چطور کارمندانی شاد داشته باشیم؟

چطور کارمندانی شاد داشته باشیم؟

چطور کارمندان خود را شاد نگه داریم؟ در‌این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع که کمک بزرگی به افزایش بهره‌وری سازمان ها می‌کند، بپردازیم.

چرا باید کارمندان خود را شاد نگه داریم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما به‌عنوان صاحب یک کسب ‌و کار یا سازمانی کوچک یا بزرگ، تمام نیروی خود را به کار گیرید تا کارمندان خود را شاد نگه دارید.
در اینجا به چندین نمونه از این دلایل اشاره می­کنیم:

شادی یک حس مسری است

شادی یک حس مسری است و اگر کارمندانتان شاد باشند خودتان نیز احساس شادی خواهید کرد.
در واقع زمان و انرژی که برای شاد کردن کارمندان خود می­گذارید، در نهایت به خود شما باز خواهند گشت و شما این شادی را در زندگی خود نیز حس خواهید کرد.

هر انسانی دوست دارد در مکانی باشد که شاد است

اگر کارمند شما در محیط کار و در سازمانی که در آن کار می­کند احساس شادی داشته باشد، ترجیح خواهد داد وقت بیشتری را پشت میز کارش سپری کند. به مرور غیبت های کارمندانتان کم تر می­شود و متوجه کاهش علاقه آنها به مرخصی و تعطیلات غیر ضروری خواهید شد.

خلاقیت و بهره وری کارمند شاد بیشتر است

دلیل افزایش خلاقیت یک کارمند شاد را می­توان نبودن مشغله های ذهنی اضافه و درگیری های اضافی دانست.
کارمند شاد، کار و حسی که در موقع کار کردن دارد را بسیار دوست داشته و دنبال بهانه نیست.
این کارمند برای بهتر شدن فضا و روابطش با سایرین در تلاش است؛ بنابراین به سختی اتفاقی می­تواند ذهنش را مغشوش کند.

مطلب پیشنهادی: چگونگی ایجاد رقابت سالم بین کارمندان

هر کسی نیاز به شادی دارد

بد نیست به جز موارد بالا که همگی در جهت منافع سازمان و شخص صاحب کسب و کار بود به این موضوع نیز اشاره کرد.
هر انسانی نیاز به شادی دارد و یک کارمند که حدود نصفی از ساعات روزش را سر­کار سپری می­کند مستحق دریافت شادی از محیط کارش هست.
خب تا اینجا حتما متوجه شده اید که بایستی تلاش کنید تا کارمندانی شاد داشته باشید. در ادامه به این موضوع می­پردازیم و چندین روش معرفی میکنیم تا به این هدف رسیده و کارمند های خود را شاد نگه دارید.

هزینه شاد کردن هر کارمند شما چقدر است؟

اگر رئیس یک سازمان یا صاحب کسب و کاری باشید احتمالا تا این لحظه این فکر به سراغتان آمده که چه اندازه باید هزینه کنید تا کارمند­ان­تان را شاد نگه دارید.
نگرانی شما قابل درک است و به عنوان کسی که چندین نفر زیر دست شما کار می­کنند باید هم به تجربه ای رسیده باشید که بدانید هیچ چیزی مجانی بدست نمی­آید.
هرچند نگرانی شما قابل درک است، اما باید بدانید همه هزینه ای که بابت شاد نگه داشتن اعضای سازمان­تان لازم است بپردازید، مادی نیست.
کار های زیادی هست که با انجام آنها به کارمندان خود شادی می­بخشید بدون اینکه پول زیادی صرف کنید.
به چند نمونه از این کارها را در ذیل اشاره کرده و  مفصل راجع به آنها صحبت می­کنیم.

در این خصوص میتوانید مقاله ما در ارتباط با سه راه برای تقویت رابطه با کارمندان را مشاهده کنید

کارمند خود را بشناسید

نام کارمندان حداقل اطلاعاتی است که باید بدانید.
آنها را به اسم خطاب کنید تا صمیمیت بین شما بیشتر شود.
این که حتی اسم کسی را که برای شما و در راستای اهداف سازمان شما تلاش می­کند را ندانید ( به خصوص اگر تعداد کارمندانتان خیلی زیاد نیست) برایشان بسیار دلسرد کننده خواهد بود.
میتوانید فراتر از این باشید.تصور کنید دانستن تاریخ تولد کارمندان و یک تبریک کوچک به آنها (شاید با یک مرخصی چند ساعته در آن روز) بدون هیچ هزینه ای چقدر میتواند آنها را شاد کند، بنابراین نسبت به این فرصت بی­توجه نباشید.

 به کارمند خود توجه کنید

گاهی اوقات توجه ساده به کارمندتان و روحیاتش میتواند موجب شادی وی شود.
لازم نیست هزینه­ی زیادی بپردازید! با یک سری کار­های کم هزینه می­توانید نشان دهید که به آنها اهمیت می­دهید. برای مثال چیدمان اتاق را مطابق سلیقه آنها انجام دهید.
افرادی هستند که به گیاهان آپارتمانی یا گل خاصی علاقه دارند، با قرار دادن گلدانهایی در اتاقشان منتظر اثرات این توجه در نتایج کاری و روحیه این کارمند باشید.

در این خصوص میتوانید مقاله ما در ارتباط با چند روش برای دورکردن استرس در محل کار را مشاهده کنید

پاداش های کوچکی برای کارمندتان در نظر بگیرید

هر کار خوب و تلاشی که توسط کارمند شما انجام می­پذیرد بایستی از سمت شما، به عنوان رئیس شرکت، دیده شده و ارزش داده شود.
برای کار­ها و وظایفی که به نحو احسن انجام داده می­شوند، پاداش های کوچکی در نظر بگیرید. این کار فارغ از جنبه مادی باعث شادی آن کارمند و ایجاد انگیزه در همه اعضای سازمان شما خواهد شد.

برای کارمند های خودتان خدماتی را هدیه دهید

فرصت استفاده از خدمات تفریحی مانند استخر، شهربازی یا حتی مسافرت که شاید کارمند شما به خودی خود از آنها چشم­پوشی کند را به او هدیه دهید.
این تفریحات برای شاد نگه داشتن هر شخصی لازم است و اگر این فرصت،  هدیه شما به ایشان باشد لذت استفاده و شادی حاصله از آنها برای کارمندتان دوچندان خواهد بود.
شاد نگه داشتن کارمند­انتان از مهمترین وظایفی هست که باید به آن توجه شود. در غیر اینصورت، از کار بیزار خواهند بود، بازدهی کمتری خواهند داشت و مانع پیشرفت سازمان شما خواهند شد.
هزینه ای که امروز برای شاد نگه داشتن کارمند های خود می­پردازید سرمایه­گذاری است که به زودی سود آن را دریافت خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: آنچه باید در مورد ریبرندینگ یا بازسازی برند بدانید

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حقوق و دستمزد ابری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

1 در مورد “چطور کارمندانی شاد داشته باشیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا