فینتو پلاس

برندسازی شخصی بدون تخصص، راهی به بن بست

فینتو پلاس

در دوران کاری افراد زیادی را ملاقات می­کنیم و می­بینیم بعضی افراد متخصص چندان فعالیتی روی برندسازی شخصی نکرده­ اند و در آن سو افرادی که متخصص نیستند ممکن است بیشتر روی برند شخصیشان فعالیت کنند. باید توجه داشت که ساختن برند شخصی شما بدون تخصص زیربنایی یک فاجعه است. یک سوال بهتر ممکن است این باشد: آیا شما در حال ساختن یک شخصیت هستید یا یک برند؟ چرا قبل از ساختن یک برند شخصی میبایستی متخصص شوید؟

اگر متخصص هستید، نیازی نیست به افراد بگویید که یک متخصص هستید

تبدیل شدن به یک متخصص ، کار سختی است اما ارزشش را دارد. شاید با بیان یک مثال راحتتر موضوع را درک کنید. فردی را در نظر بگیرید که تخصص نسبتا خوبی دارد و با مفهوم  بازاریابی یا برندینگ تا قبل از شروع کسب و کارش آشنا نیست. این فرد با گذشت زمان و خدمات رسانی به مشتریانش، به تدریج فرصت های بیشتر و بزرگتر و سپس پوشش روابط عمومی بهتری به دست می آورد و همچنین تجربه کاری بیشتری نیز پیدا می­کند. سرانجام تخصص و شهرت این فرد به جایی می­رسد که می­تواند بر روی آن فعالیت کند.

بنابراین، شاید هنوز زمان فعالیت بر روی برند شخصی شما نباشد و بهتر باشد تا با انجام موارد زیر به یک متخصص تبدیل شوید.

تمرکز بر روی یک تخصص

مهم نیست که چه کاری انجام دهید تا زمانی که تصمیم بگیرید که واقعاً خوب باشید. این می تواند حسابداری ، بازاریابی ، مالی ، طراحی گرافیک باشد. نکته اصلی این است که به حوزه اصلی در رشته خود بروید. ممکن است در اوایل کار مجبور شوید موقعیت شغلی های پایین تر از حد انتظارتان را قبول کنید اما اهمیتی ندارد.

اهداف تخصصی و دانش عمیق

برای اینکه در یک حوزه متخصص شوید ، باید بیشتر از دیگران پیش بروید و در رشته خود عمیق تر شوید. افرادی که دانش خود را با “کیلومترها گشتردگی اما فقط یک سانتیمتر عمق” دارند بسیار جذاب هستند اما متخصص نمی شوند. اهداف سه ماهه ای بسیار خاص را تنظیم کنید که شما را به متخصص بودن در حوزه خود نزدیک کند. به دانش کم اکتفا نکنید و عمق دانش خود را بالا ببرید. کسانی که در هر حوزه ای کتاب ، مقالات و یا کنفرانس های آنها را دنبال می کنیم در دوران یادگیریشان یک قدم از دیگران جلوتر بودند و عمیق تر به مباحث نگاه کرده اند.

علم خود را به روز کنید

جمله معروف “تمرین همه چیز را عالی می­کند”ا را نادیده بگیرید. شما نمی توانید فقط با انجام کارهایی که قبلاً انجام می دادید و دانش قبلی خود، متخصص شوید. شما باید عمیق تر پیش بروید ، ریسک کنید و به دنبال افرادی باشید که در یک تخصص موفق هستند. به عنوان مثال ، وقتی مردم برای اولین بار تلفن های هوشمند را دیدند ، برخی از افراد فن آوری گفتند که آینده واقعی در برنامه های کاربردی است. کارشناسان پذیرش و برنامه نویس های کاربردی سالها قبل پیش بینی کرده بودند و فعالیت خود را شروع کرده بودند. وقتی تلفن های هوشمند به بازار عرضه شد ، آنها متخصصان واقعی بودند و فعالیتشان رونق گرفت.

همچنین اگر می خواهید در مدت زمان طولانی متخصص باشید باید پس از تبدیل شدن به یک متخصص ، برای حفظ تخصص خود باز هم رشد کنید. حتما شما هم شنیده اید که در مورد کسی بگویند که او قبلا کارش خوب بود و الان دیگر خوب نیست. پس اگر می خواهید تخصص خود را حفظ کنید ، تحول و پیشرفت کنید.

دنبال کردن افراد متخصص

بدون کمک گرفتن از اساتید و مشاوره گرفتن از آنها تبدیل شدن به یک متخصص دشوار است. شما می توانید بدون آنها فعالیت کنید اما در معرض خطر و اشتباهات محدودکننده هستید. دریافت بازخورد در مورد آنچه انجام می دهید خوب است به خصوص از طرف کسی که در واقع به شما اهمیت می دهد.

 

همچنین به یاد داشته باشید شما نباید به مردم بگویید تا شما را متخصص صدا کنند و زمانی واقعا به هدفتان رسیده اید که مردم خودشان شما را به عنوان یک متخصص باور کنند.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا