اشتباهات رایج و کلید موفقیت کسب و کارها ی کوچک

اشتباهات رایج و کلید موفقیت کسب و کارهای کوچک

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، حتما تا کنون با مشکلات زیادی مواجه شده اید و شاید متحمل ضررهای گوناگون هم شده باشید. در این مقاله ما لیستی از اشتباه رایج در بین کسب و کارهای کوچک و راه حلی برای جلوگیری از آنها را برایتان آورده ایم.

درد مشترک صاحبان کسب و کار چیست؟

مهم نیست که شما چه موقعیت یا کسب و کاری دارید، شروع و پیشبرد هر کسب و کاری سختی های زیادی دارد و ممکن است شما در این مسیر اشتباهات متفاوتی هم متحمل بشوید. با این حال، با استفاده از تجربه های سایر مشاغل و کارآفرینان، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید، یادگیری اشتباهات شایع دیگر کسب و کارهای کوچک است که آنها مرتکب شده اند.

 به این ترتیب، شما بهترین قدم را به جلو خواهید گذاشت و این آزادی را خواهید داشت که اشتباهات خود را انجام دهید تا دیگر صاحبان کسب و کارها در آینده از آن بیاموزند.

درد مشترک صاحبان کسب و کار

5 مورد از اشتباهات رایج کسب و کارها ی کوچک چیست؟

در اینجا 5 مورد از اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک را مطرح کردیم تا با شناخت این موارد بتوانید از وقوع آنها پیشگیری کنید.

کسب و کار دیجیتال خود را با چشم باز شروع کنید

نداشتن برنامه ریزی

شاید شما  شنیده باشید که “نداشتن برنامه، برنامه ای برای شکست است”.

یکی از مهم ترین و رایج ترین اشتباهات کسب و کارهای کوچک نداشتن برنامه ای منظم و دقیق برای آینده خود است، شاید شما برنامه ی کاری دقیقی تا یکسال آینده خود داشته باشید، اما برای پیش گیری از سردرگمی و اتلاف وقت در آینده باید برنامه ی دقیق تر و جامع تری برای دراز مدت کسب و کارتان داشته باشید.

 این برنامه میتواند رسمی یا غیر رسمی و قراردادی بین شما و شریکتان باشد.

نکته ای که مهم است مکتوب کردن برنامه، به روز کردن آن و متعهد ماندن به آن است.

بی توجهی به فضای رقابتی بازار

تمام هیجانات یک کسب و کار در موقعیت های حساس و ریسکی شکل میگیرند، اما شما برای داشتن یک کسب و کار مطمئن باید با فضای رقابتی بازار خود کاملا آشنا باشید. آیا شما رقیب مستقیم دارید؟ تجارت، محصول یا خدمات شما چگونه از دیگران متفاوت است؟ همچنین باید قیمت خود را با بررسی بازار و تحلیل رفتار دیگر رقبای فعال در بازار، تعیین کنید و همیشه از رفتار دیگر رقبا باخبر باشید.

بی توجهی به اهمیت حسابداری

حسابداری امری نیست که هرکسی بتواند به راحتی آن را انجام دهد. بنابراین با توسعه تجارت خود ، ممکن است وسوسه شوید که مراحل مالی خود را به یک حسابدار با تجربه بسپارید و توجه خود را به آن بخش متوقف کنید. متأسفانه ، نادیده گرفتن حسابداری ، شما را در معرض مشکلات جریان نقدی ، عدم تعادل هزینه و سود و مشکلات بدتری قرار می دهد.

توجه نکردن به طور خاص به جریان مالی کسب و کار و ثبت آنها، می تواند یکی از رایج ترین اشتباهات مشاغل کوچک باشد که بیشترین لطمه را به تجارت وارد می کند.

استخدام نیروی غیرماهر

یکی از اشتباهات پرهزینه برای هر نوع کسب و کار، استفاده از نیروی غیرماهر است.

 استخدام سریع یا استخدام نیروی کار غیرماهر نه تنها باعث افزایش هزینه ها میشود بلکه به روحیه کلی فضای تجارتتان آسیب جدی واترد می کنند.

با دقت و تفکر کافی استخدام کنید.

با همه مصاحبه کنید، حتی اگر قبلاً با آن شخص کار کرده اید یا رابطه غیرکاری دارید.

قبل از اینکه شخصی را فقط براساس مهارت استخدام کنید، لحظه ای ارزیابی کنید که از لحاظ فرهنگی چقدر مناسب فضای کاری شما است.

مطلب پیشنهادی :موارد مهم در استخدام افراد که باید به آن دقت کنید

همه کارها را به تنهایی انجام دادن

بی شک بزرگترین اشتباه صاحبان کسب و کار کوچک این است که می خواهند همه ی کارها را به تنهایی انجام دهند.

شاید شما به عنوان صاحب یک بنگاه تجاری کوچک فردی با استعداد و ماهر باشید و مسئولیت تمام بخش های مختلف مانند خدمات مشتریان، تنظیم حساب های مالی، فروش و … را داشته باشید. اما نمیتوانید به اندازه ی فرد یا سازمانی متخصص آن کار را به بهترین شکل انجام دهید.

انجام بخش های مختلف به تنهایی در نهایت از رشد کسب و کارتان جلوگیری میکند.

جمع بندی:

در آخر با وجود تمامی این مشکلاتی که در بالا مطرح شد که تنها بخشی از مشکلات کسب و کارها هستند، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار نباید از انجام اشتباهات بترسید یا فعالیت های خود را بدون هیچ ریسکی انجام دهید بلکه شما باید سعی کنید از اشتباهات رایجی که به راحتی قابل حل هستند دوری کنید.

بهترین راه استفاده از تجربیات دیگران و شرکت های متخصص در حوزه های مهم است. این امر باعث کاهش خطرات احتمالی و آگاه شدن و آمادگی پیدا کردن در برابر خطرهای آینده می شود.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا