قانون جدید مالیاتی 1401

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان با توجه به فراهم شدن سامانه‌ها و زیر‌ساخت‌های مربوطه، به صورت تدریجی اجرایی می‌شوند.

موضوع مطرح شده به تازگی در جلسه ستاد اقتصادی دولت نیز  مطرح و بر اجرایی شدن قانون، هم‌زمان با اطلاع رسانی عمومی تاکید شده است.

در همین راستا وزیر اقتصاد در نامه‌ای به دکتر رضائی “معاون اقتصادی رئیس جمهور”، با اشاره به ماده 2 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اعلام نموده است که کلیه اشخاص مشمول، موظف هستند تا به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور مقرر می‌نماید، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مودیان اقدام نمایند.

در ادامه این عریضه آمده است، با توجه به این که سامانه مودیان در تیر ماه سال جاری رونمایی شده و سازمان امور مالیاتی نیز آماده اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است، از این رو پیشنهاد اجرای فراخوان مورد نظر به شرح زیر برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تصمیم‌گیری نهایی، ارائه می‌گردد:

۱) فراخوان اجرای داوطلبانه قانون توسط مودیان داوطلب و برخی مودیان خاص از جمله شرکت‌های بورسی و دولتی و مودیان موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۱۵ برای اجرای قانون از تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱

۲) فراخوان الزامی اجرای قانون توسط اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱ برای اجرای قانون از ۱۴۰۱/۱۰/۱

۳) فراخوان الزامی اجرای قانون توسط صاحبان مشاغل موضوع فراخوان‌های ۸ گانه مالیات بر ارزش افزوده قبلی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱ برای اجرای قانون از ۱۴۰۲/۱/۱

۴) فراخوان الزامی اجرای قانون توسط صاحبان مشاغل گروه‌های اول و دوم صاحبان مشاغل موضوع آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌ مستقیم در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۰ برای اجرای قانون از ۱۴۰۲/۴/۱

۵) فراخوان الزامی اجرای قانون توسط کلیه اشخاص باقیمانده در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱ برای اجرای قانون از ۱۴۰۲/۱۰/۱

تبصره: کلیه اشخاص مشمول قانون می‌توانند در هر یک از فراخوان‌های مذکور شرکت داشته و به صورت داوطلبانه نسبت به اجرای قانون اقدام نمایند.

فینتو

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

CallToActionBlog.Hooghoogh

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا