0 تا 100 اطلاعات در خصوص بیمه سربازی

اطلاعات در خصوص بیمه سربازی

خدمت سربازی یکی از دوران هایی است که با مشکلاتی همراه است. علاوه بر دغدغه های مالی و سختی های این دوران یکی دیگر از اموری که همواره ذهن سربازان را به خود درگیر می کند بیمه سربازی است. اگر می خواهید از چندوچون این امر آگاه شوید و اطلاعاتی در این حوضه به دست آورید با وب سایت فینتو همراه شوید.

بیمه سربازی چیست؟

پس از اتمام دوره سربازی اهداف افراد برای گذران زندگی متفاوت است. برخی از افراد به خدمت رفته تا بتوانند پس از آن از کشور مهاجرت کنند. بعضی از افراد نیز هیچ تمایلی برای کار در شرکت های خصوصی و دولتی نداشته و می خواهند به کار آزاد مشغول شوند. معمولاً بیمه سربازی برای این دو دسته اهمیت چندانی ندارد؛ اما خیلی از افراد پس از اتمام دوره سربازی در نظر دارند که در شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ برای این دسته افراد بیمه سربازی اهمیت زیادی دارد زیرا در این صورت دو سال زود تر بازنشسته خواهند شد.

در این صورت افراد دوران سربازی خود را جدی تر گذرانده و به فکر فرار از آن نیستد زیرا می توانند دو سال زود تر بازنشسته می شوند. به همین دلیل قانون گذاران برای ترغیب بیشتر جوانان و احترام به آن ها به سبب گذراندن دو سال از بهترین سال های جوانی خود شرایطی را در نظر گرفته اند که با استفاده از بیمه سربازی این دوران جز سوابق در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن یک سری شرایط به ازای گذراندن هر یک سال خدمت، یک سال به سابقه بیمه اضافه شده و دو سال خدمت سربازی به عنوان سابقه در نظر گرفته می شود.

 بیمه سربازی

شرایط کسب بیمه سربازی

در انتهای خدمت در هر شغل و حرفه ای بیمه سربازی جز بیمه بازنشستگی محسوب شده و جز سنوات کاری فرد محسوب می شود. البته دقت کنید که بیمه سربازی در صورتی برای فرد اعمال می شود که فرد سابقه بیمه دیگری در سازمان تأمین اجتماعی داشته و برای یک بازه زمانی مشخص حق بیمه پرداخت کرده باشد. در نتیجه اگر فردی به جز دو سال خدمت سربازی حق بیمه دیگری را پرداخت نکرده باشد بیمه سربازی به او تعلق نمی گیرد. دو سال بیمه سربازی به تنهایی برای افراد کارایی ندارد زیرا در مدت دو سال هیچ فردی بازنشسته نمی شود. پس فرد باید در ادامه بیمه پرداختی درخواست محاسبه بیمه مرتبط با خدمت سربازی را بدهد؛ در این صورت دو سال به سابقه کاری او اضافه می شود.

پرداخت حق بیمه سربازی

بیمه سربازی و میزان حق بیمه می بایست مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی باشد. سازمان تأمین اجتماعی برای قبول دو سال خدمت سربازی پرداخت مبالغی را در نظر گرفته است که این مبالغ با توجه به سال پایان خدمت و درخواست خرید بیمه سربازی متفاوت است. سربازان معمولاً در دوران خدمت خود هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و از سازمان وظیفه حقوق نیز دریافت می کنند پس احتمالاً به همین دلیل برای دریافت این بیمه پول دریافت می شود.

حتما بخوانید : خدمت سربازی چگونه به عنوان سابقه بیمه تامین اجتماعی محسوب می گردد؟

یکی دیگر از دلایلی که مزید علت بر دریافت پول می باشد داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی در دوران خدمت است. در طول مدت خدمت، سربازان می توانند با مراجعه به بیمارستان های طرف قرارداد نیرو های مسلح از خدمات تخصصی و عمومی پزشکی بهره‌مند شوند. در نتیجه پرداخت هزینه برای محسوب شدن حق بیمه دوران خدمت برای جبران این امکانات و عدم پرداخت حق بیمه بوده و منطقی است.

 بیمه سربازی

مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی چیست؟

به منظور در خواست و خرید بیمه سربازی باید اصل کارت پایان خدمت، کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی خود را به همراه داشته باشید و به شعب تأمین اجتماعی که در آن بیمه پرداخت می کنید مراجعه کنید. سپس به دریافت و تکمیل فرم درخواست احتساب سوابق مدت خدمت وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ تحمیلی اقدام کنید. در صورتی که به دلیل مفقود شدن یا دلایل دیگر دفترچه پایان خدمت فرد در دسترس نباشد اصل گواهی انجام خدمت وظیفه صادر شده توسط مراجع ذی‌صلاح با اعلام زمان شروع و پایان خدمت قابل قبول است.

اگر در پنل تامین اجتماعی حساب کاربری داشته باشید نیز میتوانید با مراجعه به es.tamin.ir ، بخش بیمه شدگان، زیر منوی امور بیمه شدگان گزینه محاسبه خرید سربازی را انتخاب کرده و به آسانی برای خرید بیمه سربازی اقدام کنید.

همچنین در این سامانه این امکان وجود دارد تا حق بیمه دوران سربازی را به صورت اقساط پرداخت کنید.

شرایط اخذ بیمه سربازی برای خدمت کنندگان پیش از سال ۱۳۸۳

قوانین پرداخت حق بیمه برای مشمولانی که خدمت خود را پیش از سال ۱۳۸۳ گذرانده اند به این شرح است. این افراد اگر پیش از خدمت خود در حرفه ای اشتغال داشته اند و برای آن حق بیمه پرداخت کرده اند دیگر لازم نیست که مبلغی پرداخت کنند. دوره خدمت سربازی این دسته از افراد در ادامه شغل پیشین آن ها در نظر گرفته می شود و آن ها تنها لازم است درخواست بیمه سربازی کنند. عمده افراد در سال های پایانی اشتغال که در آستانه بازنشستگی هستند درخواست خود را تقدیم می کنند. گروه فینتو به شما پیشنهاد می کند که اعاده درخواست خود را هرچه زود تر انجام دهید زیرا قوانین سازمان تأمین اجتماعی ممکن است دستخوش تغییراتی صورت گیرد.

 بیمه سربازی

 شرایط اخذ بیمه سربازی برای خدمت کنندگان پس از سال ۱۳۸۳

قانون بیمه بیان می کند که افرادی که پس از سال ۱۳۸۳ به خدمت سربازی رفته اند موظف هستند مبلغی را برای خرید حق بیمه بپردازند. باید بدانید که این مبلغ پرداختی کاملاً به زمان درخواست شما بستگی دارد. زمانی که فردی درخواست بیمه کند میانگین حقوق دو سال قبل آن محاسبه می شود. فرد متقاضی موظف است هفت درصد این میانگین را پرداخت کرده و ۲۳ درصد مابقی را دولت می پردازد. این هفت درصد در مدت زمان خدمت فرد ضرب می شود که عدد حاصل میزان هزینه پرداختی فرد است.

به طور مثال شخصی به طور میانگین در دو سال پایانی یک میلیون تومان دستمزد دارد. هفت درصد یک میلیون تومان برابر ۷۰۰۰۰ تومان است. حال ۲۲ ماه خدمت فرد را در عدد حاصل ضرب می کنیم که عدد ۱۶۸۰۰۰۰ به دست می آید که میزان مبلغ واریزی است.

پرداخت اقساطی حق بیمه سربازی

شاید برای شما سؤال باشد که اگر فردی نتواند حق بیمه را یکجا پرداخت کند از مزایای آن محروم می شود؟ جواب شما این است که سازمان تأمین اجتماعی امکان تقسیط مبلغ واریزی در ۱۲ ماه راه فراهم کرده است. شخص تقاضای تقسیط می کند و با هر شرایط مالی به این بیمه دست پیدا می کند؛ اما فرد باید حتماً در زمان های تعیین شده مبلغ مورد نظر را واریز کند. کسانی هم که نقدی پرداخت می کنند حداکثر تا یک ماه پس از ارائه درخواست مهلت پرداخت دارند. اگر به هر علت در موارد ذکر شده پرداخت انجام نشود فرد مشمول تجدید محاسبه شده و نیاز به حضور مجدد در این سازمان را دارد.

معرفی فینتو:

فینتو یک حسابدار خبره است که می تواند علاوه بر محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان شما به صورت آنلاین، دیسکت بیمه و مالیات آنها را نیز تهیه کند.
با فینتو می توانید یک حسابدار برای چندین شرکت و بی نهایت پرسنل داشته باشید آن هم با کمترین تعرفه و صرف کمترین زمان ممکن، چراکه با حداقل دانش حسابداری نیز می شود از آن استفاده نمود.ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

11 در مورد “0 تا 100 اطلاعات در خصوص بیمه سربازی”

  1. سلام و خسته نباشید من اگر بخواهم به مدت سه ماه خود را بیمه اختیاری کنم میشود؟؟؟
    چون الان بیمه ندارم و سه ماه دیگر به سر کار میروم و بیمه میشوم.ممنون

    1. تیم تولید محتوا فینتو

      با عرض سلام خدمت شما.
      شما میتوانید سوالاتتان را در تالار گفتمان فینتو به آدرس forum.finto.ir مطرح کنید تا برترین کارشناسان حوزه مربوطه سوالات شما را پاسخ دهند.

  2. سلام وقت همگی بخیر
    بعد از اتمام قسطهای بیمه سربازی حتما باید به شعبه مراجعه کرد یا خودش به سوابق بیمه اضافه میشه ؟

  3. سلام. من درسالهای ۶٧تا۶٩ سرباز بودم وپایان خدمت گرفتم وبلافاصله یک سال ونیم مشغول کارشدم و سابقه تامین اجتماعی دارم. سال ٧١ دانشگاه قبول شدم.بعد از فارغ التحصیلی جاهایی که مشغول کار شدم عمدتا برایم بیمه رد نکردند. اکنون چند سالیست که برایم بیمه رد می کنند. به سامانه مراجعه کردم. امکان اضافه کردن مدت سربازی (٢٧ماه)مسدود بود. لطفا راهنمایی بفرمائید باید چه کنم؟ باتشکر

  4. سلام ،کسانی که۲۸ ماه در جبهه خدمت سربازی گذراندن ،همان دوسال بیمه محسوب میشه یا ۲۸ ماه محسوب می‌شود

  5. با سلام . بنده یک ماه قبل خدمت بیمه داشتم .ایا بیمه سربازیم رو بدون هزینه میتونم به بیمه ام اضافه کنم .یا باید مدت زمان بیمه سربازیمو بخرم ؟؟

  6. سلام . بنده یک هفته قبل خدمت بیمه داشتم .ایا بیمه سربازیم رو بدون هزینه میتونم به بیمه ام اضافه کنم .یا باید مدت زمان بیمه سربازیمو بخرم ؟؟

  7. امیرحسین نورالدینی

    سلام به استحضار می رساند که بنده از ماه 4 1401 سرباز دانشگاه شدم و از ماه 2 1402 بیمه و حقوقم قطع شده و هر چه پیگیری میکنم به نتیجه نمی رسم با توجه به اینکه منپمتاهل و دارای فرزند هم می باشم لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا