منابع انسانی در استارتاپ چگونه عمل می کند؟

منابع انسانی در استارتاپ چگونه عمل می کند؟

همواره منابع انسانی در استارتاپ به صورت صحیحی مورد استنباط واقع نشده و از خاطره ها پاک شده است. بعضی از افراد بر این باورند که در یک سرمایه گذاری اندک احتیاجی به منابع انسانی نیست. در این مقاله در خصوص اهمیت این منابع در استارتاپ خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

معمولا منابع انسانی در استارتاپ به صورت صحیحی استنباط نشده و به فراموشی سپرده شده است. گروهی از اشخاص بر این باور هستند در یک سرمایه گذاری نه چندان بزرگ احتیاجی به منابع انسانی نیست  و یا اینکه این منابع را متریالی مقرراتی و بدون تساهل می دانند که توانایی وفق با پیرامون کارشان را ندارد. با این وجود تا جایی که کوچک ترین حرفه ها هم بایستی در بخش منابع انسانی سرمایه گذاری نمایند.‌کارشناسان این منابع متخصصانی در حیطه نیروی کار و ضابطه اشتغال می باشند.

آشنایی با اهمیت منابع انسانی در استارتاپ

در این بخش از مقاله می خواهیم در خصوص اهمیت منابع انسانی در استارتاپ بپردازیم. علت عمده بی مبالاتی به مسئله منابع انسانی در استارتاپ شمار اندک و محدود اکیپ ایجاد کننده استارتاپ ها می باشد که در اکثر اوقات چندین دوست با آگاهی و بینش زیاد از هم این اکیپ را تشکیل می دهند که بی گمان از سویی می تواند خیلی مطلوب باشد ولی از سوی دیگر این ارتباط صمیمی و دوستانه در برخی مواقع به ویژه بعد از مشکلات مالی می تواند منتهی به شکست حرفه های تازه احداث شود. به همین جهت پیشنهاد می شود مسئولان مشاغل تا آنجایی که امکان دارد منابع انسانی خویش را از مسیری به غیر از دوستان صمیمی، قدیمی و اقوام خود فراهم نمایید.

مسئله دیگر در حیطه اهمیت منابع انسانی در استارتاپ ها تنوع کاراکتری پرسنل می باشد. خیلی از مسئولان مشاغل و استارتاپ ها در اندیشه استخدام اشخاصی هستند که از لحاظ ذهنی، کاراکتری، فکری شبیه خود یا اکیپ مدیریتی باشند که در دید اول خیلی مطلوب به چشم می آید ولی مسئله ای که ایجاد می شود آن است که در مقابل سختی ها و مسائل ایجاد شده نحوه تفکر برای برطرف نمودن مشکل کاملا مشابه است. تنوع کاراکتری پرسنل در مشاغل از لحاظی می تواند واکنش کاربران مشاغل را به مسئولان برساند و به مسئولان در آگاهی و نمایان نمودن احتیاجات مشتری ها کمک بسزایی  نماید و از سویی دیگر پرسنل ها از جهات گوناگونی به مسائل ایجاد شده در زمان کار توجه نموده که سرانجام سبب پیدا شدن راهکار های بیشتر و مطلوب تری می شود.

مطلب پیشنهادی: روشهای کاهش هزینه آموزش منابع انسانی

بهترین شیوه مدیریت منابع انسانی در استارتاپ چیست؟

بهترین شیوه مدیریت منابع انسانی در استارتاپ چیست؟

در این مبحث می خواهیم شیوه مطلوبی جهت مدیریت موثر منابع انسانی در استارتاپ را تشریح نماییم. پیش از هر چیزی دقت داشته باشید این ها استراتژی های واضح و صریحی نیستند و فقط حیطه جامع عمل می باشند. هر نوع استارتاپ معمولا یک داستان جدید است و مسئول بایستی با دقت به کلیه این حیطه ها راه حل های خویش را در عرصه منابع انسانی تالیف نموده و اشخاص مناسب و بهتر را جذب  کند.

  • صلاحیت فردی

شخص یا اشخاصی که مسئولیت منابع انسانی را بر دوش می گیرند بایستی در عرصه کاردانی و تبحر ارتباطی قدرتمند داشته باشند. این اشخاص می خواهند در امتداد و با پیشرفت استارتاپ ارتباط مسئولین با پرسنل را استوار نمایند. افزون بر این قابلیت ها،  ضوابط، سیاست ها، تحولات و  تعلیم های ضروری جملگی به وسیله منابع انسانی به پرسنل انتقال داده می شوند. بهره مندی از تخصص های مسئولیتی و آگاهی به ضوابط کار هم از سایر صلاحیت های ضروری برای مسئول یا اکیپ منابع انسانی در استارتاپ ها می باشد.

  • ارائه ارزش جذاب

جلب اشخاص و حفظ نمودن آنها فقط با عرضه یک حقوق مطلوب انجام نمی گیرد. اهمیت پیشنهادی تشکیلات به پرسنل خود تلفیقی است‌ از حق و حقوق و امتیازات، منظره ای زیبا و قابل باور و فضای کاری ایمن و آرام می باشد. اغلب با عرضه یک پروگرام بلند پروازانه به همراه طرحی منسجم و عاقلانه برای شکل گیری آن یا عرضه فضایی دل انگیز و پر از تجهیزات و آسایش برای پرسنل می توان اشخاص را حقوق و امتیازات پایین تر از متوسط نمایش داده شده به وسیله رقبا جلب و حفظ نمود. کلیه این عوامل بایستی با دقت به منابع اندکی که همواره در اختیار استارتاپ ها قرار دارد صورت گیرد.

  • حفظ ارتباط دو طرفه با پرسنل

بهترین شیوه مسئولیت منابع انسانی در استارتاپ حفظ ارتباط دو طرفه با پرسنل می باشد. مواقعی که پرسنل آگاه شوند مورد عنایت تشکیلات واقع شده اند و رفع مشکلاتشان جزئی از گزینه های تشکیلات است دلیل مطلوب تر و بیشتری برای انجام فعالیت خود خواهند داشت‌ منابع انسانی در استارتاپ ها بایستی محیطی ایمن را برای مطرح نمودن مشکلات، شکایت و پیشنهادات برای پرسنل ایجاد نمایند. منتقل نمودن این مشکلات به مسئولان در صورت نیاز و آگاه نمودن پرسنل از برآیند شکایت آنها هم به خلق حس پیوند ۲ طرفه و سودمند یاری می رساند.

  • دقت به خلاقیت

ذکر شد که برقرای انگیزه در خلاقیت چالش عمده  منابع انسانی در استارتاپ می باشد. برای این عمل استراتژی هایی من جمله ایجاد جلسات سیال سازی ذهن، دقت به کار ها و اعمال فوق برنامه و ساماندهی پاداش سزاوار برای طرح های نو توصیه می شوند.

حتما بخوانید: تأثیر مدیریت صحیح منابع انسانی بر حسابداری شرکت

چک لیستی از عمده ترین اقدامات برای ایجاد منابع انسانی در استارتاپ ها

عمده ترین اقدامات برای ایجاد منابع انسانی در استارتاپ ها

برای ایجاد یک مقوله پایدار از منابع انسانی در استارتاپ ها گروهی از اعمال مشهود و از قبل مشخص شده بایستی صورت گیرند. این چک لیست که دربردارنده عمده ترین مبادرت های ضروری است  نظیر موارد ذیل می باشد:

  • برنامه ریزی و تالیف سامانه های استخدام و تامین نیرو

به چه شیوه ای می خواهید اکیپ خود را بسط دهید؟ منابع ویژه شما برای به کارگیری اشخاص جدید چیست؟ تصمیمات مهم  شما برای استخدام بایستی موثق بوده و به درستی اخذ شوند تا مناسب ترین اشخاص را به کار گیرید تا آنجایی که در انتخاب نخستین پرسنل بایستی این امور کلیدی را بکار ببرید:

برقراری یک چارچوب تشریح کسب و کار واضح قبل از استخدام، آگاهی از وظیفه هایی که شما برای آنها نیرو کار لازم دارید و وضع مجموعه تبحر هایی که با آن وظیفه ها تطابق دارند.

آگاهی به این موضوع که برای محقق سازی نیازهای استخدامی خویش به چه حرفه ها و پرسنلی احتیاج دارید.

با اشخاص انتخاب شده علاوه بر اصل این مجموعه تبحرها، بلکه بر اساس فهم احساسی و قابلیت هماهنگی در یک حیطه استارتاپی فعال و متغیر مصاحبه نمایید.

قراردادهایی نظیر قرارداد فقدان رقابت، مخفی نگه داشتن اطلاعات تشکیلات و حق تملک ذهنی را در فهرست کار خویش قرار دهید تا به بهترین شکل از این سواستفاده ها ممانعت نمود‌.

سامانه ای را برای مسئولیت مدارک پرسنل جدید خود تنظیم نمایید.

  • اختصاص دادن اهداف و تعهدها به صورت واضح

در صورتی که پیشرفت مستمر،  یک موضوع نرمال برای هر استارتاپ به حساب می آید،  یک فرم روشن و مبرهن برای وظیفه ها و تعهدات از قبل تشریح شده، به هر پرسنلی این فرصت را می دهد تا به این نتیجه برسد که از او چه توقعاتی دارند. همچنین مطلوب ترین اکیپ آن اکیپی است که اهداف و منظره یکسانی را به اشتراک بگذارد. ضمانت نمایید که اکیپ های کاری به صورت مطلوبی  وظایف و دورنما های شما را می شناسد.

  • برقرار خط مشی ها، روال و سیاست ها

چه اکیپ کوچک داشته باشید یا اکیپ بزرگ، در هر صورت بایستی قالب معینی از سیاست ها و روال های کاری مختص به خود را داشته باشید. که در این قالب بایستی راه کار ها و راه و روشی که اساس کاری استاندارد را تشریح نموده، ساعات کاری، امتیازاتی در خصوص مرخصی، شیوه شکایت و… در آن مشخص شده باشد.

  • مدیریت کارایی پرسنل

یکی از اقدامات ضروری منابع انسانی در استارتاپ مدیریت کارایی پرسنل می باشد. سامان دهی برای ادای یک پاداش سالانه یا فصلی، قطعا مبنی بر یک سامانه ارزشیابی عملکرد سودمند، سبب پذیرش و ایمان پرسنل به موسسه خود می شود.

افزون بر این یک سامانه منتظم ارزشیابی عملکرد بدون آن که ناقص و اختلافی ایجاد شود به پر نمودن منافذ عملکردی اشخاص یاری می رسانند.

  • فرهنگ پاداش و تقدیر

پرسنل و کارمندان در حال حاضر با امتیازات مالی تشویق نمی شوند، آن ها معمولا سطح کیفی حیات کاری را مدنظر قرار می دهند و تقدیر و بزرگداشت آن ها می تواند به درجاتی بیشتر از امتیازات مالی اهمیت داشته باشد. داشتن حس همکاری، کمک در تصمیم گیری و ارزش نهادن به عقاید و نظرات از عمده ترین عواملی است که یک مستعد را به خود جذب می نماید.

  • ایجاد یک برنامه کاری مستند

از دیگر اقدامات ضروری منابع انسانی در استارتاپ می توان به ایجاد یک برنامه کاری مستند اشاره نمود. یک برنامه نظری و منظم برای اجرای گام های پیشین ایجاد نمایید. این طرح عملیاتی موثق، همه سود بران مدیریت منابع انسانی در موسسه را بر می گیرد و همه مستحضر می باشید که وظیفه شان در ارتباط با پروسه های منابع انسانی در استارتاپ چیست؟ و به چه نحوه عملکرد آنها مورد ارزشیابی قرار می گیرد؟

برای مطمئن شدن از اعمال موفق راهکار های منابع انسانی کلیه موارد مهم را بر روی کاغذ یادداشت نموده و با کلیه سودبران در این خصوص گفتگو نمایید. شرایط کسب و کار و خصوصیات هر طبقه کاری در استخدام های جدید را به صورت واضح و منظم برای یک دفترچه ثبت نمایید تا همه من جمله اشخاص جدید آگاه باشند که چه توقعاتی از آن ها وجود دارد.

  • به کارگیری تجهیزات فناورانه

استارتاپ ها معمولا مراجع مالی اندکی دارند و فوکوس بر روی این مسائل کاملا الزامی است. با این وجود سرمایه گذاری بر روی سامانه اطلاعات این نوع منابع به شما یاری می رساند تا واکنش اساسی مدیریت حقوق، مرخصی، پی جویی وظایف، حضور و… را به صورت مطلوبی اجرا نمایید. از این گونه نرم افزار ها همانند پدیده تکنولوژی توسعه یافته در پروسه مدیریت منابع انسانی استفاده کامل را ببرید. سرمایه گذاری در مدیریت منابع انسانی به هیچ عنوان یک هزینه به حساب نمی آید و می توان از آن به عنوان پیروزی های آینده حساب باز نمود پس به هیچ وجه این مسئله را از یاد نبرید.

معرفی فینتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به خاطر یکسری از مشکلات نتونید به محل کار برید یا برای مثال خارج از ساعت کاری باید گزارشی رو آماده کنید تا برای مدیرتون که داخل جلسه است ارسال کنید.
و یا اینکه به دلیل نوسانات برق برای سیستم داخل شرکتتون مشکل پیش اومده و تقریبا همه اطلاعاتتون از بین رفته.
همه این اتفاقات و صدها مسائل دیگه باعث شدن تا کم کم نرم افزار های سنتی و یا به اصطلاح local جای خودشون رو به سیستم های ابری بدن که از لحاظ امنیت و دسترسی به مراتب قوی تر هستند.
ما در فینتو با بهره گیری از آخرین دانش روز فناوری اطلاعات تونستیم یک نرم افزار حسابداری بسیار قوی طراحی و عرضه کنیم تا شما دوستان بتونید به راحتی از هرکجا و با هر دستگاهی کارهاتون رو انجام بدید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو، در حسابداری و رسیدگی به امور پرداختی به شما کمک می­کند تا بهترین راندمان کاری و بیشترین سود­آوری را داشته باشید.
نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا