برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست!

برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست

در دوران کاری افراد زیادی را ملاقات می­کنیم و می­بینیم بعضی افراد متخصص چندان فعالیتی روی برندسازی شخصی نکرده­‌اند و در آن سو افرادی که متخصص نیستند ممکن است بیشتر روی برند شخصی‌شان فعالیت کنند. باید توجه داشت که ساختن برند شخصی شما بدون تخصص زیربنایی یک فاجعه است. یک سوال بهتر ممکن است این باشد: آیا شما در حال ساختن یک شخصیت هستید یا یک برند؟ چرا قبل از ساختن یک برند شخصی می‌بایستی متخصص شوید؟

اگر متخصص هستید، نیازی نیست به افراد بگویید که من متخصصم!

تبدیل شدن به یک متخصص، کار سختی است اما ارزشش را دارد. شاید با بیان یک مثال راحت‌تر موضوع را درک کنید. فردی را در نظر بگیرید که تخصص نسبتا خوبی دارد و با مفهوم  بازاریابی یا برندینگ تا قبل از شروع کسب و کارش آشنا نیست. این فرد با گذشت زمان و خدمات‌رسانی به مشتریانش، به تدریج فرصت‌های بیشتر و بزرگ‌تر و سپس پوشش روابط عمومی بهتری به دست می آورد. همچنین تجربه کاری بیشتری نیز پیدا می­‌کند. سرانجام تخصص و شهرت این فرد به جایی می‌­رسد که می­‌تواند بر روی آن فعالیت کند.
بنابراین، شاید هنوز زمان فعالیت بر روی برند شخصی شما نباشد و بهتر باشد تا با انجام موارد زیر به یک متخصص تبدیل شوید.

حتما بخوانید: چگونه مذاکره هایی روشن و واضح در محیط کار داشته باشیم؟

تمرکز بر روی یک تخصص

مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید؛ البته تا زمانی که تصمیم بگیرید که واقعاً خوب باشید. این می تواند حسابداری، بازاریابی، طراحی گرافیک یا دیگر رشته‌ها و گرایش‌ها باشد. نکته اصلی این است که به حوزه اصلی در رشته خود بروید. ممکن است در اوایل کار مجبور شوید موقعیت شغلی‌های پایین‌تر از حد انتظار‌تان را قبول کنید؛ اما اهمیتی ندارد.

اهداف تخصصی و دانش عمیق

برای اینکه در یک حوزه متخصص شوید، باید بیشتر از دیگران پیش بروید و در رشته خود عمیق‌تر شوید. افرادی که دانشی با “کیلومترها گشتردگی اما فقط یک سانتیمتر عمق” دارند بسیار جذاب هستند؛ اما متخصص نمی شوند. اهداف سه ماهه‌ای بسیار خاص را تنظیم کنید که شما را به متخصص بودن در حوزه خود نزدیک کند. به دانش کم اکتفا نکنید و عمق دانش خود را بالا ببرید. کسانی که در هر حوزه‌ای کتاب، مقالات یا کنفرانس‌های آن‌ها را دنبال می کنیم، در دوران یادگیری‌شان یک قدم از دیگران جلوتر بودند و عمیق تر به مباحث نگاه کرده اند.

علم خود را به روز کنید

جمله معروف “تمرین همه چیز را عالی می­‌کند” را نادیده بگیرید. شما نمی‌توانید فقط با انجام کار‌هایی که قبلاً انجام می‌دادید و با اکتفا به دانش قبلی خود، متخصص شوید. شما باید عمیق‌تر پیش بروید، ریسک کنید و به دنبال افرادی باشید که در یک تخصص موفق هستند. به عنوان مثال، وقتی مردم برای اولین بار تلفن‌های هوشمند را دیدند، برخی از افراد فن‌آوری گفتند که آینده واقعی در برنامه‌های کاربردی است. کارشناسان پذیرش و برنامه نویس‌های کاربردی سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده و فعالیت خود را شروع کرده بودند. زمانی که تلفن‌های هوشمند به بازار عرضه شد، آن‌ها متخصصان واقعی بودند و فعالیت‌شان رونق گرفت.
همچنین اگر می‌خواهید در مدت زمان طولانی متخصص باشید، باید پس از تبدیل شدن به یک متخصص، برای حفظ تخصص خود باز هم رشد کنید. حتما شما هم شنیده‌اید که در مورد کسی بگویند که او قبلا کارش خوب بود و الان دیگر خوب نیست. پس اگر می خواهید تخصص خود را حفظ کنید ، تحول و پیشرفت را در برنامه خود قرار دهید.

برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست

دنبال کردن افراد متخصص

بدون کمک گرفتن از اساتید و مشاوره گرفتن از آن‌ها تبدیل شدن به یک متخصص دشوار است. شما می توانید بدون آن‌ها فعالیت کنید؛ اما در معرض خطر و اشتباهات محدودکننده هستید. دریافت بازخورد در مورد آنچه انجام می دهید خوب است. به خصوص از طرف کسی که در واقع به شما اهمیت می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: دلایل اهمیت داشتن حساب مخارج برای تمام افراد

افزایش ارتباط مفید با دیگران

شما با استفاده از برند شخصی خود می‌‌توانید با سایر افراد و کسب‌و‌کار‌های مختلف که حوزه فعالیت‌شان مشابه با شما است آشنا شوید. این ارتباط شما را به مخاطبان جدید متصل می‌کند و باعث کسب سود بیشتر می‌شود.

اولویت‌های خود را مشخص کنید

 برند سازی شخصی شما را به سمت یک هدف تعیین شده سوق می‌دهد. لازم است در مورد اهداف و آینده ای که می‌خواهید بدست بیاورید فکر کنید. تعیین اولویت‌ها به شما در جهت تعیین اقدامات و تصمیمات بعدی کمک می‌کند.

خود واقعیتان باشید

یکی از مهم‌ترین عناصر ساخت برد شخصی این است که شما باید خودتان باشید. لازم نیست پیرو بقیه باشید راه خودتان را بروید، اما می‌توانید گاهی از مسیر دیگران الهام بگیرید. احتمال موفقیت شما زمانی بیشتر خواهد شد که تمرکز بر خودتان بیشتر از هرچیزی باشد. در اینجا اصالت شخصی بسیار مهم است و به خاص بودن شما کمک می‌کند.

 به یاد داشته باشید: نباید به مردم بگویید تا شما را متخصص صدا کنند!

زمانی که واقعا به هدفتان رسیده‌اید که مردم خودشان شما را به عنوان یک متخصص باور کنند!

شرکت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید

هر مدیر خوب نیازمند ابزاری قدرتمند است تا بتواند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو ابزاری قدرتمند است که می تواند به مدیران در کنترل کارمندان و محاسبه حقوق و دستمزد آن‌ها کمک کند. شما همیشه یک مدیر لایق هستید و باید بهترین ها برای شما باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو کار مدیریت خود را بسیار آسان تر کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

2 در مورد “برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست!”

  1. باریکلا
    برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست هست. این روزها به لطف شبکه های مجازی همه میخوان برند خودشون رو بدون هیچ دانشی بسازن که البته اغلب شکست میخورن

  2. بازتاب: بهترین مشاوره برای کاندیدای انتخابات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا