پرداخت بیمه بیکاری مشاغل زیان دیده از کرونا تا قبل از عید فطر

پرداخت بیمه بیکاری مشاغل زیان دیده از کرونا تا قبل از عید فطر

با وجود اینکه هنوز آمار رسمی از افراد بیکار شده در دوران کرونا در ایران وجود ندارد اما اخیرا مسوولان وزارت کار اعلام کردند که حدود 700 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده اند.
در این حال مسعود بابایی، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت : پیامک درخواست شماره حساب برای تأیید شدگان نهایی بیمه بیکاری به زودی ارسال می شود و تلاش می کنیم بیمه بیکاری مشمولان تا عید فطر واریز شود. لیست اسفند و فروردین ماه در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفته است و با توجه به اینکه یک وقفه ای در پرداخت داشتیم پرداخت مقرری بگیران با تأخیر بود. این تأخیر از سوی تأمین بودجه از سازمان برنامه و بودجه بود که 22 اردیبهشت ماه اعلام کردند که حدود 1286میلیارد تومان اعتبار برای بیمه بیکاری تخصیص داده شده است  و در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

مطلبی برای درک بهتر شوک اقتصادی کرونا ویروس

مطلبی برای درک بهتر شوک اقتصادی کرونا ویروس

وی گفت:اما متقاضیانی که در فروردین ماه بیکار شده اند اگر تا 31 فروردین ماه ثبت درخواست خود را  در سایت بیمه بیکاری کرده باشند در دو مرحله یعنی تا 15فروردین و 31فروردین برایشان پیامک ارسال شده است ، آن دسته از عزیزانی که مشمول نشده اند پیامک جداگانه رفته است و آنهایی که مشمول هم شده است برایشان پیامک جداگانه ارسال شده است. لیست فروردین ماه  در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است و بعد از پرداخت اسفند ماه به پرداخت فروردین ماه ورود می کنند.
برای درک بهتر از تعداد افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده کافی است به سال قبل نگاهی کنیم که تعداد مقرری‌بگیران جدید بیمه بیکاری در کل سال ۱۳۹۸ معادل ۲۶۴ هزار نفر بوده است. این در حالی است که در قشر کم درآمد تنها 13 درصد خانوار ها بیمه داشتنه اند و احتمالا بیکارن این دهک جزو مشمولان نخواهند بود .

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا