آموزش مدیریت

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

مدیریت

آیا آماده ­اید تا به یک کارآفرین (Entrepreneur) تبدیل شوید؟ می­ خواهید بیشتر بدانید؟ تعریف کارآفرینی (Entrepreneurship) چیست؟ کارآفرین کیست؟ اهمیت آن در چه چیزی می­ باشد؟ این ها نمونه­ هایی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق­تری به معنای Entrepreneurship داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پر کاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کارآفرینی و بررسی آن

آیا آماده ­اید تا به یک کارآفرین (Entrepreneur) تبدیل شوید؟ می­ خواهید بیشتر بدانید؟ تعریف کارآفرینی (Entrepreneurship) چیست؟ کارآفرین کیست؟ اهمیت آن در چه چیزی می­ باشد؟ چرا مردم Entrepreneur می­ شوند؟ این ها نمونه ­هایی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. به این مسئله فکر کنید که ۱۰۰ سال پیش، یک Entrepreneur چه گزینه ­هایی داشت؟ اگر مهارت ساخت و سرمایه­ ای برای خرید چیزی نداشتید، دیگر خوش شانس بودید. اما سریع به امروز منتقل شوید. خوب است بدانید که ۵۸۲ میلیون نفر Entrepreneur در جهان وجود دارد. فرصت­ ها را دریابید.

در حالی که تعریف کارآفرینی برای چندین دهه ثابت مانده است، اما مطمئنا امکان تبدیل شده به کارآفرین موفق، بسیار طولانی شده است. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق­تری به معنای Entrepreneurship داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کارآفرین و کارآفرینی

کارآفرینی چیست؟

اقتصاددانان هرگز تعریفی ثابت از “کارآفرین” یا “کارآفرینی” نداشته ­اند، گرچه مفهوم Entrepreneurship وجود داشت و قرن ­ها شناخته شده بود، اما اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک این افراد را از مدل­ های رسمی خود کنار گذاشتند؛ آن ها تصور می­ کردند که اطلاعات کامل برای بازیگران کاملا منطقی شناخته می ­شود و جایی برای ریسک پذیری و کشف آن ها باقی نمی­ گذارد. تا اواسط قرن بیستم بود که اقتصاددانان به طور جدی تلاش کردند Entrepreneurship را در مدل­ های خود بگنجانند.

سه متفکر برای ورود کارآفرینان مهم بودند: جوزف شومپیتر، فرانک نایت و اسرائیل کرزنر. شومپیتر پیشن هاد کرد که کارآفرینان – و نه فقط شرکت ها – مسئول ایجاد چیزهای جدید در جستجوی سود هستند. نایت بر آن ها به عنوان حامل عدم اطمینان متمرکز شد و معتقد بود که این افراد مسئول حق بیمه ریسک در بازارهای مالی هستند. کرزنر در مورد Entrepreneurship به عنوان فرآیندی فکر کرد که منجر به کشف آن شد.

کارآفرینی عبارت است از ایجاد مشاغل و مقیاس­گذاری برای ایجاد سود. تعریف مدرن­تر Entrepreneurship نیز در مورد تحول جهان با حل مشکلات بزرگ است، مانند ایجاد تغییرات اجتماعی یا ایجاد یک محصول ابتکاری که وضعیت موجود زندگی روزمره را به چالش بکشد.

کارآفرینی شامل یک Entrepreneur است که برای ایجاد تحولی در جهان اقدام می­ کند. در واقع، کارآفرینان تازه کار مشکلی را حل می­ کنند که بسیاری از افراد هر روز با آن دست و پنجه نرم می­ کنند. ایده ­ای نیست که در ذهن شما باشد، بلکه این افراد آن ایده را اجرا می ­کنند. بنابراین، Entrepreneurship در مورد اجرای ایده­ هاست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر درک کنید که Entrepreneur چه کسی می ­باشد؟

Entrepreneurship

کارآفرین کیست؟

کارآفرین به شخصی گفته می ­شود که با هدف کسب سود، شغلی را راه اندازی کند. این تعریف Entrepreneur می­ تواند کمی مبهم باشد، اما دلیل خوبی دارد. یک کارآفرین می­ تواند شخصی باشد که اولین فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کند یا یک فریلنسر تازه کار خود را شروع کند.

کارآفرین کسی است که شغل جانبی را شروع می­ کند و در نهایت می­ تواند یک تجارت تمام وقت و پایدار با کارمندان یا همان فریلنسر را ایجاد کند. اگر ذهنیت Entrepreneurship شما در ایجاد یک کسب و کار سودآور متمرکز است، شما در تعریف Entrepreneur قرار می­ گیرید.

کارآفرین

اما معنای کارآفرین بسیار بیشتر از تجارت یا اشتغالزایی است. کارآفرینان قادرند اولین قدم را برای ساختن جهان به مکانی بهتر برای همه افراد در آن، از جمله خودشان بردارند. آن ها یکی از قدرتمندترین ترانسفورماتورهای جهان هستند. از الون ماسک که مردم را به مریخ منتقل می ­کند تا بیل گیتس و استیو جابز که کامپیوترها را به عنوان بخشی از هر خانوار در می آورد، کارآفرینان جهان را به گونه دیگری تصور می ­کنند. این افراد امکانات و راه حل ­هایی را می­ بینند که افراد متوسط از دیدن آن ها سر باز زده و فقط به مشکلات و موانع توجه می­ کنند.

در واقع، Entrepreneur فردی است که با منابع و برنامه­ریزی محدود شغلی را شروع و اداره می­ کند و مسئولیت کلیه خطرات و مزایای فعالیت تجاری خود را بر عهده دارد. ایده تجاری، معمولا محصول یا خدمات جدیدی را در بر می­ گیرد تا مدل تجاری موجود. بنابراین، کارآفرین فردی است که با ایجاد بیشترین خطرات و کسب بیشترین پاداش، مشاغل جدیدی را ایجاد می­ کند. Entrepreneurship معمولا به عنوان یک مبتکر، منبع ایده­ های جدید، کالاها، خدمات و تجارت / یا رویه ­ها محسوب می­ شود.

Entrepreneur

کارآفرینی محرک مهم رشد اقتصادی و نوآوری

مشاغل کارآفرینی بازدهی بالا را با سطح عدم اطمینانی به همان اندازه بالا، هدف قرار می ­دهند. Entrepreneur مایل است امنیت مالی و شغلی، وقت و همچنین سرمایه خود را برای یک سرمایه گذاری نامطمئن، ترتیب سرمایه­ های لازم، مواد اولیه، محل ­های تولید و کارمندان ماهر به خطر بیاندازد. بازاریابی، فروش و توزیع جنبه ­های مهم دیگری هستند که توسط کارآفرین کنترل می­ شود.

کارآفرینان با استفاده از مهارت ­ها و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازها و آوردن ایده ­های جدید خوب به بازار، نقشی اساسی در هر اقتصادی بازی می­ کنند. به کارآفرینانی که ثابت می­ کنند در پذیرش ریسک یک شرکت نوپا موفق هستند، پاداش سود، شهرت و ادامه رشد می­ دهند. کسانی که شکست می­ خورند، متحمل ضرر می­ شوند و در بازارها کمتر شیوع پیدا می­ کنند. بنابراین، شخصی که خطر شروع یک کار تجاری جدید را بر عهده دارد، کارآفرین نامیده می­ شود.

یک Entrepreneur بنگاه اقتصادی ایجاد می­ کند که سرمایه و نیروی کار را برای تولید کالاها یا خدمات برای سود جمع­آوری می­کند.

کارآفرینی شغلی پرخطر است، اما همچنین می­ تواند پاداش بالایی داشته باشد، زیرا منجر به تولید ثروت اقتصادی، رشد و نوآوری می­شود. کارآفرینان افرادی هستند که سازماندهی یک تجارت جدید و خطرات و پاداش ­های ناشی از آن را بر عهده می­گیرند. آن ها معمولا به عنوان کسانی طبقه بندی می­شوند که نوآوری­ هایی با رشد و ریسک بالا را تجربه می­ کنند، در حالی که صاحبان مشاغل کوچک بر یک تجارت با کالای مستقر و مشتری متکی هستند. از این رو، کارآفرینان موفق به عنوان یک نیروی محرک در اقتصاد مدرن تلقی می­ شوند.

مشاغل کوچک در مقابل مشاغل کارآفرینی

بین مالک بودن یک تجارت کوچک (SB) و یک کارآفرین مرز محدودی وجود دارد. در واقع، نقش ­ها اشتراکات زیاد، اما تفاوت­ های مشخصی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می­ کند. مشاغل کوچک معمولا با کالاها و خدمات شناخته شده سروکار دارند، در حالی که فعالیت­ های Entrepreneurship بر ارائه­های جدید و نوآورانه تمرکز دارند. به همین دلیل، صاحبان مشاغل کوچک تمایل به مقابله با خطرات شناخته شده را دارند، اما کارآفرینان با خطرات ناشناخته روبرو می ­شوند.

رشد محدود با سودآوری مداوم همان چیزی است که در بیشتر مشاغل کوچک مورد انتظار است، در حالی که فعالیت های کارآفرینی رشد سریع و بازده بالا را هدف قرار می ­دهد. در نتیجه، مشاغل Entrepreneurship به طور کلی اقتصاد و جوامع را به طرز قابل توجهی تحت تأثیر قرار می ­دهند که منجر به اثر آبشار بر سایر بخش ­ها مانند ایجاد شغل می­ شود. این در حالی است که مشاغل کوچک از این منظر محدودتر شده و محدود به حوزه و گروه خود هستند.

چه کاری لازم است تا یک کارآفرین موفق باشید؟

چندین نظریه وجود دارد که توسط محققان در موسسات برجسته درباره کارآفرینی ارائه شده است. برای این مشاغل، هیچ الگویی متناسب با همه وجود ندارد. به طور کلی، Entrepreneurship یا از اشتیاق ناشی می­ شود یا از شناسایی فرصت­ های مناسب تجاری است.

شخصی که علاقه زیادی به توسعه مدارهای الکترونیکی دارد ممکن است (به طور تصادفی) یک دستگاه عالی تولید کند. چنین فردی ممکن است لزوما تفکرات تجاری را در ذهن نداشته باشد، اما اشتیاق محض او را هدایت می­ کند. او به کسی گوش نمی­ دهد و با ارائه خود، محصولی کاملا قابل فروش تولید می­ کند که بازدهی بسیار بالایی دارد. او در دسته اول کارآفرینان پرشور قرار می­ گیرد. این در حالی است که یک تاجر با تیزبینی در کسب­وکار و احساس فرصت سود با یک رویکرد mix-n-match در گروه دوم قرار می ­گیرد.

صرف نظر از طبقه اصلی، یک ایده Entrepreneurship، اگر به خوبی پرورش یابد و به درستی هدایت شود، می­ تواند به یک کار تجاری بسیار سودآور تبدیل شود.

کارآفرینان چگونه کار می­ کنند؟

Entrepreneurship یکی از منابعی است که اقتصاددانان آن را به عنوان محصول اصلی جدا می ­کنند، سه منبع دیگر زمین / منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه است. یک کارآفرین سه مورد اول را برای تولید کالا یا ارائه خدمات ترکیب می ­کند. آن ها معمولا یک طرح تجاری را ایجاد، نیروی کار را استخدام و مدیریت را برای تجارت فراهم می ­کنند، همچنین، منابع مالی را به دست می­ آورند. این افراد، معمولا هنگام ساخت شرکت ­های خود با موانع زیادی روبرو می ­شوند. سه موردی که بسیاری از آن ها به عنوان چالش برانگیزترین موانع ذکر می­ کنند، به شرح زیر است:

با توجه به ریسک­پذیری یک سرمایه گذاری جدید، به دست آوردن بودجه سرمایه ­ای به ویژه چالش برانگیز است و بسیاری از افراد کارآفرین از طریق بوت استرپینگ یعنی تأمین مالی یک کسب و کار با استفاده از روش ­هایی مانند استفاده از پول خودشان، تأمین ارزش سهام برای کاهش هزینه­ های کار، به حداقل رساندن موجودی کالا و فاکتورینگ مطالبات با آن مقابله می­ کنند.

حتما بخوانید: چند نکته مدیریت سرمایه برای کارآفرینان

در حالی که برخی از کارآفرینان تنها بازیکنانی هستند که در تلاشند تا مشاغل کوچک را از زیر زمین رد کنند، برخی دیگر شرکایی را در اختیار دارند که دسترسی بیشتری به سرمایه و منابع دیگر دارند. در این شرایط، شرکت ­های جدید ممکن است از سرمایه گذاران خطرپذیر، سرمایه گذاران فرشته، صندوق ­های تامین، تأمین منابع مالی، یا از طریق منابع سنتی مانند وام ­های بانکی تأمین مالی کنند.

کارآفرینان اقتصاد را تحت تأثیر قرار می­ دهند

در زبان اقتصاددان، یک کارآفرین به عنوان یک عامل هماهنگ کننده در اقتصاد سرمایه داری عمل می ­کند. این هماهنگی به منزله منابعی است که به سمت فرصت­های بالقوه سود جدید هدایت می ­شوند. این افراد، منابع مختلفی را، چه ملموس و چه غیرمادی، لمس می­ کند و باعث تقویت تشکیل سرمایه می ­شود.

در یک بازار پر از عدم اطمینان، این کارآفرین است که در واقع می­ تواند به پاک کردن عدم اطمینان کمک کند، زیرا قضاوت می­کند یا خطر را به عهده می­ گیرد. تا آنجا که سرمایه­داری یک سیستم سود و زیان پویاست، این افراد، با کشف کارآمد و به طور مداوم دانش را آشکار می ­کنند. شرکت­ های تاسیس شده با افزایش رقابت و چالش ­های کارآفرینی روبرو هستند که اغلب آن ها را به سمت تلاش ­های تحقیق و توسعه نیز سوق می­ دهد. از نظر اقتصادی فنی، Entrepreneur روند تعادل در حالت پایدار را مختل می­ کند.

کارآفرینان به اقتصادها کمک می­ کنند

پرورش Entrepreneurship از چند جهت می ­تواند تأثیر مثبتی در اقتصاد و جامعه داشته باشد. برای مبتدیان، افراد کارآفرین تجارت جدیدی ایجاد می ­کنند. آن ها کالاها و خدمات را اختراع کرده و در نتیجه اشتغال ایجاد می­ کنند، و اغلب با ایجاد یک اثر موج دار منجر به توسعه بیشتر و بیشتری می ­شوند. به عنوان مثال، پس از آغاز فعالیت چند شرکت فناوری اطلاعات در هند در دهه ۱۹۹۰، مشاغل در صنایع وابسته، مانند عملیات مرکز تماس و ارائه دهندگان سخت افزار، با ارائه خدمات پشتیبانی و محصولات نیز شروع به توسعه کردند.

کمک کارآفرینان به اقتصاد

افراد کارآفرین به درآمد ناخالص ملی می­افزایند. مشاغل موجود ممکن است محدود به بازارهای خود باشند و در نهایت به سقف درآمد برسند. اما محصولات یا فناوری­ های جدید بازارها و ثروت جدیدی را ایجاد می­ کنند. همچنین، افزایش اشتغال و درآمد بیشتر به پایه مالیاتی کشور کمک می­ کند و هزینه ­های بیشتر دولت را برای پروژه­های عمومی امکان پذیر می ­کند.

کارآفرینان باعث ایجاد تغییرات اجتماعی می ­شوند. آن ها سنت را با اختراعات منحصر به فرد که وابستگی به روش­ ها و سیستم­ های موجود را کاهش می­ دهد، شکست می ­دهند و گاهی آن ها را منسوخ می­ کنند. به عنوان مثال، تلفن­ های هوشمند و برنامه ­های آن ها، انقلابی در کار و بازی در سراسر جهان ایجاد کرده ­اند.

افراد کارآفرین در پروژه­ های جامعه سرمایه گذاری می ­کنند و به موسسات خیریه و سایر سازمان­ های غیرانتفاعی کمک می ­کنند و از اهداف فراتر از آن ها حمایت می­ کنند. به عنوان مثال بیل گیتس، از ثروت قابل توجه خود برای آموزش و ابتکارات بهداشت عمومی استفاده کرده است.

فینتو:

فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا