برای یک حسابدار موفق شدن چه ویژگی هایی باید داشته باشید؟

چند ویژگی شغل حسابداری

یکی از مشاغل پر رونق در بازار ایران، حسابداری است. اگر تا کنون برای شغل آینده خود تصمیم نگرفته‌اید و می‌خواهید شغلی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود و البته با درآمد خوب انتخاب کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای موفقیت در شغل حسابداری، آشنایی با این ویژگی ها و آمادگی برای رسیدن به آن ها ضروری به نظر می‌آید. در این مقاله ضمن معرفی نرم افزار‌ حسابداری آنلاین، در خصوص ویژگی ها و وظایف یک حسابدار موفق صحبت می کنیم.

ویژگی های پوزیشن شغلی حسابداری

حسابداری جزو یکی از مشاغل حساسی است که انجام آن تمرکز و دقت بالایی را می‌طلبد و ضمن اینکه مسئولیت و تعهد بالایی با خود به همراه دارد، از آن دسته از مشاغلی است که برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت در آن، بر خلاف باور برخی از افراد که حسابداری را صرفا یک ریاضی ساده می دانند، بایستی در کنار علاقه و پشتکار، مهارت های مربوط به آن را نیز بیاموزید. جالب است بدانید که حسابداری زیر شاخه های متعددی دارد و در صورت علاقه شما به این رشته و دنبال کردن آن در دانشگاه، گرایش های های زیادی وجود دارد که می توانید در آن تحصیل کنید. گستردگی شغل حسابداری به گونه ای است که می توانید در ابعاد گوناگونی از جمله علمی، فرهنگی، فنی و البته شخصیتی بررسی کرده و در نهایت شناخت کامل تری نسبت به آن پیدا کنید.

خصوصیات علمی و فنی پوزیشن شغل حسابداری چیست؟

یک حسابدار حرفه ای شدن مستلزم آن است که دوره های آموزشی را بصورت تحصیل در دانشگاه یا حتی به صورت آزاد در آموزشگاه های مرتبط بگذرانید. داشتن مهارت کافی در کنار دانش در زمینه های زیر از الزامات وارد شدن به رشته ی حسابداری است.

مفاهیم تخصصی علم حسابداری و اقتصاد

حسابداری متشکل از شاخه ها و زیر شاخه های زیادی است که هر کدام از آن ها مفاهیم تخصصی خود را در بر دارند. بنابراین اشراف کامل به علم اقتصاد و همچنین ارتباط آن با حسابداری، از جمله مهارت هایی است که یک حسابدار حرفه ای باید داشته باشد.

ریاضیات پایه، آمار و جمع آوری و تحلیل داده

یکی از مهم‌ترین ارکان حسابداری، تسلط کامل بر مبانی ریاضیات و همچنین مهارت تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات موجود است.

 

مطالب مرتبط: حسابدار حرفه ای و ویژگی های بارز او

 

راه اندازی و کار با نرم افزارهای حسابداری

در سال های نه چندان دور برای انجام امور حسابداری، از لوازم و دفاتر به صورت فیزیکی استفاده می کردند؛ ضمن اینکه احتمال بروز خطا های انسانی در محاسبات یک امر بدیهی و بر خلاف تصور رایج بود. اما امروزه با توسعه علم و پیشرفت فناوری در زمینه حسابداری، نرم افزار هایی برای انجام دقیق و سریع محاسبات طراحی شده است و توانسته حسابداری را به شغلی حرفه ای مبدل کند. جالب است اگر بدانید که گستردگی و تنوع نرم افزار های حسابداری به گونه ای است که امروز شاهد دو نوع نرم افزار حسابداری در بازار هستیم. نرم افزار حسابداری آفلاین و نرم افزار حسابداری آنلاین.

نرم افزار حسابداری آفلاین

نرم افزار های حسابداری آفلاین دسته ای از نرم افزار های مالی هستند که برای استفاده از آن ها بایستی هزینه گزافی را برای خریداری برنامه و بعد از آن هزینه های متعددی را برای پشتیبانی، نصب و همچنین آپدیت برنامه بپردازید. ناگفته نماند که نرم افزار های حسابداری آفلاین، شما را در زمان و مکان استفاده از برنامه محدود می سازند. به طور مثال شما امور مالی خود را صرفا در مکان و سیستم مشخصی می توانید انجام دهید. شاید شنیده باشید که روزانه تعداد زیادی از حسابداران تمامی اطلاعات مالی خود را که مدت ها برای آن زحمت کشیده بودند، با خرابی سیستم از دست می دهند یا میزان حجم هارد و مطابقت نداشتن آن با حجم فایل حسابداری دغدغه همیشگی آن ها باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم افزارهای حسابداری آنلاین تمامی امکانات نرم افزار های آفلاین را از جمله دقت و گستردگی در انجام کار را دارند؛ اما چیزی که این دسته از نرم افزار ها را متمایز می سازد، نوع کارکرد آن ها است. نرم افزار های حسابداری تحت وب نیازی به نصب ندارند و با هر دستگاهی به راحتی در هر زمانی می توانید اطلاعات مالی خود را به راحتی در دست داشته باشید. از جمله مهمترین مزایای نرم افزار حسابداری تحت وب، امنیت و سرعت بسیار بالا، دقت اطلاعات و غیره است. این روزها نرم افزار های مالی تحت وب انتخاب حسابداران خبره به شمار می رود.

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

دانش حقوقی

معمولا در حسابداری سازمان ها یا شرکت های بزرگ نیاز است که حسابدار دائما در تعامل با ارگان ها و افراد مختلف از جنبه حقوقی و قانونی مسائل از جمله دارایی، مالیات، بیمه و سایر ارگان های مربوطه به درستی و کامل آشنا باشد.

ویژگی های شخصیتی یک حسابدار

پیش از اشاره کردیم که حسابداری در زمره شغل های تخصصی به شمار می رود. بنابراین داشتن دانش و مهارت قسمتی از آن را تشکیل می دهد و برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای بایستی به لحاظ شخصیتی نیز توانایی انجام مسئولیت ها و تعهدات لازم را داشته باشید. از این رو قصد داریم تا در ادامه به برخی از ویژگی های شخصیتی یک حسابدار اشاره کنیم.

مسئولیت پذیری و سخت کوشی

پوزیشن حسابداری فردی مسئولیت پذیر و سخت کوش را میطلبد. موفقیت در حسابداری مستلزم آن است که به طور دائم به دنبال پیدا کردن مهارت های جدید باشید، از این رو ممکن است تا برا ی رسیدن به نتیجه دلخواه مدتی را به آموزش و کسب اطلاعات جدید بگذرانید. بنابراین سخت کوشی شما می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی شما برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای باشد. حسابداری مانند سایر علوم بطور دائم در حال پیشرفت و تغییر است. بنابراین نیاز است تا به عنوان یک حسابدار، علم خود را به روز نگه دارید و با سخت کوشی در پی دستیابی به مهارت های جدید و مرتبط با این شغل باشید.

 

بیشتر بخوانید: مدیران تجاری چگونه موفق می شوند؟

 

امانت و رازداری

یکی از مهم ترین ویژگی های حسابدار خوب، راز دار بودن آن است. بسیاری از آمار و اطلاعات شرکت ها و ارگان های مختلف از جمله مواردی هستند که جزو اسرار محرمانه هر سازمانی به حساب می آیند. در واقع یک حسابدار به واسطه شغلش تمامی اطلاعات شرکت را در اختیار دارد؛ اما بایستی دقت کرد که این اطلاعات عمدا یا حتی سهوا در اختیار دیگران قرار نگیرد؛ ضمن اینکه حسابدار یک مجموعه اطلاعات و داده های مالی و حسابداری شرکت را در اختیار دارد و کم ترین اشتباه یا خطایی در ثبت یا محاسبات این اطلاعات می تواند برای شرکت ضرر های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

ویژگی یک حسابدار خوب

 

روابط عمومی قوی

در حسابداری برای جمع آوری آمار و اطلاعات نیاز است که با بخش های مختلف سازمان در ارتباط باشید. از این رو روابط عمومی قوی یکی از مهم ترین ویژگی های یک حسابدار است. قدرت بیان از دیگر لازمه های این شغل است. بنابراین اگر می خواهید در این راه موفق شوید بایستی فن بیان قوی و در کنار آن روابط عمومی بالایی داشته باشید.

تمرکز و دقت بالا

در پوزیشن شغلی حسابداری شما به عنوان یک حسابدار بطور مدام با اعداد و ارقام سروکار دارید. باید بدانید که محاسبات تنها بخشی از کار شما را در بر می گیرند و باید بسیاری از اطلاعات را به درستی وارد سیستم کنید و در کنار آن تجزیه و تحلیل های آماری داشته باشید که تمامی این کار ها تمرکز و دقت بالایی میطلبد. بنابراین یک حسابدار در زمان انجام کار باید فکری آزاد و تمرکز بالایی داشته باشد. شاید کمی سخت به نظر آید اما در زمان کار بایستی همه دغدغه ها و افکار را از ذهن خود بیرون کرده و تنها کاری که انجام می دهید فکر کردن باشد.

جمع بندی

پوزیشن شغلی حسابداری یک شغل تخصصی و مهارتی است؛ بنابراین اگر علاقه دارید که در این جایگاه فعالیت داشته باشید نیاز است تا از نظر مهارت و تخصص و همچنین ویژگی های شخصیتی برای احراز این شغل مناسب باشید. در این مقاله اشاره کردیم که بخش مالی و حسابداری قلب تپنده هر کسب و کار و سازمانی است؛ از این رو انتخاب یک نرم افزار حسابداری خوب از اهمیت بسزایی برخوردار است. فینتو توانسته است با طراحی و عرضه نرم افزار حسابداری آنلاین خود را پیشتاز در این عرصه نموده و نیاز حسابداران و شرکت ها را تا حد قابل توجهی برآورده سازد. فینتو همراه اول کسب و کار شما.

 

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا