دلایل اهمیت داشتن حساب مخارج برای تمام افراد

دلایل اهمیت داشتن حساب مخارج برای تمام افراد

اهمیت داشتن حساب مخارج یک درس مالی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر شما و خانواده تان امنیت اقتصادی می خواهید ، داشتن حساب و کتاب تنها پاسخ است.در ادامه مطلب شش دلیل خوب وجود دارد که چرا همه افراد باید مخارجشان را کنترل کنند.

  1. به شما کمک می کند به اهداف بزرگتر فکر کنید

داشتن حساب و کتاب به شما کمک می کند اهداف بلند مدت خود را بفهمید و در راستای آنها تلاش کنید. اگر فقط بی هدف زندگی می کنید و پول خود را برای هر شیئی زیبا و براق که نظر شما را جلب میکند خرج می کنید ، چگونه می توانید به اندازه کافی پول برای خرید ماشین جمع کنید؟، یا به سفر مورد علاقه خود بروید؟ ، یا مبلغی را برای خرید خانه پس انداز کنید؟
داشتن حساب و کتاب شما را مجبور می کند تا اهداف خود را ترسیم کنید ، پول خود را پس انداز کنید ، پیشرفت خود را پیگیری کنید و رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. خوب ، ممکن است وقتی متوجه شوید که بازی جدید کامپیوتری یا لباس مورد علاقه تان را نباید بخرید کمی ناراحت شوید. اما وقتی به خودتان یادآوری می کنید که برای یک خانه جدید پس انداز می کنید ، رو برگرداندن از محصول مورد علاقه خود و دست خالی برگشتن از فروشگاه برایتان راحتتر خواهد بود.

حتما بخوانید: چگونه مذاکره هایی روشن و واضح در محیط کار داشته باشیم؟

  1. کمک می کند پول نداشته را خرج نکنید !!!

گاه اتفاق می افتد که با وجود اینکه پول کافی ندارید باز هم دست به خرید میزنید. از دوست خود قرض میکنید تا به کالایی که میخواهید برسید.
در سالهای دورتر که هنوز انسان به این اندازه مصرفگرا نشده بود ، مردم عادت داشتند که با وسایلشان زندگی کنند و به خوبی از آنها محافظت کنند. اما با رسیدن به دوران مصرفگرایی مردم پول خود را خرج می کنند و یا خود را بدهکار می کنند تا  به کالایی دست یابند که به آن واقعا احتیاج ندارند.
با این حال اگر برای خود حساب مخارج مشخص کنید به اشکال نخواهید خورد. زیرا مقدار درآمدتان را میدانید و میدانید نباید از آن بیشتر خرج کنید. به خود میتوانید این امید را بدهید که در آینده ای نزدیک وقتی دوستانتان در حال پرداخت بدهی خود هستند شما خودروی مورد علاقه تان را خریده اید و یا در حال اسباب کشی هستید.

  1. در زمان بازنشستگی شما دغدغه ای نخواهید داشت

بیایید در نظر بگیریم که شما هر ماه فقط اندازه درآمدتان خرج می کنید و هیچ بدهی به بار نمی آورید. اما یک نکته را در حساب و کتابتان جا انداختید و آن پس انداز برای آینده تان است . حساب و کتاب می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. مهم است که بخش پس انداز را در حساب و کتابتان ایجاد کنید. اگر هر ماه بخشی از درآمد خود را به پس انداز اختصاص دهید ، در نهایت می توانید در دوران بازنشستگی به آسودگی زندگی کنید. البته شاید امروز باید بخشی از درآمدتان را صرف پس انداز کنید اما ارزشش را دارد.

چرا از دید وارن بافت پول نقد بهتر است؟

  1. کمک به کنار گذاشتن عادتهای غلط

اگر دخل و خرجتان را داشته باشید و بدانید که چه مقدار پول صرف چه کاری می کنید ، کم کم متوجه خواهید شد که شما نیازی به بسته های اینترنتی با قیمت بالا را ندارید و یا می توانید 10 دقیقه زودتر بیدار شوید و کمی پیاده روی کنید و یا کمتر سیگار بکشید.

  1. در شرایط اضطراری خیالتان راحت خواهد بود

زندگی مملو از فراز و نشیبهای غیر منتظره است. ممکن است بیمار شوید یا نقص عضو پیدا کنید و یا یکی از عزیزانتان را از دست بدهید و…. که همه اینها می تواند باعث یک بحران مالی برای شما بشود.
و همیشه این شرایط در بدترین زمان ممکن رخ میدهد. برای مثال زمانی که شما تمام حقوقتان را صرف خرید یک فرش جدید یا کالای دیگر کرده اید. در همین زمان است که حساب پس انداز می تواند کمک حال شما باشد تا بحران را پشت سر بگذارید.
حتما هم نیاز نیست که نصف حقوق خود را پس انداز کنید. اگر ماهانه یک پنجم از پولتان را در یک صندوق پس انداز بگذارید پس از مدتی خواهید دید که مبلغی قابل توجه در آن است.

  1. یک خواب راحت

زمانی که مشکل مالی داشته باشید ، نتوانید بدهی خود را بپردازید و یا قسط وام خود را پرداخت کنید ، همه و همه آرامش روحی شما را به هم میزند. داشتن حساب مخارج به شما کمک می کند تا چیزی را فراموش نکنید و برای همه چیز برنامه ریزی کنید و این خود باعث کاهش استرس خواهد شد.
البته که این فقط نوک کوه یخ است و مزایای بسیار زیاد دیگری هست که پس از داشتن حساب و کتاب به آنها پی خواهید برد.

مطلب پیشنهادی: آنچه باید در مورد ریبرندینگ یا بازسازی برند بدانید

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا