چرا برخی از  کارمندان به نوع رهبری شرکت خود اعتماد دارند و برخی دیگر اعتماد ندارند

چرا برخی از  کارمندان به نوع رهبری شرکت خود اعتماد دارند و برخی دیگر اعتماد ندارند

طبق گزارشات بانک اطلاعاتی گالوپ ، از هر سه کارمند در جهان تنها یک نفر به رهبری سازمان خود اعتماد دارد و آن را تایید می کند .
با این وجود سطوح اعتماد در بین سازمان ها بسیار متفاوت است. در برخی از سازمان ها از هر ۱۰ کارمند، هفت نفر به رهبری سازمانشان اعتماد دارند، در حالی که برخی دیگر با یک نفر از هر ۱۰ نفر در رده پایین ترین قرار دارند.
به نتایج این دو فرهنگ سازمانی توجه کنید:
اعتماد بالا: کارکنانی که به رهبری خود اطمینان دارند دو برابر احتمال دارد که سال بعد نیز با شرکت قرارداد ببندند. از همین رو این سازمان ها از مزیت بزرگی در سرعت انجام هر گونه طرح جدید برخوردار هستند. و حتی وقتی اشتباهات متناوب در تصمیم‌گیری‌ها یا ارتباطات وجود داشته باشد، کارمندان به رهبران فرصت می‌دهند که اشتباهات را جبران کنند .
اعتماد کم: هنگامی که افراد به رهبری اعتماد ندارند، هر لحظه ممکن است شرکت را ترک کنند و هیچ علاقه ای به ایجاد یک استراتژی جدید یا ایجاد ابتکارات جدید ندارند.
امروزه با کمک رسانه های اجتماعی، ﺁنچه در درون یک سازمان اتفاق می افتد، به سرعت در خارج از آن پخش می شود، و نهایتا افراد علاقه دارند که در سازمانهایی که از همه نظر خوب است کار کنند و معمولا سازمانهایی که از اعتماد پایین کارمندان خود برخوردار هستند در یافتن نیروی متخصص به مشکل بر خواهند خورد.

حتما بخوانید: مهم ترین قوانین اداره کار که قبل از قرارداد باید بدانید

خب، چی باعث میشه که مردم از اول به رهبرشون اعتماد کنن؟

طبق تحقیقا تیم گالوپ بر روی چندین شرکت بزرگ ، در آخر به این نتیجه رسیدند که ممکن است با جا به جا کردن مدیران دو بخش که دارای کارمندانی با اعتماد پایین دارند ، هر دو تیم مشکلاتشان حل شود.
در اصل در این تحقیق دریافتند که اغلب مشکلات درون سازمان ها از نحوه رفتار بین کارمندان و مدیران میان رده اتفاق می افتد و در واقع سازمان های بسیار اندکی دارای مشکلات بسیار جدی و بحرانی هستند .
در بیشتر موارد ، نظر فرد در رابطه با رهبرانش در واقع بر گرفته از هم تیمی هایش در سازمان است . به زبان ساده تر در یک شرکت ، نظر همکاران زیر نظر یک مدیر میانی ممکن است با نظر کارماندان طبقه دیگر متفاومت باشد.
البته، انسجام، شفافیت و اخلاق رهبران نقش بزرگی در روند کارها ایفا می‌کند، اما در سازمان‌های بزرگ، رهبران کمترین تأثیر مستقیم را بر کارکنان دارند.

حتما بخوانید : بازخورد ۳۶۰ درجه: هر چیزی که لازمه بدونی

رهبران می توانند از طریق ارتباط درست با تعداد زیادی از کارمندان اعتماد ایجاد کنند

جامعه شناسان معتقد هستند که هر فرد تنها با تعداد محدودی می تواند هم نظر باشد و با آنها ارتباط بر قرار کند. پس در یک سازمان ، رهبران نیازمند افراد دیگری هستند که در سطح دوم و یا سوم ، روابطشان را به درستی با کارمندان حفظ کند.
رهبران می توانند از طریق ارتباط درست با تعداد زیادی از کارمندان اعتماد ایجاد کنند
تحقیقات تیم گالوپ نیز نظرات جامعه شناسان را تایید می کند .
در اصل موفقیت مدیران و رهبران وابستگی بسیار زیادی به نوع رابطه مدیران و رهبران میان رده با کارمندان دارد.
در اصل روابط و اعتماد افراد به هم بسیار به هم شبیه است.

مطلب پیشنهادی: چگونگی ایجاد رقابت سالم بین کارمندان

جمع بندی :
پس، چه کسی در نهایت اعتماد به تمامی سطوح سازمان را افزایش می دهد؟ مدیران ارشد. زیرا آنها هستند که با رفتارشان با مدیران میان رده و رهبران به کل سازمان القا می کنند که سطح ارتباط و اعتماد در سازمان چگونه باید باشد.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

2 در مورد “چرا برخی از  کارمندان به نوع رهبری شرکت خود اعتماد دارند و برخی دیگر اعتماد ندارند”

  1. راضیه پارسایی

    بعضی از مدیرا فقط قصدشون این هست که سو استفاده کنن
    اونوقت مسلما کسی بهشون اعتماد نداره دیگه

  2. بنظر من اون چیزی که امروز کمتر بهش اعتماد میشه نحوه مدیریت افراد هست
    رهبری جنبه همراهی و همفکری داره و بیشتر افراد تمایل به این روش رو دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا