کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

آیا آماده ­اید تا به یک کارآفرین (Entrepreneur) تبدیل شوید؟ می­ خواهید در این مورد بیشتر بدانید؟ تعریف کارآفرینی (Entrepreneurship) چیست؟ کارآفرین کیست؟ اهمیت آن در چه چیزی می­ باشد؟ این ها نمونه­ هایی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق ­تری به معنای کارآفرینی داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کارآفرینی و بررسی آن

به این مسئله فکر کنید که 100 سال پیش، یک کارآفرین چه گزینه ­هایی داشت؟ اگر مهارت ساخت و سرمایه­ ای برای خرید چیزی نداشت، دیگر نمی توانست کاری انجام دهد. اما سریع به امروز منتقل شوید. خوب است بدانید که 582 میلیون نفر کارآفرین در جهان وجود دارد. فرصت­ ها را دریابید.
در حالی که تعریف کارافرینی برای چندین دهه ثابت مانده است، اما مطمئنا امکان تبدیل شده به کارآفرین موفق، بسیار سخت شده است. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق ­تری به معنای کارآفرینی داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.
کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟ فینتو

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی ( Entrepreneurship) واژه ای نسبتاً قدیمی است که ریشه فرانسوی دارد. اقتصاددانان هرگز تعریفی ثابت از “کارآفرین” یا “کارآفرینی” نداشته ­اند، گرچه مفهوم کارآفرینی وجود داشت و قرن ­ها شناخته شده بود، اما اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک این افراد را از مدل­ های رسمی خود کنار گذاشتند؛ آن ها تصور می­ کردند که تعاریف کلی و قدیمی در وصف کارآفرین کاملا منطقی است و جایی برای ریسک پذیری و کشف آن ها باقی نمی­ گذارد. تا اواسط قرن بیستم بود که اقتصاددانان به طور جدی تلاش کردند کارآفرینی را در مدل­ های خود بگنجانند.

مطلب پیشنهادی: هشت راه برای تقویت برند شخصی یا پرسونال برندینگ

کارآفرینی از دیدگاه ژوزف شومپیتر

کارآفرینی ، درک و بهره برداری از فرصتها است. البته شومپیتر به تدریج در سیاست هم ورود پیدا کرد و بعد از آن، تعریف‌های بعدی‌اش کمی جنبه‌ی کلان‌تر به خود گرفت. به عنوان مثال تاکید می‌کرد که کارآفرینان کسانی هستند که اقتصاد و سازمان‌ها را زنده می‌کنند. او ابعاد کارآفرینیرا فراتر از مفهومِ فرصت جویی و فرصت پروری می‌دید.

ام.جی پدون بنیان‌گذار و مدیر ارشد ایندرا پابلیک رلیشن 

کارآفرینی یعنی قدرت عملگرایی و داشتن شجاعت برای تعهد و پایداری در مسیر چالش‌ها و شکست‌ها، مبارزه‌ای است که یک کارآفرین مشتاق شرکت در آن است. کارآفرینی استفاده از تجارب گذشته و آگاهی برای انتخاب تصمیم‌های هوشمندانه است. یک کارآفرین قادر است چشم‌انداز خود را به کسب‌وکار منتقل کند.

شومپیتر پیشنهاد کرد که کارآفرینان – و نه شرکت ها – مسئول ایجاد چیزهای جدید در جستجوی سود هستند. نایت بر آن ها به عنوان حامل عدم اطمینان متمرکز شد و معتقد بود که این افراد مسئول تعادل و ضمانت ریسک در بازارهای مالی هستند. کرزنر در مورد کارآفرینی به عنوان فرآیندی فکر کرد که منجر به کشف آن شد.
کارآفرینی عبارت است از ایجاد مشاغل و مقیاس­ گذاری برای ایجاد سود. تعریف مدرن­تر کارآفرینی نیز در مورد تحول جهان با حل مشکلات بزرگ است، مانند ایجاد تغییرات اجتماعی یا ایجاد یک محصول ابتکاری که وضعیت موجود زندگی روزمره را به چالش بکشد.
کارافرینی شامل یک کارآفرین است که برای ایجاد تحولی در جهان اقدام می­ کند. در واقع، کارآفرینان تازه کار مشکلی را حل می­ کنند که بسیاری از افراد هر روز با آن دست و پنجه نرم می­ کنند و حتی آن مشکل را ممکن است نبینند. پس ایده ­ای نیست که در ذهن شما باشد و این افراد آن ایده را نتوانند اجرایی کنند. بنابراین، کارآفرینی در مورد اجرای ایده­ هاست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر درک کنید که کارآفرین چه کسی می ­باشد؟

کارآفرین کیست؟

کارآفرین به شخصی گفته می ­شود که با هدف کسب سود، شغلی را راه اندازی کند. این تعریف کارآفرین می­ تواند کمی مبهم باشد، اما دلیل خوبی دارد. یک کارآفرین می­ تواند شخصی باشد که اولین فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کند یا یک فریلنسر تازه کار خود را شروع کند.
کارآفرین کسی است که شغل جانبی را شروع می­ کند و در نهایت می­ تواند یک تجارت تمام وقت و پایدار با کارمندان یا همان فریلنسر را ایجاد کند. اگر ذهنیت کارآفرینی شما در ایجاد یک کسب و کار سودآور متمرکز است، شما در تعریف کارآفرین قرار می­ گیرید.

| کارآفرینی تعقیب فرصت‌هاست. فرصت‌هایی که فراتر از منابعی هستند که امروز در دسترس داریم |

اما معنای کارآفرین بسیار بیشتر از تجارت یا اشتغالزایی است. کارآفرینان قادرند اولین قدم را برای ساختن جهان به مکانی بهتر برای همه افراد در آن، از جمله خودشان بردارند. آن ها یکی از قدرتمندترین ترانسفورماتورهای جهان هستند. از ایلان ماسک که مردم را به مریخ منتقل می ­کند تا بیل گیتس و استیو جابز که کامپیوترها را به عنوان بخشی از هر خانوار در می آورد، کارآفرینان جهان را به گونه دیگری تصور می ­کنند. این افراد امکانات و راه حل ­هایی را می­ بینند که افراد متوسط از دیدن  فقط به مشکلات و موانع توجه می­ کنند.
در واقع، کار آفرین فردی است که با منابع و برنامه‌­ریزی محدود شغلی را شروع و اداره می­ کند و مسئولیت کلیه خطرات و مزایای فعالیت تجاری خود را بر عهده دارد. ایده تجاری، معمولا محصول یا خدمات جدیدی را در بر می­ گیرد تا مدل تجاری موجود. بنابراین، کارافرین فردی است که با ایجاد بیشترین خطرات و کسب بیشترین پاداش، مشاغل جدیدی را ایجاد می­ کند. کار آفرینی معمولا به عنوان یک مبتکر، منبع ایده­ های جدید، کالاها، خدمات و تجارت / یا رویه ­ها محسوب می­ شود.

ویژگی های یک کارآفرین چیست؟

کارآفرینان موفق دارای چند خصیصه هستند که آنها را متمایز می‌کند که شامل:

  • کنجکاوی
  • آزمایش و تحلیل مسایل
  • سازگاری
  • قاطعیت
  • تیم سازی
  • تحمل ریسک
  • کنار آمدن با شکست
  • پایداری
  • نوآوری
  • تمرکز بلند مدت

می‌شود.

کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟ فینتو

کارآفرینی محرک مهم رشد اقتصادی و نوآوری

مشاغل کارآفرینی بازدهی بالا را با سطح عدم اطمینانی به همان اندازه بالا، هدف قرار می ­دهند. کارآفرین مایل است امنیت مالی و شغلی، وقت و همچنین سرمایه خود را برای یک سرمایه گذاری نامطمئن، ترتیب سرمایه­ های لازم، مواد اولیه، محل ­های تولید و کارمندان ماهر به خطر بیاندازد. بازاریابی، فروش و توزیع جنبه ­های مهم دیگری هستند که توسط کارآفرین کنترل می­ شود.
کارآفرینان با استفاده از مهارت ­ها و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازها و آوردن ایده ­های جدید خوب به بازار، نقشی اساسی در هر اقتصادی بازی می­ کنند. به کارآفرینانی که ثابت می­ کنند در پذیرش ریسک یک شرکت نوپا موفق هستند، پاداش سود، شهرت و ادامه رشد می­ دهند. کسانی که شکست می­ خورند، متحمل ضرر می­ شوند و در بازارها کمتر شیوع پیدا می­ کنند. بنابراین، شخصی که خطر شروع یک کار تجاری جدید را بر عهده دارد، کارآفرین نامیده می­ شود.
یک کارآفرین بنگاه اقتصادی ایجاد می­ کند که سرمایه و نیروی کار را برای تولید کالاها یا خدمات برای سود جمع­آوری می­کند.
کارافرینی شغلی پرخطر است، اما همچنین می­ تواند پاداش بالایی داشته باشد، زیرا منجر به تولید ثروت اقتصادی، رشد و نوآوری می­شود. کارآفرینان افرادی هستند که سازماندهی یک تجارت جدید و خطرات و پاداش ­های ناشی از آن را بر عهده می­گیرند. آن ها معمولا به عنوان کسانی طبقه بندی می­شوند که نوآوری­ هایی با رشد و ریسک بالا را تجربه می­ کنند، در حالی که صاحبان مشاغل کوچک بر یک تجارت با کالای مستقر و مشتری متکی هستند. از این رو، کارآفرینان موفق به عنوان یک نیروی محرک در اقتصاد مدرن تلقی می­ شوند.

مشاغل کوچک در مقابل مشاغل کارآفرینی

بین مالک بودن یک تجارت کوچک (SB) و یک کارآفرین مرز محدودی وجود دارد. در واقع، نقش ­ها اشتراکات زیاد، اما تفاوت­ های مشخصی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می­ کند. مشاغل کوچک معمولا با کالاها و خدمات شناخته شده سروکار دارند، در حالی که فعالیت­ های کارآفرینی بر ارائه­‌های جدید و نوآورانه تمرکز دارند. به همین دلیل، صاحبان مشاغل کوچک تمایل به مقابله با خطرات شناخته شده را دارند، اما کارآفرینان با خطرات ناشناخته روبرو می ­شوند.
رشد محدود با سودآوری مداوم همان چیزی است که در بیشتر مشاغل کوچک مورد انتظار است، در حالی که فعالیت های کارآفرینی رشد سریع و بازده بالا را هدف قرار می ­دهد. در نتیجه، مشاغل کارآفرینی به طور کلی اقتصاد و جوامع را به طرز قابل توجهی تحت تأثیر قرار می ­دهند که منجر به اثر آبشار بر سایر بخش ­ها مانند ایجاد شغل می­ شود. این در حالی است که مشاغل کوچک از این منظر محدودتر شده و محدود به حوزه و گروه خود هستند.

چه کاری لازم است تا یک کارآفرین موفق باشید؟

چندین نظریه وجود دارد که توسط محققان در موسسات برجسته درباره کارآفرینی ارائه شده است. برای این مشاغل، هیچ الگویی متناسب با همه وجود ندارد. به طور کلی، کارآفرینی یا از اشتیاق ناشی می­ شود یا از شناسایی فرصت­ های مناسب تجاری است.
شخصی که علاقه زیادی به توسعه مدارهای الکترونیکی دارد ممکن است (به طور تصادفی) یک دستگاه عالی تولید کند. چنین فردی ممکن است لزوما تفکرات تجاری را در ذهن نداشته باشد، اما اشتیاق محض او را هدایت می­ کند. او به کسی گوش نمی­ دهد و با ارائه خود، محصولی کاملا قابل فروش تولید می­ کند که بازدهی بسیار بالایی دارد. او در دسته اول کارآفرینان پرشور قرار می­ گیرد. این در حالی است که یک تاجر با تیزبینی در کسب ­و کار و احساس فرصت سود با یک رویکرد mix-n-match در گروه دوم قرار می ­گیرد.
صرف نظر از طبقه اصلی، یک ایده کارآفرینی اگر به خوبی پرورش یابد و به درستی هدایت شود، می­ تواند به یک کار تجاری بسیار سودآور تبدیل شود.

کارآفرینان چگونه کار می­ کنند؟

کارآفرینی یکی از منابعی است که اقتصاددانان آن را به عنوان محصول اصلی جدا می ­کنند، سه منبع دیگر زمین / منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه است. یک کارآفرین سه مورد اول را برای تولید کالا یا ارائه خدمات ترکیب می ­کند. آن ها معمولا یک طرح تجاری را ایجاد، نیروی کار را استخدام و مدیریت را برای تجارت فراهم می ­کنند، همچنین، منابع مالی را به دست می­ آورند. این افراد، معمولا هنگام ساخت شرکت ­های خود با موانع زیادی روبرو می ­شوند. سه موردی که بسیاری از آن ها به عنوان چالش برانگیزترین موانع ذکر می­ کنند، به شرح زیر است:

با توجه به ریسک­ پذیری یک سرمایه گذاری جدید، به دست آوردن بودجه سرمایه ­ای به ویژه چالش برانگیز است و بسیاری از افراد کارآفرین از طریق بوت استرپینگ یعنی تأمین مالی یک کسب و کار با استفاده از روش ­هایی مانند استفاده از پول خودشان، تأمین ارزش سهام برای کاهش هزینه­ های کار، به حداقل رساندن موجودی کالا و فاکتورینگ مطالبات با آن مقابله می­ کنند.

حتما بخوانید: چند نکته مدیریت سرمایه برای کارآفرینان

در حالی که برخی از کارافرینان تنها بازیکنانی هستند که در تلاشند تا مشاغل کوچک را از زیر زمین رد کنند، برخی دیگر شرکایی را در اختیار دارند که دسترسی بیشتری به سرمایه و منابع دیگر دارند. در این شرایط، شرکت ­های جدید ممکن است از سرمایه گذاران خطرپذیر، سرمایه گذاران فرشته، صندوق ­های تامین، تأمین منابع مالی، یا از طریق منابع سنتی مانند وام ­های بانکی تأمین مالی کنند.

کنجکاوی

کارآفرینان موفق حس کنجکاوی زیادی دارند که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم به دنبال فرصت های جدید باشند. کارآفرینان به جای اینکه به آنچه می دانند بسنده کنند، سؤالات چالش برانگیزی می پرسند و راه های مختلف را کشف می کنند. گاه حتی کارآفرینی به عنوان یک “فرایند کشف” توصیف می شود.

کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟ فینتو

آزمایش و تحلیل مسایل

هر ایده نیاز به آزمایش ساختاریافته دارد. با هر فرصت جدیدی که پیش می‌آید، یک کارآفرین باید آزمایش‌هایی را انجام دهد تا مشخص کند آیا دنبال کردن آن ارزش دارد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر ایده ای برای محصول یا خدمات جدیدی دارید که تقاضای کمتری را برآورده می کند، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان مایل به پرداخت برای آن هستند. برای انجام این کار، باید تحقیقات بازار کامل انجام دهید و آزمایش‌هایی را برای اعتبارسنجی ایده‌تان و تعیین اینکه آیا پتانسیل آن را دارد انجام دهید.

سازگاری

ماهیت تجارت همیشه در حال تغییر است. در کارآفرینی چالش‌ها و فرصت‌های جدید در هر مرحله خود را نشان می‌دهند و آمادگی برای هر سناریویی تقریبا غیرممکن است. کارآفرینان باید موقعیت ها را ارزیابی کرده و با آن سازگار شوند تا زمانی که تغییرات غیرمنتظره ای رخ می دهد، کسب و کارشان بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

قاطعیت

یک کارآفرین برای موفقیت باید تصمیمات دشواری بگیرد و در کنار آنها بایستد. به عنوان یک رهبر، کارآفرینان مسئول هدایت مسیر تجارت خود هستند، از بودجه و استراتژی گرفته تا تخصیص منابع.

قاطع بودن همیشه به معنای داشتن همه پاسخ ها نیست. اگر می خواهید یک کارآفرین باشید، به این معنی است که اعتماد به نفس لازم برای گرفتن تصمیمات چالش برانگیز و انجام آنها را داشته باشید. اگر نتیجه کمتر از حد مطلوب باشد، تصمیم برای انجام اقدامات اصلاحی به همان اندازه مهم است.

تیم سازی

یک کارآفرین بزرگ از نقاط قوت و ضعف خود آگاه است. به جای اینکه اجازه بدهند کمبودها آن را بازدارد، تیم‌های کاملی می‌سازد که توانایی‌های آنها را تکمیل می‌کنند.

در بسیاری از موارد، به جای یک فرد، این تیم کارآفرین است که سرمایه‌گذاری را به سمت موفقیت هدایت می‌کند. هنگام راه اندازی کسب و کار خود، بسیار مهم است که اطراف خود را با هم تیمی هایی احاطه کنید که استعدادهای مکمل دارند و در رسیدن به یک هدف مشترک سهیم هستند.

تحمل ریسک

کارآفرینی اغلب با ریسک همراه است. در حالی که درست است که راه اندازی یک سرمایه گذاری مستلزم ریسک پذیری یک کارآفرین است، آنها همچنین باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آن انجام دهند.

در حالی که بسیاری از امور ممکن است هنگام راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید اشتباه پیش بروند، بسیاری نیز می توانند درست پیش بروند. راه حل این است که کارآفرینان به طور فعال رابطه بین ریسک و پاداش را مدیریت کنند و شرکت‌های خود را در موقعیتی قرار دهند که از مزایای مثبت بهره ببرند.

کنار آمدن با شکست

علاوه بر مدیریت ریسک و تصمیم گیری حساب شده، کارآفرینی به کنار آمدن با شکست نیاز دارد.

تخمین زده می شود که نزدیک به 75 درصد استارت آپ های جدید شکست می خورند. دلایل شکست بسیار گسترده است و همه چیز را از یک مدل کسب و کار غلط گرفته تا عدم تمرکز یا انگیزه را در بر می گیرد. در حالی که می توان از بسیاری از این خطرات اجتناب کرد، برخی اجتناب ناپذیر هستند.

کارآفرینان موفق خود را برای شکست آماده می کنند و با آن راحت هستند. به جای اینکه ترس مانع از پیشرفت شود، امکان موفقیت آنها را به جلو سوق می دهد.

پایداری

در حالی که بسیاری از کارآفرینان موفق با شکست کنار می‌آیند، به این معنی نیست که به راحتی تسلیم می‌شوند. بلکه شکست ها را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند.

در طول فرآیند کارآفرینی، بسیاری از فرضیه‌ها اشتباه می‌شوند و برخی از سرمایه‌گذاری‌ها به کلی شکست می‌خورند. بخشی از چیزی که یک کارآفرین را موفق می‌کند، تمایل آنها به درس گرفتن از اشتباهات، ادامه دادن و پافشاری تا رسیدن به هدف است.

نوآوری

بسیاری تصور می‌کنند که نوآوری با کارآفرینی همراه است. این اغلب درست است اما برخی از موفق ترین استارت آپ ها محصولات یا خدمات موجود را انتخاب کرده و آنها را به شدت بهبود داده اند تا نیازهای در حال تغییر بازار را برآورده کنند.

نوآوری مشخصه ای است که برخی کارآفرینان دارند، اما نه همه. خوشبختانه، این یک نوع ذهنیت استراتژیک است که می تواند پرورش یابد. با توسعه مهارت‌های تفکر استراتژیک خود، می‌توانید به خوبی آماده شوید تا فرصت‌های نوآورانه را شناسایی کرده و سرمایه‌گذاری خود را برای موفقیت در آن قرار دهید.

تمرکز بلند مدت

اکثر مردم کارآفرینی را به عنوان فرآیند شروع یک کسب و کار می دانند. در حالی که مراحل اولیه راه اندازی یک سرمایه گذاری برای موفقیت آن حیاتی است، این فرآیند پس از عملیاتی شدن کسب و کار به پایان نمی رسد.

راه اندازی یک کسب و کار آسان است، اما رشد یک کسب و کار پایدار و اساسی دشوار است. برخی از بزرگترین فرصت های تاریخ پس از راه اندازی یک سرمایه گذاری کشف شدند.

کارآفرینی یک تلاش بلندمدت است و کارآفرینان برای موفقیت در درازمدت باید از ابتدا تا انتها روی این فرآیند تمرکز کنند.

کارآفرینان اقتصاد را تحت تأثیر قرار می­ دهند

در زبان اقتصاددان، یک کارآفرین به عنوان یک عامل هماهنگ کننده در اقتصاد سرمایه داری عمل می ­کند. این هماهنگی به منزله منابعی است که به سمت فرصت­های بالقوه سود جدید هدایت می ­شوند. این افراد، منابع مختلفی را، چه ملموس و چه غیرمادی، لمس می­ کند و باعث تقویت تشکیل سرمایه می ­شود.
در یک بازار پر از عدم اطمینان، این کارآفرین است که در واقع می­ تواند به پاک کردن عدم اطمینان کمک کند، زیرا قضاوت می­کند یا خطر را به عهده می­ گیرد. تا آنجا که سرمایه­‌داری یک سیستم سود و زیان پویاست، این افراد، با کشف کارآمد و به طور مداوم دانش را آشکار می ­کنند. شرکت­ های تاسیس شده با افزایش رقابت و چالش ­های کارآفرینی روبرو هستند که اغلب آن ها را به سمت تلاش ­های تحقیق و توسعه نیز سوق می­ دهد. از نظر اقتصادی فنی، کارآفرین روند تعادل در حالت پایدار را مختل می­ کند.

کارآفرینان به اقتصاد کمک می­ کنند

پرورش کارآفرینی از چند جهت می ­تواند تأثیر مثبتی در اقتصاد و جامعه داشته باشد. برای مبتدیان، افراد کارآفرین تجارت جدیدی ایجاد می ­کنند. آن ها کالاها و خدمات را اختراع کرده و در نتیجه اشتغال ایجاد می­ کنند، و اغلب با ایجاد یک اثر موج دار منجر به توسعه بیشتر و بیشتری می ­شوند. به عنوان مثال، پس از آغاز فعالیت چند شرکت فناوری اطلاعات در هند در دهه 1990، مشاغل در صنایع وابسته، مانند عملیات مرکز تماس و ارائه دهندگان سخت افزار، با ارائه خدمات پشتیبانی و محصولات نیز شروع به توسعه کردند.

افراد کارآفرین به درآمد ناخالص ملی می­‌افزایند. مشاغل موجود ممکن است محدود به بازارهای خود باشند و در نهایت به سقف درآمد برسند. اما محصولات یا فناوری­ های جدید بازارها و ثروت جدیدی را ایجاد می­ کنند. همچنین، افزایش اشتغال و درآمد بیشتر به پایه مالیاتی کشور کمک می­ کند و هزینه ­های بیشتر دولت را برای پروژه­‌های عمومی امکان پذیر می ­کند.
کارآفرینان باعث ایجاد تغییرات اجتماعی می ­شوند. آن ها سنت را با اختراعات منحصر به فرد که وابستگی به روش­ ها و سیستم­ های موجود را کاهش می­ دهد، شکست می ­دهند و گاهی آن ها را منسوخ می­ کنند. به عنوان مثال، تلفن­ های هوشمند و برنامه ­های آن ها، انقلابی در کار و بازی در سراسر جهان ایجاد کرده ­اند.
افراد کارافرین در پروژه­ های جامعه سرمایه گذاری می ­کنند و به موسسات خیریه و سایر سازمان­ های غیرانتفاعی کمک می ­کنند و از اهداف فراتر از آن ها حمایت می­ کنند. به عنوان مثال بیل گیتس، از ثروت قابل توجه خود برای آموزش و ابتکارات بهداشت عمومی استفاده کرده است.

فینتو

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.نرم افزار حقوق و دستمزد ابری فینتو

اشتراک گذاری:

19 در مورد “کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟”

  1. مطلبتون در مورد کارآفرینی خوب بود
    اما یک موضوعی که هست و دلیلش رو نمیدونم
    این هست که چرا این روزها همه قصد کارآفرین شدن دارن
    به نظر بنده مردم حتی معنی کارآفرین رو هم درست نمیدونن و فقط از روی مشکلات مالی میخوان دست به هر کاری بزنن

    1. محمد عباسی

      کارآفرین چیزی بیشتر از یک شغل هست
      در اصل میشه اینطور گفت که کارآفرین یک نوع سبک زندگی است
      کارآفرین مثل دانشمند، عالم و یا محقق میمونه
      شما نمیتونید بگید دانشمندی یک شغل هست

      1. این صحبتی که کردید یک معنی ضمنی داره
        یعنی هر کسی نمیتونه کارآفرین بشه

      2. مسلما همین هست
        توی جهان سوم داریم زندگی میکنیم و کلاسهای کارآفرینی میزارن و همه رو میخوان کارآفرین کنن
        مردم هم توجه نمیکنن که هرکس یک استعداد خاص داره و اینطور نیست که همه افراد بتونن کارآفرین بشن
        مثل اینکه بخوای به کبوتر شنا یاد بدی

  2. روزبه فروزانی

    سلام
    امیدوارم حال همگی خوب باشه
    به نظر شما افراد موفق در کار آفرینی چطور ایده های خوب به ذهنشون میرسه؟
    چرا یکسری از افراد در انقدر در کارآفرینی موفق هستند؟

    1. سلام
      فکر کنم سوالتون یکم اشتباه باشه
      کسی که کارآفین هست به نظرم اول از همه یک استعداد ذاتی داره
      اگر کسی ایده های خوب به ذهنش میرسه در این مساله با استعداد هست و همه نباید مثا اون باشن
      از طرفی ممکن هست یک کارآفین خوب، لزوما یک مدیر نباشه
      هر آدم یک کار خوب هست

    1. کارآفرینی رو شما در هر رشته ای میتونید داشته باشین
      یک نفر با توجه به تجربیات و فرصتهایی که داره میتونه مثلا در رشته شیمی یا مکانیک یا کشاورزی کارآفرین باشه

  3. مطلب بسیار آموزنده و خوبی بود
    همونطور که در متن گفته شد، کارآفرینی رو نمیشه به صورت مشخص تعریف کرد و تعریف دقیقی برای کارآفرینی وجود نداره
    اما به نظرم میشه کارآفرینی رو اینطور بیان کرد که کارآفرینی در اصل یک ذهن خلاق و باز هست که میتونه جوابی خلاق به یک سوال تکراری بده که حتی خیلی ها اون سوال رو حتی نمی بینن

  4. کار آفرینی نیاز به منابع و زیر ساخت داره
    یه شخص وقتی پیشنیاز داشته باشه میتونه کارافرین بشه
    تو ایران که یا از خارج تحریم هستیم و یا از داخل ممنوع هست کار آفرینی هیچ معنا و مفهومی نداره

  5. مطالبتون بسیار عالی ومفید بودند
    میخوام در پاسخ سوال بعضی از دوستان عرض کنم که انسانها بطور کاملا ذاتی سه در صد کار آفرینی هستند ونودو هفت در صد دیگر کارمند واین خواست خداست وبرعکس اعتقاد خیلیها که تلاش میکنند که بگویند همه میتوانند کار آفرین بشوند میخواهم عرض کنم این کاملا اشتباه است وفقط سه در صد مستعد کار آفرینی هستند ویکی از نشانه های کار آفرینی اینست که فردی که شخصیت کار آفرین داره به هیچ وجه نمیتونه برای کسی کارگری یا کارمندی کنه وبرعکس هیچ فردی هم باشخصیت کارمندی نمیتونه کارآفرین بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا