بررسی اقتصاد دیجیتال در روزهای کرونایی

بررسی اقتصاد دیجیتال در روزهای کرونایی

این روزها که برای عموم مردم در سراسر جهان به سختی سپری می شود، دارای مزیت هایی نیز بوده که یکی از آنها می تواند رشد چشمگیر استفاده از خدمات الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال کشور ها باشد. مخصوصا وقتی دیده شد که کسب و کار های دیجیتال راحتتر با مشکلات اخیر کنار آمدند و نسبت به رقبای سنتی و غیردیجیتالی خود این روزهای سخت گذاشتند باعث شد تا کشورها بر روی دیجیتالی کردن خدمات مختلف بیشتر تمرکز کنند. کرونا موجب کمک و توجه به اقتصاد هوشمند و فناوری‌های اطلاعاتی شده است. در واقع، کرونا باعث شده اقتصاد دیجیتال در کانون توجه سیاست‌گذاران قرار بگیرد و تسهیلات ویژه‌ای به این بخش روانه شود به‌طوری‌که وزارت ارتباطات اخیرا اعلام کرده شرکت‌های فعال در حوزه ICT دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و واحدهای دارای تاییدیه دانش‌بنیان می‌توانند از تخفیفات و تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی :دلایل رونق بازار بورس ایران در دوران کرونا

ویروس کرونا باعث شد تا کسانی که معمولا سنتی فکر می کردند و با اقتصاد هوشمند میانه خوشی نداشتند به مزایای آن پی برده و به فکر قدم برداشتن به سمت آن باشند. از جمله اتفاقات خوب دیگر در این دوران می توان به رشد چشمگیر استفاده از سامانه های هوشمند از جمله بانکداری اشاره کرد که خود باعث کاهش بسیاری از هزینه ها می شوند.

این مهمان ناخوانده به کسب و کارهای اینترنتی کمک کرد تا رشد شایانی داشته باشند و همچنین باعث شد تا سازمان ها و بخش های مختلف روی خدمات آنلاین خود تمرکز کنند و آنها را بهبود بخشند.

تهدید بازار سنتی

حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال نیز مانند انقلاب صنعتی دارای مزایا و معایبی خواهد بود که غیر قابل انکار است . بسیاری از مشاغل با گسترش اقتصاد دیجیتال نابود خواهند شد زیرا اقتصادهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، دیگر نیازی به نیروی کار همانند قبل نخواهد داشت و این امر، بیشتر مشاغلی که با اقتصاد دیجیتال انطباق پیدا نکنند را با رکود مواجه کرده و حتی دستمزد این مشاغل نیز کاهش خواهد یافت.

اما از طرفی نقش نیروهای آموزش دیده که به رشد اقتصاد دیجیتال کمک می کنند ، و در سالهای گذشته با بی مهری با آنها برخورد می شد در این دوران پر رنگ تر خواهد شد.

با توجه به ویژگی های یادشده، مشاهده می شود اقتصاد دوره پساکرونا فرصت ها و تهدیدهای زیادی برای اقتصاد کشورها بدنبال خواهد داشت. مهم ترین فرصت مغتنم در دوره پساکرونا، سرعت گرفتن رشد اقتصاد دیجیتال و افزایش نفوذ آن در اقتصاد کشور است که باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام شود تا آسیب سنگین به زیر ساختاه وارد نکند.

مطلب پیشنهادی: مطلبی برای درک بهتر تاثیرات کرونا ویروس بر فناوری و تکنولوژی

فینتو:

فینتو یک حسابدار خبره است که می تواند علاوه بر محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان شما به صورت آنلاین، دیسکت بیمه و مالیات آنها را نیز تهیه کند.
با فینتو می توانید یک حسابدار برای چندین شرکت و بی نهایت پرسنل داشته باشید آن هم با کمترین تعرفه و صرف کمترین زمان ممکن، چراکه با حداقل دانش حسابداری نیز می شود از آن استفاده نمود.ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا