چگونه مذاکره هایی روشن و واضح در محیط کار داشته باشیم؟

چگونه مذاکره هایی روشن و واضح در محیط کار داشته باشیم؟

مذاکره امری مشکل است که نیازمند دانش خاص و کاربردی است. برای تبدیل شدن به یک نیروی کار قوی که بتواند با شخصیت های متنوع ارتباط برقرار کند، نیاز داریم تا اصول مذاکره را از جنبه های گوناگون بررسی کرده و بیاموزیم.
وقتی زمینه ها ، نظرات و اولویت های مختلف را در محل کار جمع کنید ، از اصطکاک گاهی اوقات نمی توان جلوگیری کرد. در یک مطالعه جهانی توسط CCP ، بیش از 85٪ از کارمندان گفته اند که درگیری در محل کار خود را تجربه کرده اند. بنابراین باید برای ارتباط با همکاران و رفع مشکلات به وجود آمده میان شما، به نکاتی در مذاکره توجه کنید.
مکالمه پاکسازی یک قطعه اساسی از مجموعه ابزارهای اصول مذاکره است. در این مقاله قصد داریم تا با شما در مورد نحوه مکالمات پاکسازی ، نحوه انجام این مکالمات مهم و همچنین نکات مربوط آن صحبت کنیم.

حتما بخوانید: چطور کارمندانی شاد داشته باشیم؟

مکالمات پاکسازی چیست؟

مکالمه پاکسازی عملی است برای برقراری ارتباط با شخص دیگر از طریق مکالمه بعد از اتفاقی که باعث ایجاد قطع ارتباط شده است و به عنوان ابزاری مفید برای حل مشکلات و مسائل روزمره یا ایجاد ارتباط عمیق تر عمل می کند.
مکالمات پاکسازی می تواند کوتاه و مهم باشد ، یا شامل یک پروسه طولانی بین فقط دو نفر یا یک گروه انجام شود. در محیط کاری به دلیل فشارهای گوناگون ممکن است بین دو نفر و یا دوتیم، اختلافی به وجود آید و به دلایل مختلف به تنش و اصطکاک منجر شود. در این مواقع مکالمات پاکسازی با دید باز و همراه با آرامش می تواند کمک شایانی کند.

چگونه مکالمه های پاکسازی داشته باشیم

یک مکالمه پاکسازی نیاز دارد تا طبق اصولی خاص انجام شود تا مثمر ثمر واقع شود. در اینجا مرحله به مرحله برای شما نکات کلیدی این نوع مذاکره را بیان خواهیم کرد اما به یاد داشته باشید که تمرین زیاد و نشان دادن خلاقیت نکاتی مهم است که باید برای تبدیل شدن به یک فرد موفق در مذاکره به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: دلایل اهمیت داشتن حساب مخارج برای تمام افراد

مراحل یک مکالمه پاکسازی

  1. مکالمه را ارائه دهید: یک شخص به طور رسمی از دیگری می خواهد یک مکالمه صریح داشته باشد. آغازگر مکالمه می تواند قصد مثبتی را که آنها برای این رابطه دارند بیان کند. به این ترتیب ، هر دو سمت در مورد اینکه باید مذاکره ای با هدف حل مشکلات انجام شود، به توافق خواهند رسید.
  2. اشتراک اولیه: با فرض تمایل گیرنده ، شروع کننده سپس واقعیت ها، داستان ها و تفسیرها و احساسات هر دو طرف را بیان می کند و به دنبال یک نقطه مشترک در میان آنها نی گردد.
  3.  گوش کنید و بفهمید: طرف دوم نیز در این بین صحبتهای انجام شده را بررسی و سعی بر درک وضعیت موجود می کند. همچنین با گوش دادن به نظرات و صحبتهای فرد آغازگر اجازه می دهد تا نگرانی هایش شنیده شود.
  4.  تغییر نقش اختیاری: در این مرحله از مکالمه ،شخص دوم ممکن است تا در مورد صحبتهای انجام شده نظری متفاوت داشته و یا فکر کند که صحبت انجام شده کامل نیست. پس دوباره مذاکره را از مرحله اشتراک اولیه شروع کرده و مسائل ذهنی اش را مطرح می کند.

مواردی که باید هنگام داشتن یک مکالمه پاکسازی در نظر بگیرید

برای اطمینان از یک نتیجه مثبت و موثر برای یک مکالمه روشن ، همه طرفین باید بر اساس چند اصل خاص همسو شوند. اگر طرفین موضوع بدون جانبداری و تعصب رفتار کنند ، به احتمال زیاد مکالمه اثرات ماندگاری ایجاد می کند.

  • نیت مثبت: مهم است که هر کس که در این مکالمه پاکسازی شرکت دارد، با تفکر مثبت و بدون جهتگیری در مورد دیگران در جلسه حاضر شود. تمرکز بر این امر، محیطی دوستانه و همکارانه را برای برقراری ارتباط به وجود می‌ﺁورد.
  • اعتماد: برای این که بتوانیم گفتگوی خود را با مخاطبمان شروع کنیم، باید به یکدیگر اعتماد کنیم. اعتمادسازی با ﺁسیب پذیری شروع می شود. برای مثال، احساسات خود را با دیگران در میان گذارید و به او کمک کنید که محیطی امن برای شما ایجاد کند تا بتوانید صادقانه و بی‌ریا باشید.
  • ایمنی روانی: برای موفقیت در گفتگو، هر یک از همکاران باید در این موقعیت احساس ﺁرامش کند. احساس این که یک فضای امن روانی برای سهیم شدن افکار و نگرانی های واقعی شما وجود دارد، مهم تر است. این یک گفتگو است که نیازمند همیاری هر دو طرف است. بنابراین شرکت‌کنندگان باید احساس امنیت کنند و فعالانه با دیگران ارتباط برقرار کنند.

هدف هر کار ﺁگاهانه و موفق این است که به کارکنان اجازه دهد تا خود را به درستی معرفی کنند. برای رسیدن به یک جامعه هدفمند نیاز است تا ذهنیت ودیدگاه افراد آشکار شود. هنگامی که اختلافات میان همکارانمان به وجود می‌ﺁید، مذاکره پاکسازی اجازه می‌دهد که موضوع به شیوه‌ای مؤثر حل و فصل شود.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

3 در مورد “چگونه مذاکره هایی روشن و واضح در محیط کار داشته باشیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا