چند مورد مفید برای کسانی که میخواهند کسب و کار خودشان را شروع کنند

چند مورد مفید برای کسانی که میخواهند کسب و کار خودشان را شروع کنند

اگر شما هم مثل خیلی افراد تصمیم به شروع کارآفرینی دارید و قصد دارید تمرکزتان را بر روی یک کسب و کار جدید که برای خودتان است قرار دهید، این مطلب به شما کمک میکند تا در این مسیر موفق شوید.
هشت اقدام اساسی کارآفرینان جدید برای شروع فعالیت خود و ایجاد بنیان محکم باید به آنها توجه کنند:

  1. محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید
  2. به یک انجمن صنفی بپیوندید
  3. نام شرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید
  4. مراحل قانونی را دقیق بررسی کنید
  5. یک حساب جداگانه افتتاح کنید
  6. از یک فرد خبره مشاوره حقوقی بگیرید
  7. لوگوی خود را مشخص کنید
  8. محصول یا خدمات خود را برای بازار آماده کنید

محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید

عموم افرادی که تصمیم به شروع کسب و کار جدید می گیریند به طور معمول بسیار خلاق هستند و اغلب ایده های بسیاری برای یک تجارت جدید دارند. اما با داشتن ایده های خلاقانه زیاد ، پیدا کردن نقطه شروع ماجرا معمولا بسیار مشکل است.
ایده ای را انتخاب کنید که علاوه بر علاقه شخصی، که با نقاط قوت اصلی شما در ارتباط است و از نظر اقتصادی نیز با شرایط شما تناسب دارد. شاید لازم باشد با ذکر نقاط قوت، شرایط روحی و بررسی دقیق ایده های خود شروع کنید. اگر چیزی در هر سه مورد خوب باشد ، برنده است. اگر بیش از یک ایده دارید ، آنها را با استفاده از فاکتورهای مهم دیگر برای موفقیت از جمله اینکه تجربه قبلی دارید یا شبکه ای قوی در صنعت انتخاب کرده اید ، آنها را بررسی کنید. سپس می توانید شروع کنید.
بسیاری از افراد به دنبال یک ایده خاص هستند. ایده ای عالی که موفقیت و ثروت غیرقابل تصوری به همراه خواهد داشت. حقیقت این است که یافتن ایده بسیار خوب و ناب به احتمال زیاد هرگز اتفاق نخواهد افتاد و شما ممکن است پس از 20 سال بدون هیچ اقدامی هنوز به فکر ساختن تجارت خود باشید.

مطلب پیشنهادی: از چه راه هایی می توان برای ایده ای که در ذهن داریم جذب سرمایه کنیم

به یک انجمن صنفی بپیوندید

تقریبا هر کسب و کاری در دنیا دارای یک انجمن صنفی است که با کمی تحقیق و پرس و جو از آن انجمن میتوانید سختی ها و آسانی های کسب و کار مورد نظرتان را بفهمید. علاوه بر آن شما می توانید از طریق انجمن های صنفی با بهترین وکلا ، مشاوران و صاحبان مشاغل آشنا شوید و از تجربه آنها استفاده کنید.

نام شرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اکنون شما ایده ای را برای محصول یا خدمتی که می خواهید به بازارهای جهانی ارائه دهید دارید و لازم است که نام شرکت را انتخاب کنید.
در شروع کسب و کار جدید و انتخاب نام یک شرکت کلیشه ای عمل نکنید. کتابهای مربوط به تاریخ کسب و کارتان را بخوانید، از دوستان و آشنایان کمک بگیرید و در آخر به دنبال نامی برای برندتان باشید که در حد و اندازه 10 سال آینده کسب و کارتان باشد. ممکن است نامی که امروز انتخاب می کنید پس از گسترش کسب و کارتان دیگر مناسب نباشد.
بهتر است بعد از انتخاب نام بررسی کنید که آیا کسی از این نام استفاده میکند یا خیر ، چه در حوزه کسب و کار شما و چه در خارج از آن. سپس حساب های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر را با همین نام بررسی کنید و از همه مهم تر دامنه وب سایت را چک کنید که آیا آزاد است یا خیر. اگر احیانا نامی که انتخاب کردید با دامنه .com قبلا گرفته شده بود هم نگران نباشید زیرا پسوند های دیگر نیز می توانند برای شما مناسب باشند.

مراحل قانونی را دقیق بررسی کنید

در این مرحله از سفر کارآفرینانه شما نیاز دارید به کمک یک وکیل و حسابدار تمام مراحل قانونی را بررسی کنید تا در آینده دچار بحران نشوید. بدون در نظر گرفتن قانون ممکن است حتی کسب کارتان در سال اول نابود شود .
در شروع این روند ممکن است هزینه های زیاد متحمل شوید اما برای آینده بسیار مفید خواهد بود . ممکن است شما مجبور شوید نام حقوقی خود را متفاوت از نام خدمات یا محصول خود انتخاب کنید و این موضوع اصلا نگران کننده نیست .

حتما بخوانید: مراحل راه اندازي کسب و کار با بهينه ترين سرمايه

یک حساب جداگانه افتتاح کنید

به محض تأسیس نهاد حقوقی تجاری خود ، یک حساب بانکی تجاری باز کنید. با این کار ردیابی هزینه ها و درآمد ضمن تمیز نگه داشتن حساب های خود ، برای شما بسیار ساده تر خواهد شد. همچنین به نوع حساب و نهاد آن دقت کنید زیرا ممکن است در ابتدای کار نیاز به وام و یا اعتباراتی خاص داشته باشید. همچنین داشتن یک حساب جداگانه در مباحث مالیاتی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

از یک فرد خبره مشاوره حقوقی بگیرید

بسیاری از مشکلاتی که در شروع کسب و کار جدید برای کسب و کارها و افراد اتفاق می افتد به دلیل ندانستن قانون و همچنین مشورت نکردن با یک فرد متخصص در این زمینه است . یک فرد حقوقدان به شما کمک می کند که نسبت به راه پیش رویتان دید خوبی پیدا کنید.
با دقت کار کنید و زمان زیادی را صرف کنید. اینجاست که کمک متخصص می تواند بسیار مهم باشد. وکیلی را پیدا کنید که تجربه گسترده ای در صنعت تجارت شما دارد. او زیاد از خطرات ناشی در صنعت خاص شما را می شناسد و بنابراین به شما کمک می کند تا بتوانید به درستی حرکت کنید.

لوگوی خود را مشخص کنید

یک قدم جالب و مهم در روند راه اندازی کسب و کارتان کار با یک طراح برای ایجاد لوگو و هویت برند شما است. همانطور می دانید، لوگو شما نمایانگر بصری از هر آنچه که شرکت شما است می باشد.  این فرصتی است که واقعاً چشم انداز کسب و کار خود را روشن کرده و به آن فرم بصری می‌دهید.
وقتی یک کارآفرین برای اولین بار لوگو نهایی خود را می بیند ، اتفاق شگفت انگیزی رخ می دهد. این کار نه تنها به کارآفرین انرژی می بخشد بلکه باعث می شود احساس کنند که تلاش آنها واقعی است. این حرکت هیجان و حرکت را برای حرکت به مرحله بعدی سفر فراهم می کند. فقط صبر کنید تا کارت ویزیت جدید خود را برای اولین بار ببینید، لحظه ای بسیار افتخارآمیز خواهد بود.

محصول یا خدمات خود را برای بازار آماده کنید

این شاید هیجان انگیزترین قدمی باشد که کارآفرینان دوست دارند:
ساخت اولین محصول شما
پیشنهاد می کنم شرکت خود را با یک یا دو محصول و یا خدمات شروع کنید. شما در حال ساختن یک شرکت جدید هستید و باید با ارائه محصول جدید خود توجه و زمان خود را برای رسیدن به موفقیت هایی معطوف کنید. می بینیم که بسیاری از کارآفرینان احساس می کنند که برای مطابقت با شرکت های معتبر باید شرکت خود را با یک خط کامل محصول راه اندازی کنند. که این اشتباه در نهایت باعث نابودی آنها می شود.
با تعداد کمی از محصولات و  یا خدمات شروع و نقاط ضعف و قوت محصولات موجود در بازار را بررسی کرده و محصولی بی عیب و نقص ارائه دهید. بازخورد مشتری به توانمندسازی شرکت شما در پیشبرد اهداف کمک می کند.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در نرم افزار حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

3 در مورد “چند مورد مفید برای کسانی که میخواهند کسب و کار خودشان را شروع کنند”

  1. در واقع هرکسی که کاری رو استارت بزنه کارآفرین محسوب می شود؟
    به طور کلی لطفا میگین کار آفرین چیست؟

  2. نکات خیلی مهم و اساسی را اشاره نمودین.

    من یک کار آفرین هستم، بعضی موارد را که شما اینجا اشاره نمودین من در وقت استارت اپ جدی نگرفته بودم فعلا دچار مشکل شدم.

    دوستان تمام نکات را حتما در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا