم افزار‌ حسابداری رایگان استفاده کرد اما پس از مدتی و با بیشتر شدن امور حسابداری شما نیاز دارید تا یک نرم افزار حسابداری با قابلیت‌های بیشتر خریداری کنید.

نرم افزارهای حسابداری رایگان

  • نرم افزار حسابداری رایگان معمولا از هسته ضعیفی برخوردار است و نمی‌تواند بخش‌های مختلف کار را به درستی و آسانی انجام دهد.
  • خروجی ها و گزارشات درستی ارائه نمی‌دهد.
  • امنیت خوبی ندارد و ممکن است اطلاعات حسابداری شما یا از بین برود و یا به دست غیر بیافتد.
  • در مواقع ضروری مانند ارسال لیست بیمه و یا در زمان سال مالی به طور جدی شما را با مشکل روبرو می‌کند.
  • معمولا قابلیت چند کاربره بودن را ندارند و یا به گستردگی نرم افزار‌های موجود در بازار نیستند.
  • عدم پشتیبانی مناسب برای نرم افزار
  • به روز رسانی مناسب ندارند و در نتیجه با تغییرات سیستم عامل سازگار نخواهند بود

پس می‌توان نتیجه گرفت که باید یک نرم افزار حسابداری را تهیه کرد.

حتما بخوانید: اصول حسابداری انبار و مراحل آن

اما سوال اینجاست که کدام نرم افزار حسابداری خوب است؟

در میان شمار زیادی از نرم افزار‌های حسابداری که در بازار به چشم می‌خورد، بسیاری از آن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و یا اینکه نسبت به قیمتشان صرفه اقتصادی برای شرکت شما را ندارد.

در ابتدا باید بررسی کنید که از نرم افزار حسابداری چه خواسته‌ای دارید. ممکن است هزینه گزافی بپردازید اما استفاده چندانی از قابلیت‌های یک نرم افزار نداشته باشید.

مهم ترین نکته‌ای که در این چند سال (مخصوصا پس از شیوع ویروس کرونا) مورد توجه کاربران قرار گرفت، این است که نرم افزار حسابداری به صورت آنلاین باشد و بتوان در شرایط دورکاری نیز از آن استفاده کرد.

نرم افزارهای حسابداری رایگان

معرفی و بررسی نرم افزار مالی و منابع انسانی آنلاین فینتو

سیستم مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم آنلاین و تحت وب است که به کاربر این امکان را می دهد تا در هر مکان و زمانی تنها با داشتن دسترسی به اینترنت به راحتی وارد سیستم شده و امور مالی شرکت مورد نظر را مدیریت کند. علاوه بر این ابری بودن این نرم افزارها و آنلاین بودن خدمات آن، سبب می شود هزینه ها تا حد بسیار خوبی در مقایسه با نرم افزار های قدیمی کاهش یابد. این سیستم شامل 4 نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین است.

نرم افزارهای حسابداری رایگان

عملکرد های نرم افزار حسابداری فینتو

سیستم حسابداری آنلاین فینتو با هدف کاهش هزینه ها و سهولت در انجام امور برای مدیران و بخش امور مالی شرکت ها طراحی شده است. در ادامه برخی کارکردها و خدمات این نرم افزار یاد شده است:

  • کنترل موجودی انبار شرکت در پایان هر ماه
  • محاسبه دقیق و موشکافانه سود و زیان
  • مطلع شدن از حجم و زمان سفارش هرگونه کالا
  • ثبت و ضبط نمودن عملیات چک های دریافتی و پرداختی شرکت
  • کنترل ورود و خروج محصولات جدید به داخل انبار
  • ثبت و ضبط نمودن دستمزد کارگران و محاسبه کلیه هزینه ها
  • مدیریت نمودن حساب ها
  • ایجاد فاکتورهای سفارشات با آرم و لوگوی شرکت مربوطه
  • مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل بالا
  • و …

نرم افزارهای حسابداری رایگان

مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

مطمئنا برای همه ما این مسئله پیش آمده است که با قطع شدن برق و یا هنگ کردن ناگهانی سیستم تمام اطلاعات ما از بین رفته است. همانطور که قبل تر گفتیم نرم افزار حسابداری فینتو یک نرم افزار تحت وب با فضای ذخیره سازی ابری است؛ این مسئله سبب می شود که احتمال از بین رفتن اطلاعات در نتیجه ی اتصالات برق و یا مشکلات سخت افزاری کاهش یافته و به حداقل می رسد.

خدمات و مزایای ویژه ی نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

تقریبا اکثر نرم افزار های حسابداری تمامی مزایا و خدماتی که تاکنون ذکر شد را دارند؛ اما نرم افزار حسابداری فینتو شامل یک سری خدمات و مزایای به خصوص نیز هست که باعث می شود در مقایسه با نرم افزار های حسابداری،‌ پرچمدار این حوزه محسوب شود و توجه بازار را به سمت خود معطوف کند. در ادامه این خدمات به خصوص را بررسی می کنیم:

  • محیط کاربری آسان مناسب و آسان

محیط کاربری نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو زیبا و آسان طراحی شده است تا کاربر بتواند بدون نیاز به علم حسابداری به همه قسمت های آن دسترسی داشته باشد و به راحتی برای مدیریت امور مالی و حسابداری از آن استفاده کند.

  • امنیت بسیار خوب

فینتو سعی کرده با استفاده بروزترین روش های امنیت داده و همچنین رمزنگاری اطلاعات امنیت اطلاعات کاربرانش را به بهترین روش ممکن تامین کند.

  • خدمات پشتیبانی مناسب

تیم پشتیبانی فینتو در هر زمان از روز کاری، از طریق تماس تلفنی، تلگرام و تیکت های پشتیبانی آماده ی پاسخ گویی به کاربران هستند.

  • قیمت بسیار خوب

نرم افزار حسابداری فینتو برای ارائه ی خدمات و پشتیبانی هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی کند و به سبب تحت وب بودن سیستم آن هزینه ی کمتری نسبت به سایر نرم افزار های نصبی و نرم افزار های مشابه دارد. همچنین تمام بروز رسانی ها و نسخه های جدید این نرم افزار به صورت خودکار و کاملا رایگان از طریق حساب کاربری برای کاربران اعمال می شود و نیاز به هیچ گونه نصب و قفل های مرسوم نرم افزاری ندارد.

  • استفاده رایگان 30 روزه

فینتو برای ابراز حسن نیت خود، این شرایط را فراهم آورده تا کاربران بتوانند قبل از اقدام به خرید نرم افزار، 30 روز به صورت رایگان از آن استفاده کنند و از خرید خود مطمئن شوند

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا