سعید توتونچی خبر از کاهش مالیات علی الحساب ۴ درصدی به ۲ درصد داد!

کاهش مالیات علی الحساب ۴ درصدی به ۲ درصد-فینتو

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی در گفتگویی با شبکه اخبار دارایی و اقتصاد، با اشاره به ماده 163 قانون مالیات های مستقیم، اظهار کرد:

طبق ماده 163 قانون مالیات های مستقیم، سازمان امور مالیاتی به طور قانونی می تواند مالیات بعضی از مودیان خود را به صورت علی الحساب اخذ و در پایان دوره ی مالیاتی با دریافت اظهارنامه مالیاتی، آن را نهایی نماید.

سعید توتونچی ادامه داد: طبق این امر در آیین نامه ای که وضع شده بود، تعیین شد که واردکنندگان 4 درصد مالیات علی الحساب خودشان را در گمرک پرداخت نمایند و در سال آینده که مالیات خود را می پردازند، این 4 درصد به عنوان مالیات علی الحساب شمرده شود و مابقی محاسبه و نهایی گردد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اظهارنامه مالیات بر درامد اشخاص حقوقی

توتونچی با بیان اینکه دسته ای از مودیان مالیاتی خوش حساب از نظر سازمان امور مالیاتی با یک ارتباط سامانه ای که بین سازمان مالیاتی و گمرک برقرار شده بود، از پرداخت مالیات علی الحساب معاف شده بودند، گفت: ناگفته نماند که جمعی از وارد کنندگانی که از دید سامانه مالیاتی جز مودیان خوش حساب قرار نمیگرفتند، مالیات علی الحساب خود را تمام و کمال پرداخت کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی کالا و همچنین اصلاح نرخ ارز محاسباتی، وزارت اقتصاد برای همراهی نقدینگی واردکنندگان، مالیات علی الحساب 4 درصدی واردکنندگان را به 2 درصد کاهش داده. بدیهی است که دولت با این کار میزان مالیات علی الحساب پرداختی را به نصف کاهش داده است.

توتونچی در پاسخ به این سوال که “آیا مالیاتی که پیش از این معادل 4 درصد پرداخت می شد، به مودیان عودت داده می شود یا خیر؟” گفت: خیر. چراکه مالیات دریافتی، مالیات علی الحساب بوده و از آنجائیکه در سال آتی مالیات قطعی مشخص می شود، احتیاجی به بازگشت مالیات های علی الحساب دریافتنی نیست.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در آخر تاکید کرد که این اقدام در راستای تسهیل تجارت و کسب و کار، کاهش نقدینگی مورد نیاز فعالان اقتصادی و همچنین کاهش بار هزینه ای مورد نیاز آن ها بود که تا پایان سال جاری این شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا