حق الزحمه حسابرسی 1403 – جدول + بخشنامه

نرخ حق الزحمه حسابرسی

جدیدترین نرخ حق الزحمه حسابرسی همانند هر سال منتشر شد که در ادامه آن را برای شما آماده کرده ایم پس مثل همیشه تا انتها همراه فینتو باشید.

 

نرخ حق الزحمه حسابرسی 1403

نرخ حق الزحمه حسابرسی مانند هر سال توسط جامعه حسابداران رسمی ابلاغ شد که در جدول زیر میتوانید آن را مشاهده کنید. البته مهم است توجه داشته باشید که این نرخ به عنوان یک مبنا و پایه سالیانه است و با توافق میان حسابرس و کارفرما میتواند بیشنر از ارقام زیر باشد.

ردیف
رتبه حرفه ای
نرخ پایه حق الزحمه ساعتی
1
کمک حسابرس
200 هزار تومان
2
حسابرس
300 هزار تومان
3
حسابرس ارشد
450 هزار تومان
4
سرپرست حسابرسی
700 هزار تومان
5
سرپرست ارشد حسابرسی
900 هزارتومان
6
مدیر حسابرسی اول
1.200.000 هزار تومان
7
مدیر حسابرسی دوم
1.500.000 هزار تومان

 

بیشتر بخوانید: وظایف حسابدار حقوق و دستمزد چیست؟ لیست کامل

 

 

حق الزحمه حسابرسی 1403

علاوه بر نرخ هایی که در جدول فوق مشاهده کردید، نکات مهم دیگری نیز در خصوص حق الزحمه حسابرسی 1403 عنوان شده است که به شرح زیر است:

1-  نرخ های پایه حق الزحمه ساعتی رتبه های حرفه ای در محاسبات حق الزحمه پیشنهادی خدمات حسابرسی به عنوان ميناء ملاک عمل میباشد و اعمال مبالغ بیشتر از نرخ های فوق و قراردادهای سایر خدمات حسب توافق طرفین مجاز است.

2- ساعت کار حسابرسی صورت های مالی سالیانه برای کارهای حسابرسی کوچک (موضوع ماده (۹) آیین نامه سقف مجاز ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای)، برابر 100 ساعت و حق الزحمه آن بر اساس نرخ های پایه موضوع این اطلاعیه، مبلغ 375 میلیون ریال تعیین میگردد.

3- برای هر کار حسابرسی باید فرم برآورد بودجه ساعتی انجام آن کار (به تفکیک سرفصل حسابها و عناوین مورد رسیدگی و رتبه های شغلی مسئول رسیدگی) همراه با مستندات برآورد بودجه تهیه و تنظیم شود

4- ترکیب رتبه های شغلی کارکنان حرفه ای مامور در هر کار حسابرسی، باید با رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده در «آیین نامه سقف مجاز ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای» تعیین گردد.

5- حق الزحمه خدمات حسابرسی شامل حق الزحمه ساعت کار مستقیم حسابرسان مامور در هر کار حسابرسی، طبق بودجه ساعتی برآورد شده و هزینه های سربار قابل تخصیص هر کار محاسبه شده است.

6- ضروری است نرخ های مذکور در ارائه خدمات حسابرسی اعم از قراردادهای در جریان، شروع کارهای قبلی و به خصوص در انتخاب به عنوان حسابرس جایگزین، رعایت شود.

7- اجرای سیاست ها و روش های مناسب از جمله پرداخت حقوق و مزایای مکفی موجب جذب و نگهداری کارکنان حرفه ای دارای توانایی، صلاحیت و پایبند به اصول اخلاق حرفه ای می شود که برای حفظ کیفیت حسابرسی ضروری است. این موضوع در بررسی های نظارتی جامعه لحاظ خواهد شد.

8- عدم رعایت مفاد این ضوابط مشمول تنبیه های انضباطی ردیف های (۷۶) و (۷۷) جدول تخلفات و تنبیه های انضباطی موضوع ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی هیأت های انتظامی (مصوب وزیر دادگستری و وزیر امور اقتصادی و دارایی)، خواهد شد.

 

بخشنامه حق الزحمه حسابرسی

بخشنامه حق الزحمه حسابرسی که توسط هیئت وزیران تصویب و توسط جامعه حسابداران ابلا شد و در بالا جدول و متن آن را برای شما قرار دادیم، به شرح زیر است. (برای مشاهده و دریافت تصاویربا کیفیت بهتر، بر روی عکس ها کلیک کنید)

حق الزحمه حسابرسی 1403

حق الزحمه حسابرسی

 

با استفاده از نرم افزار حسابداری فینتو میتوانید به تمام امور مالی و حسابداری خود رسیدگی کنید. فینتو یک نرم افزار حسابداری آنلاین (ابری) است و شما میتوانید از هر کجا و با هر دستگاهی (لپ تاپ، موبایل، تبلت و کامپیوتر) رسیدگی کنید. فینتو 15 روز مهلت استفاده رایگان از تمامی امکانات نرم افزار را برای شما پیش بینی کرده است و شما میتوانید همین حالا و با کلیک بر روی تصویر زیر از تمام امکانات نرم افزار حسابداری از جمله سیستم خرید و فروش، ثبت اتوماتیک اسناد، خزانه داری و انبار داری، امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان و… استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا