سه نکته برای بهبود سلامت سازمانی شما

سه نکته برای بهبود سلامت سازمانی شما

اغلب گفته می‌شود که کارکنان ستون فقرات سازمان‌ها هستند و سلامت سازمانی شما به همه کارکنان شما بستگی دارد. امروزه مدیران ارشد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل، مدیران میانی باید ﺁنچه را که ﺁنها برای حمایت کافی از کارمندان نیاز دارند، مورد بازنگری قرار دهند. در ادامه، سه نکته را برای افزایش کارﺁیی مدیران و پرسش‌های ﺁنان گردﺁوری کرده‌ایم تا به شما در تشخیص سلامت کلی سازمانتان کمک کنیم.

مدیران را آموزش دهید تا مربیان بزرگی باشند

در حالی که مدیران میانی ۷۰ درصد از نیروی کاری شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بیشتر ﺁنها ﺁموزش یا ساختار مناسبی برای مربیگری صحیح تیمشان ندیده اند. واقعیت این است که اکثر افراد از طریق مهارت‌های فنی درخشان خود به سمت مدیر ارتقا می‌یابند، نه به این دلیل که چگونه می‌توانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند.

حتما بخوانید: فعالیت‌های کلیدی در مدیریت پروژه

مهارت‌های نرم مانند هوش عاطفی، همدلی و شفقت، به مهارت‌های قدرتی تبدیل شده‌اند که مدیران برای کمک به موفقیت سازمانشان باید بر ﺁن تسلط داشته باشند. هنگامی که این به اصطلاح مهارت‌های نرم با روش‌های استراتژیک روزانه جفت می‌شوند، یک ساختار قدرتمند و یک روش موثر مدیریت ایجاد می‌شود که به سلامت سازمانی کمک می تواند کمک شایانی کند.

تشویق مدیریت مبتنی بر نقاط قوت

ایجاد فضا و ارائه منابع مناسب برای کارمندان جهت کشف استعدادهای طبیعی خود به آنها اجازه می دهد تا به توسعه توانایی های رهبری در هر سطح کمک کند. اما شرکت‌ها اغلب در استفاده از این قابلیت‌ها عاجز می‌شوند، زیرا برای تشخیص استعدادهای واقعی کارمندان خود وقت نمی‌گذارند.
هنگامی که مدیران به دنبال نقاط قوت منحصر به فرد کارکنان خود باشند و محیطی را که بر این خصوصیات بنا شده باشد ایجاد نمایند، کسب و کارها حتی در زمان های دشوار هم می توانند چابک باقی بمانند. به علاوه، دادن این فرصت به کارکنان برای کسب مهارت ، به ﺁنان کمک می‌کند تا انگیزه‌ای قوی‌تر برای انجام بهتر کارشان پیدا کنند و باعث پیشرفت شرکت ار لحاظ اقتصادی و سلامت سازمانی شوند.

پشتیبانی مدیران میانی با ابزار و روش های صحیح

از آنجا که 65٪ از مدیران امروز در تلاشند تا فقط عملکرد خود را حفظ کنند ، ﺁنها بیش از هر زمان دیگری ﺁمادگی کمتری دارند و بیش از پیش به چالش کشیده شده اند. سعی کنید تا در این راه به مدیران خود کمک کنید و ابزارهای لازم را در اختیارشان قرار دهید تا برای موفقیت های کوتاه مدت و بلند مدت آماده شوند.

مطلب پیشنهادی: مشاور سازمانی کیست و چه تفاوتی با استراتژیست دارد

وضعیت فعلی سازمان شما چیست؟

اگر می‌خواهید سلامت سازمانی خود را بهبود بخشید، مهم است که بدانید امروز در کجا قرار دارد. در اینجا می‌توانید به چند سؤال پاسخ دهید تا بتوانید به بخشهایی از شرکتتان که نیاز به توجه بیشتری دارند پی ببرید تا بتوانید بهترین راه‌حل را بیابید.

  • ﺁیا مأموریتی روشن وجود دارد که هر کارمند به پیشرفت ﺁن کمک کند؟
  • ﺁیا اولویت های سازمانی شفاف و روشن هستند؟
  • ﺁیا فرهنگ شرکت شما همکاری را پرورش می دهد یا تیم ها اغلب در فضای بسته کار می کنند؟
  • ﺁیا منابع و امکانات دذ شرکت شما درست توزیع شده و در دسترس همه هست؟
  • ﺁیا افراد برای صحبت کردن و پرسش کردن احساس امنیت می‌کنند؟

کلام آخر
مدیران موثر بر تمامی حوزه‌های شرکت از جمله سلامت سازمانی تأثیر مثبت دارند. با ایجاد ساختارهای مناسب در شرکت، علاوه بر اینکه به پیشرفت سازمان کمک می‌کنید،  باعث پیشرفت کارمندان و خود نیز خواهید شد.
فینتو:
فینتو یک سیستم آنلاین برای محاسبه حقوق و دستمزد می باشد.با این سیستم شما به سادگی قادر خواهید بود تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را با صرف کمترین زمان و پرداخت کمترین تعرفه ها،محاسبه کنید و فیش حقوقی چاپ کنید. همچنین در سیستم حقوق و دستمزد فینتو می توانید دیسکت بیمه، مالیات و بانک را به سادگی در یافت کنید.منتظر چی هستید! ثبت نام کنید و لذت ببرید.
نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین فینتو

اشتراک گذاری:

3 در مورد “سه نکته برای بهبود سلامت سازمانی شما”

  1. مطالبتون خیلی مفید و مناسبه.
    می خواستم بپرسم باتوجه به این مطلبتون بهتر نیست اصلا در جهت سلامت سازمانی و بهبودش کلا یه بخشی رو در نظر بگیریم توی شرکتمون؟ یا تا این میزان زیاد هست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا